10 vragen aan Harrie Lamers

Carrière

 

20200612 10 vragen aan Harrie Lamers“Met vele jaren ervaring als commercieel en marketingstrateeg bij een aantal organisaties in diverse bijzondere branches, ben ik eind 2019 gestart als ondernemer. Als new business developer en online marketing / LinkedIn consultant, help ik bedrijven serieus snel te groeien. Door samen te werken, waaronder met een aantal innoverende businesspartners, breng ik als contactenmakelaar altijd mijn relatie naar succes. Uiteindelijk draait het om succes op zowel business als sociaal vlak.

Aangezien ik niet stil kan zitten en geloof in meerdere ‘’renpaarden’ hebben, ben ik eind 2019 een nieuwe avontuur erbij begonnen en is de start-up Circonstruct B.V. geboren. Een circulair advies-,  handel- en legbedrijf in met name vloeren. Het idee is mede dankzij de studenten van de Hogeschool Leiden geïnspireerd en na een hackathon met mijn compagnon hebben wij inmiddels de eerste succesvolle projecten weten af te ronden.

 

Wie is Harrie privé

 

Ik ben op 2 maart 1979, als “Harrie Cornelis Lamers” in Spoorwijk in Den Haag geboren. Momenteel woon ik met mijn gezin in het stadscentrum van Zoetermeer. Op snelle loopafstand van alle horeca en winkels. Heerlijk aan het water.In juli ben ik alweer bijna 20 jaar samen met Inge, waarmee ik gelukkig getrouwd ben. We hebben drie geweldige kids, dochter Tara van 12, Roan van 10 en Brent van 6. Voor corona gingen we regelmatig boksen en sporten in de sportschool en tijdens corona hebben wij onze kook- en wijnkennis weer goed opgedaan. Ik was vroeger in mijn jonge jaren assistent in de keuken en merk dat ik nog steeds graag alles proef en combineer met heerlijke wijnen. Zo heb ik een liefde voor de wijnen uit Sicilië. Verder kijk ik graag samen naar series en films waarbij ik dol ben op maffia films. Met de serie Peaky Blinders zijn wij inmiddels in seizoen 5 beland. Ook hou ik van een avondje cabaret; zo ga ik ieder jaar met mijn vader naar Sjaak Bral rondom oudejaarsdag in Diligentia Den Haag.

 

Als kind

 

Volgens mijn moeder was ik een lief kind. Erg sociaal en al vroeg bezig met ondernemende zaken. Heel jong wilde ik profvoetballer worden en later wilde ik architect worden. Het bouwen van en werken aan mooie gebouwen vond ik zo machtig.

 

Eerste baantje

 

Mijn allereerste bijbaantjes waren (wat ik me nog goed kan herinneren) het helpen in de keuken van het restaurant van mijn oom en het helpen bij het wegbrengen van de brochures voor de huurders van het bedrijf waar mijn vader werkte. Mijn vader heeft geruime tijd bij een woningbouwvereniging gewerkt.

 

Trend in Commercie

 

De belangrijkste trend die ik zie is dat er meer wordt gestuurd op de relatie en social selling in plaats van de snelle verkoop. Duurzame relaties en zeker in de dienstverlening zijn belangrijke zaken wil je als bedrijf continuïteit behouden en blijven groeien. Verder het waarderen en hebben van goede ambassadeurs is van vitaal belang, zowel intern als extern. Ik maak van deze laatste zeer veel gebruik.

.

Trots op

 

Dat zijn vele zaken, maar het meest trots ben ik op mijn moeder. Ondanks die kloteziekte houdt zij zich als stoere dame al drie jaar staande en is zij mijn voorbeeld. Zoals zij als Scheveningse zegt: ‘rug recht en tanden op elkaar’.

 

Sales Tip

 

Maak contact met mij, middels LinkedIn of persoonlijk en sta open hoe ik je anders kan laten denken en zien. Jouw sales ligt gewoon voor je neus, en dat zijn jouw huidige relaties en collega’s. Vaak ziet men niet dat je maar één stap verwijderd bent om met nieuwe mooie mensen in contact te komen. Nog steeds verbaas ik mij hierover.

 

Inspiratiebron

 

Mijn ouders hebben mij het meest geïnspireerd. Zij hebben mij gemaakt tot wie ik nu ben. Mijn vader is jong ondernemer geweest en heeft mij geleerd hoe je het vooral niet moet doen. Wetende dat ik die fouten ook maak en nog wel eens zal maken als ondernemer. Niks mis mee. Het boek Think and Grow Rich van Napoleon Hill is een mustread voor ieder mens, dat zelf echt stappen wilt maken. Ik lees het boek ieder jaar met vakantie.

 

Grootste blunder

 

De aanvraag / offerte niet goed genoeg uitvragen en klakkeloos een offerte maken met als gevolg dat je laatste wordt en een hele grote opdracht aan jouw neus voorbij gaat. Na controle (dit had ik dan weer wel gedaan) bleek dat ik meer had moeten uitvragen en ik de offerte had kunnen binnenhalen.

 

Commercie na corona

 

Tja, daar staat dat woord: Corona. Voor mij is de wereld niet veranderd, alleen zijn er vele mensen wel veranderd. Jullie vragen erna? Hmmm, wel weet ik dat bepaalde branches veel voorzichtiger zijn geworden met het doen van investeringen, dus de persoonlijke relatie zal nog belangrijker zijn. Dit heb je kunnen ondervangen door tijdens de coronaperiode in contact te blijven en niet bij de welbekende pakken neer te gaan zitten. De grote klappen moeten wellicht nog komen dus afhankelijk op welk paard je hebt gewed ga je het heel zwaar krijgen of misschien helemaal niet. Kortom, het is net als ondernemen: vallen en opstaan en weer door.

Sales motto's

Lars Nijhof

Sales Representative, Deltics

Hoe minder ik spreek, hoe beter het gesprek

Meer lezen

Emily Dobbe

Accountmanager Karpi

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Julia Neleman

Salesmanager, Sonicbee

“Wie luistert, weet meer”

Meer lezen

Sander Rooken

Accountmanager

“Zeggen wat je doet en doen wat je zegt”

Meer lezen

Elise Nijenhuis

Key Accountmanager

“Het gaat niet om wat je verkoopt maar hoe je het verkoopt”

Meer lezen

2020

“Just do it” Cor Ludema Accountmanager Miele Professional Lees meer over Cor zijn salesmotto

Meer lezen

Marc van Hemert

Commercieel Directeur

"Alleen ga je sneller, samen kom je verder"

Meer lezen