Het regionaal Sales Event van SMA West & Midden Nederland vond dit jaar plaats bij het Planetarium Meeting Center in Amsterdam. Marlous Jansen-Joosten was net als bij de voorgaande edities de dagvoorzitter. Met een goed gevulde zaal trapte zij samen met regiovoorzitter Wilco van Schaik enthousiast de bijeenkomst af.
In het eerste deel van het programma stond de verkiezing van de Young Sales Professional van West & Midden Nederland op de agenda. Douwe de Vries van Douwe Egberts was de eerste kandidaat. Deze 26-jarige accountmanager stond in zijn pitch stil bij zijn salesmotto “Toegevoegde waarde bieden, begint bij de latente behoefte attent te maken” en de manier waarop hij dit toepast in zijn dagelijkse praktijk. Vervolgens was het de beurt aan Julia Neleman, bij Sonicbee. Deze 28-jarige salesconsultant bij Sonicbee met als salesmotto “Wie luistert weet meer” liet in haar pitch een aantal voorbeelden hierover terugkomen. Als derde en laatste in de rij was de eveneens 28-jarige Elise Nijenhuis. In het dagelijks leven accountmanager bij Domest. Bij deze leverancier van huishoud- en keukenapparatuur is zij actief als Key accountmanager en heeft als salesmotto “Het gaat niet om wat je verkoopt, maar hoe je het verkoopt”. Dit kwam uiteraard ook weer terug in haar verhaal op het podium. Na de drie pitches was het de beurt aan de zaal om te stemmen. Elise kwam daar als winnaar uit de bus.
Bjorn Poels, Chief Commercial Officer bij Bundeling was de spreker. Hij nam de zaal mee in zijn succesvolle verhaal over het communicatieplatform wat zij hadden ontwikkeld voor business en netwerkclubs. Op inspirerende wijze vertelde hij hoe hij en zijn team er in vijf jaar voor gezorgd hebben dat ondertussen meer dan 250 sportclubs, waaronder partijen zoals Borussia Dortmund en AS Roma gebruik maken van hun platform. Hij gaf de aanwezigen een aantal tips mee die hebben bijgedragen aan dit succes.
Na het optreden van Bjorn werden de drie kandidaten opnieuw het podium opgevraagd. Juryvoorzitter Kevin van Grondelle las van alle drie de kandidaten het juryrapport voor waarna hij bekend maakte dat Elise Nijenhuis de Young Sales Professional van Midden & West Nederland was geworden. Door deze overwinning is ze nog steeds in de race voor de landelijke titel.