10 vragen aan Lars Klumpes

Carrière

 

Ik heb vrijwel altijd in IT gewerkt, een dynamische tak van sport waarbij ik mijn carrière zorgvuldig heb opgebouwd over Hardware sales, Software Sales en inmiddels Services Sales. Mijn carrière is ooit gestart met een bedrijfje na mijn studie (HEAO Small Business); we verkochten 20200626 10 vragen Lars Klumpesreclameruimte op bierviltjes. We hebben toen een paar mooie campagnes gedraaid en toen het concept verkocht aan StudentsSupport. (Robert Jan van Kampen & Tijmen Bos – recent spreker bij de SMA). Ondernemen was een prachtige ervaring om daarna aan de slag te gaan bij Dell Computer. Ik was werknemer #33 in Nederland en heb prachtige jaren meegemaakt waarbij het bedrijf Nederland snel veroverde met hun (toen nog nieuwe) directe business model. Na 6 jaar in diverse Sales Management rollen, waarvan 1 jaar in Zuid Afrika om daar een reorganisatie door te voeren, ben ik op de bonnefooi naar Australië vertrokken met mijn vrouw. Na een rondreis ben ik daar voor Microsoft gaan werken als OEM Channel Sales in Sydney. Na 4 jaar in Australië zijn we teruggekeerd naar Nederland en ben ik bij Oracle aan de slag gegaan als Business Development Manager, een sales program management rol. Bij Oracle heb ik diverse rollen doorlopen en na 8 jaar was ik vanuit Product Management verantwoordelijk voor de Security Business in EMEA. Oracle had toen de slag naar cloud wel een beetje gemist en na een tussenstap waarbij ik een Startup uit Amerika naar Europa heb gebracht (Blue Cedar- een mobile security oplossing) kon ik me 4 jaar geleden inkopen bij een kleine Salesforce Implementatie partij: Beethree. Hier was ik werknemer #16 en zijn we vanaf dag 1 heel hard gegroeid. In 2018 is Beethree samengegaan met SAP zusterbedrijf The Nextview en ge-rebrand naar simpelweg Nextview. Inmiddels hebben we afscheid genomen van de SAP tak en zijn we volledig gericht op implementaties van Salesforce en zijn we ongeveer 80 man groot. Onlangs heeft Salesforce Ventures ons een kapitaalinjectie gegeven waardoor we nu ook in Duitsland de markt op gaan met onze unieke Design Led aanpak voor Salesforce Implementaties.

Wie is Lars Privé

 

Ik ben in 1973 in Ede geboren. Momenteel wonen wij in de mooiste gemeente van Nederland: Rozendaal (Arnhem). Ik ben gehuwd en we hebben twee geweldige kinderen (12 jr & 15jr). De drie W’s staan voor mijn hobby’s : Wielrennen, Wijn proeven en Werken.

 

Als Kind

 

Als kind was ik al redelijk ondernemend, ik wilde timmerman worden maar aangezien ik echt 2 linkerhanden heb is dat ‘m niet geworden.

Eerste baantje

 

Afwasser in de horeca, en daarna heel veel verschillende dingen, van orderpicker in een vriescel tot aan haring sorteren op de visafslag….goede leerschool om met alle rangen en standen contact te kunnen maken!

Trend in Commercie

 

Eigenlijk zie ik overal een duidelijke verschuiving naar expliciete klantfocus. Het veranderen van een productcentrische organisatie naar een klantcentrische organisatie. Een hele shift waarbij niet alleen processen veranderen maar met name ook de mindset van de organisatie. Luister oprecht naar je klanten, het gaat niet om hoe jij verkoopt, leer hoe jouw klanten kopen!

  Trots op

 

Zakelijk gezien ben ik trots op de kapitaalinjectie die we onlangs hebben gekregen van Salesforce Ventures. Dat is toch een kroon op ons werk aangezien zij alleen investeren in de “best of the best”. Daarnaast dat Nextview een purpose-led bedrijf is. Alles gaat om de balans tussen people, planet & profit.

Sales Tip

 

Misschien een enorm open deur….maar luister naar je klanten. De allerbelangrijkste eigenschap van een sales executive is luisteren en vragen stellen op het juiste moment. Durf je klanten uit te dagen!! 

Jouw Inspiratiebron

 

Dat zijn eigenlijk heel veel verschillende mensen. Ik ben er van overtuigd dat ik altijd van iedereen wel iets kan leren en als ik ook maar 1 ding kan meenemen en toepassen voor mezelf van alle getalenteerde mensen die ik ontmoet….dan word ik ook een mooi compleet persoon. In het verleden heeft Tony Robbins me erg geïnspireerd. Ik ben 2 keer naar een seminar van hem geweest in het buitenland, zeer de moeite waard!

 

Grootste Blunder in Sales

 

Tsja, niet genoeg luisteren naar een klant en tegelijkertijd ook niet genoeg de dialoog aangaan, het blijft een precaire balans.

Commercie na Corona

 

Meer virtuele meetings, maar zeker de komende tijd verwacht ik dat met name op IT gebied wel geïnvesteerd blijft worden, mogelijk zelfs met een inhaalslag! Daarnaast zie ik een duidelijke trend in het inzetten van AI voor sales. De technologie wordt steeds slimmer en kan inmiddels prima toegepast worden om niet alleen historische data te analyseren, maar ook juist meer om vooruit te kijken en uitkomsten te voorspellen. AI dat salesmensen helpt om hun tijd te besteden aan de zaken die de hoogste kans van slagen hebben! Desondanks blijft sales zelfs bij het verminderen van persoonlijk contact door Covid-19 en de inzet van AI bij uitstek een mensen business!

 

 

Sales motto's

Lars Nijhof

Sales Representative, Deltics

Hoe minder ik spreek, hoe beter het gesprek

Meer lezen

Emily Dobbe

Accountmanager Karpi

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Julia Neleman

Salesmanager, Sonicbee

“Wie luistert, weet meer”

Meer lezen

Sander Rooken

Accountmanager

“Zeggen wat je doet en doen wat je zegt”

Meer lezen

Elise Nijenhuis

Key Accountmanager

“Het gaat niet om wat je verkoopt maar hoe je het verkoopt”

Meer lezen

2020

“Just do it” Cor Ludema Accountmanager Miele Professional Lees meer over Cor zijn salesmotto

Meer lezen

Marc van Hemert

Commercieel Directeur

"Alleen ga je sneller, samen kom je verder"

Meer lezen