10 vragen aan Kevin van Grondelle

Hoe is jouw carrière verlopen ?

 

Van jongs af aan leef ik voor de hospitality. In 2008 startte ik liever mijn eigen cateringbedrijf dan dat ik vakken ging vullen, en na acht jaar zat ik op de hotelschool. In 2017 werkte ik bij Hilton in Melbourne, Australië, toen het hotel werd verkocht en ik de transitie mocht begeleiden; een strategisch beleid voeren was voor me weggelegd. Eenmaal terug in Nederland heb ik een jaar full-time new business sales gedaan naast het schrijven van mijn scriptie. In 2018 startte ik mijn rollercoaster carrière bij Onemeeting.com als Meeting Solutions Manager (sales). Drie maanden later kreeg ik de vraag een nieuwe afdeling op te zetten: Meeting Venues, het beheer van alle partnerships met meeting locaties wereldwijd. Het jaar 2019 stond in het teken van groei, zowel persoonlijk als bedrijfsmatig, en in januari 2020 ben ik doorgegroeid naar de rol van Commercieel Manager; een perfecte balans van strategie, business relations & development, innovatie en optimalisatie.

 

Wie is Kevin privé ?

 

Geboren in Capelle aan den IJssel op 30 januari 1995, en inmiddels na een tiental verhuizingen geland in een prachtig jaren ’20 anti-kraak pand in Waddinxveen met mijn vriendin en twee katten. Daar heb ik alle tijd en ruimte om heerlijk te kokkerellen op m’n vrije dagen en geniet ik regelmatig van een fruitig glas wijn. ’s Avonds pak ik soms nog even de gitaar of ga op de ‘luie-Netflix-tour’. Weekenden zijn vaak gevuld met familie; daar heb ik er inmiddels vijf van, met ‘stieffamilie’ en al.

 

Als kind wilde ik graag worden?

 

Waar ik nu niet van eten af kan blijven was ik vroeger het kind dat zei: ‘maar ik heb gisteren al gegeten’. Vaak vol energie en optimisme, altijd nieuwsgierig en op een of andere manier ook gek van stofzuigers… Toen ik ouder werd wilde ik heel graag architect worden; het ontwerpen, m’n creativiteit inzetten, zoeken naar de grenzen, daar hield ik enorm van. En nog steeds!

Wat was jouw eerste baantje?

 

Geen vakkenvullen, maar Kevinkookt.nl, mijn eigen cateringbedrijfje. Dat was mijn eerste start met ondernemerschap en ik heb enorm veel geleerd over het opzetten van een businessmodel, ervaring opgedaan met SEO/SEA en vooral ook met servicelevels. Het belangrijkste dat ik geleerd heb is dat je jezelf niet moet overschatten, zeker niet richting klanten.

 

Ik kan niet geloven dat ik dat gedaan heb?

 

Het opzetten van het Connected Partnership binnen Onemeeting.com, met het Atrium Meeting Centre op de Zuidas als onze eerste deal. Juist omdat alles nieuw ontwikkeld moest worden had ik geen handvatten anders dan mijn collega’s en mijn boerenverstand. “Ik heb het nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan” werd absolute waarheid.

 

Wat is jouw belangrijkste levensles?

 

Op je bek gaan mag. Of beter nog, moet. Zorg dat je mensen om je heen hebt die dat ook geloven en je stopt nooit met leren en innoveren.

 

Wat staat er nog op jouw zakelijke Bucket List?

 

Dat is toch wel de stap naar Commercieel Directeur voor m’n 30e. Niet zozeer vanwege de status of dergelijke, maar juist omdat het een echte uitdaging is en er weinig mensen geloven dat het kan. Zo push ik mezelf tot het uiterste, moet het onderste uit de kan. 

 

Wat is jouw grootste bron van inspiratie?

 

In 2004/2005 hebben mijn ouders mijn zusje en mij meegenomen op wereldreis. De enorme lessen die ik daar heb geleerd, van cultuurverschillen tot zelfstandigheid en acceptatie, bieden me nog iedere dag handvatten in hoe ik omga met mijn collega’s, mijn klanten en mijn werkzaamheden. Het begrip dat je als kind al opbouwt voor alles om je heen is goud waard.

 

Wat is jouw grootste blunder in sales?

 

Geloven dat ik ‘al had laten zien wat ik kon’, terwijl ik pas net aan de slag was. Dat speelt niet lekker met collega’s en heeft zeker voor wrijving gezorgd. Vertrouwen en respect beginnen niet op 100%, dat moet je verdienen.

 

Wat is het leukste salestraject dat je hebt gedaan?

 

Dat is toch wel het Connected Partnership met het Atrium Meeting Centre. Compleet vanaf nul begonnen en het volledige traject doorlopen met alle facetten van begrotingen tot marketing, contracten, operationele uitdagingen en interne stakeholders. Dit traject was (en is nog steeds) een ervaring die je nergens kunt leren, maar gewoon moet doen. En dat blijf ik doen.

Sales motto's

Salesmotto Mark Korsten

Commercieel Management Giesbers InstallatieGroep

“Van klant naar relatie”

Meer lezen
Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen