10 vragen aan Mirjam Verzijl

Hoe is jouw carrière verlopen ?

 

20210212 SMA 10 vragen Mirjam VerzijlMijn carrière is begonnen als Marketing werkstudent bij de organisatie SAP. Daar kwam ik in contact met de wereld van IT en was ik vanaf dag 1 verkocht! Doordat ik IT zo interessant vond ben ik gaan kijken naar afstudeerstages binnen deze industrie. Uiteindelijk kwam ik bij mijn huidige werkgever terecht, Atos.  Tijdens mijn afstudeerstage heb ik veel interviews gehouden met klanten, wat voor mij ook weer bevestigde dat een commerciële functie met veel klantcontact de juiste is. Momenteel ben ik 1 jaar werkzaam als Cloud Sales Representative, waarbij ik Cloud oplossingen aanbied aan onze klanten. Voor mij begon deze baan in een ietwat andere tijd dan normaal. In januari 2020 startte ik met mijn huidige baan en uiteindelijk na 2 maanden op kantoor te hebben gewerkt, ging ons land in lockdown. Dit maakt het contact met de klant dus heel anders. Desondanks is het natuurlijk heel leerzaam om te zien hoe je de interactie met de klant houdt!

Wie is Mirjam privé ?

 

Ze noemen mij weleens een cadeautje of Sinterklaaskind, aangezien ik ben geboren op 5 december 1997. Geboren en getogen in Uden, een plaatsje in het gezellige Noord-Brabant. Hier woon ik nu al 23 jaar. Een van mijn grootste hobby’s is voetbal. Ik begon ongeveer 11 jaar geleden met voetballen bij de amateur club Udi’19 op hoog niveau. Uiteindelijk ben ik terechtgekomen in een vriendinnenteam bij FC De Rakt. Dus veel gezelligheid maar daarnaast willen we elk jaar toch echt weer voor het kampioenschap gaan. Deze hobby stimuleert mijn winnaarsmentaliteit en mijn competitief vermogen. In mijn huidige carrière wil ik ook altijd voor de winst gaan en er het meeste uithalen. Daarnaast houd ik erg van zwemmen. Voordat Corona ons land trof, zwom ik ’s ochtends baantjes om vervolgens energiek te beginnen aan mijn werkdag.

Als kind wilde ik graag worden?

 

Als kind was ik vrolijk, sociaal, leergierig en hield ik erg van presenteren. Voor mij was het duidelijk, ik wilde graag advocaat worden. Het leek me supergaaf om met een eigen aanpak je cliënt op de juiste manier te kunnen helpen met cases. Uiteindelijk draaide dit bij mij 360 graden om toen ik zag dat je bijvoorbeeld als (strafrecht) advocaat soms mensen moet verdedigen waar ik zelf niet achter zou staan. Wel wist ik meteen dat het iets commercieels met mensen moest zijn.


Wat was jouw eerste baantje?

 

Mijn eerste baantje was als medewerker in de slagerij en bakkerij bij een supermarkt. Hierbij leerde ik al vroeg omgaan met klanten en natuurlijk proberen de klant altijd tevreden te houden.  De klant is koning en al is het maar een kleine aanvraag,  je doet je best om de klant tevreden te stellen. Nu in mijn huidige carrière stel ik dit ook zeker voorop. Klanttevredenheid heeft voor mij de hoogste prioriteit met daarbij het behouden van een succesvolle relatie.

 

Ik kan niet geloven dat ik dat gedaan heb?

 

Vanuit mijn afstudeerstage heb ik mijn huidige baan kunnen creëren. Met een kritisch rapport op het gebied van Cloud ben ik nu waar ik ben. Ik ben trots en dankbaar dat ik dit bereikt heb.

 

Wat is jouw belangrijkste levensles?

 

Voor mij is een van de mooiste lessen: ‘no pain, no gain’. Alle tegenslagen of fouten die je maakt, leiden uiteindelijk tot verbetering en ontwikkeling. Vroeger was ik iemand die perfectionistisch was en geen fouten wilde maken. Na een tijd kwam ik erachter dat het helemaal niet erg is om fouten te maken en je hier juist het meeste uithaalt voor je eigen ontwikkeling.

 

Wat staat er nog op jouw zakelijke Bucket List?

 

Een grote droom binnen mijn carrière is om software salesvrouw van Europa te worden. Het lijkt mij supergaaf om dit uiteindelijk te kunnen realiseren als een soort mijlpaal binnen mijn carrière. Verder zou ik het erg gaaf vinden om later mijn passie voor het vak sales te mogen overbrengen op studenten die bijvoorbeeld een commerciële opleiding volgen.

Wat is jouw grootste bron van inspiratie?

 

Ik heb twee inspiraties in het leven. De eerste is mijn vader. Dit in de zin van optimistisch zijn, hard werken en met het omgaan van tegenslagen. Ondanks alles wat er tot nu gebeurd is, altijd blijven denken dat er licht is aan het eind van de tunnel. Van elke tegenslag die je in het leven meemaakt kan je weer veel leren. ‘Hard work forever pays’ is dan ook mijn dagelijkse motto. De andere inspiratie is voor mij Nelson Mandela. Ondanks dat deze man veel moeilijkheden ondervond, bleef hij vechten waar hij voor stond en gaf nooit op. Nooit opgeven is een van de dingen die ik nastreef, zowel privé als in mijn werk.

 

Wat is jouw grootste blunder in sales?

 

Ik heb gelukkig tot nu toe geen grootste blunder in mijn sales carrière gehad.

 

Wat is het leukste salestraject dat je hebt gedaan?

 

Tot nu toe heb ik nog geen ‘leukste sales traject’. Alle trajecten zijn interessant en uniek. Het is altijd weer een leercurve waar je doorheen gaat en dat je kan meenemen naar toekomstige trajecten. Je weet op voorhand nooit wat er precies gaat gebeuren en dat houdt het dynamisch! Aangezien ik nog echt in de beginfase van mijn carrière zit, kijk ik erg uit naar de komende jaren. Vooral om nog heel veel te leren en mezelf te ontwikkelen op het gebied van Sales.

 

 

 

Sales motto's

Lars Nijhof

Sales Representative, Deltics

Hoe minder ik spreek, hoe beter het gesprek

Meer lezen

Emily Dobbe

Accountmanager Karpi

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Julia Neleman

Salesmanager, Sonicbee

“Wie luistert, weet meer”

Meer lezen

Sander Rooken

Accountmanager

“Zeggen wat je doet en doen wat je zegt”

Meer lezen

Elise Nijenhuis

Key Accountmanager

“Het gaat niet om wat je verkoopt maar hoe je het verkoopt”

Meer lezen

2020

“Just do it” Cor Ludema Accountmanager Miele Professional Lees meer over Cor zijn salesmotto

Meer lezen

Marc van Hemert

Commercieel Directeur

"Alleen ga je sneller, samen kom je verder"

Meer lezen