10 vragen aan Mirte Beugel

Carrière

 

Na mijn HBO studie Communicatie en Media ben ik met mijn eerste baan gestart bij Content uitzendbureau. Een geweldig bedrijf, waar ik veel heb geleerd. Binnen Content (later Unique) heb ik meerdere commerciële rollen bekleed. Van Consulent tot Salesmanager. Vanaf de start van mijn carrière wist ik al dat de hele dag achter een bureau zitten niets voor mij was. Mijn werkgeluk ontstaat wanneer ik met klanten in contact ben, kan verbinden en hen kan helpen bij hun (complexe) vraagstukken. In de tussentijd heb ik nog een uitstapje gemaakt naar het bedrijf Kone. Een hele waardevolle periode voor mij, waarin ik ook geleerd heb dat hoe mooi een bedrijf ook is en hoe fantastisch de kansen zijn die je geboden worden, het wél de dienstverlening is die je moeten aantrekken. Na mijn jaren binnen de uitzendbranche ben ik 6 jaar geleden gestart bij Worldmeetings.com. Een vooruitstrevende intermediair die zakelijke ontmoetingen faciliteert voor voornamelijk grote bedrijven in Nederland. Ik ben hier na de rollen van Key Accountmanager en Teamcoach uit te hebben geoefend 2 jaar geleden gestart in de rol van Manager Commercie als onderdeel van het MT. In mijn huidige baan ben ik binnen Worldmeetings.com eindverantwoordelijk voor de commerciële activiteiten binnen onze organisatie. Hierbij stuur ik de afdelingen Sales & Accountmanagement en Contracting aan. In mijn werkzaamheden ben ik samen met mijn teams dagelijks bezig met het realiseren van de klantdoelstellingen op het gebied van strategisch meeting management. Onze klanten boeken al hun overnachtingen, meetings, events en restaurants via onze bookingtool. Een prachtige dienstverlening met elke dag weer mooie uitdagingen.

 

Wie is Mirte privé

 

Ik ben in 1983 geboren in Den Haag, de voor mij mooiste stad van het land. Ondanks dat ik ontzettend reislustig ben, heb ik nooit de behoefte gevoeld om buiten Den Haag te wonen. Mijn studietijd heb ik hier doorgebracht en ik woon hier nu nog steeds met heel veel plezier met mijn gezin (Sander en kinderen Rens (6) en Boas (3)). Heerlijk dicht bij het strand maar ook met bossen omgeven. Mijn allergrootste hobby zijn mijn kinderen, wat ben ik gek op mijn twee knullen! Zij maken voor mij elke dag een feestje. Daarnaast zijn wij enorm sociaal ingesteld als gezin en staan lekker eten en mooie wijnen drinken met vrienden bovenaan. Wijn is voor mij niet alleen lekker, maar ook echt een passie. Ik ben op dit moment bezig met de cursus Sden 2 (Wijnoorkonde), waarna ik na het behalen van het examen doorga voor mijn Wijnbrevet en misschien zelfs nog wel voor Vinoloog. Ik deel deze passie met mijn zus Kim. Ook reizen is een grote hobby. Wij hebben al veel mooie verre reizen gemaakt door de jaren heen. Ik heb nog een lange lijst met plekken die ik graag wil bezoeken.

 

Als kind

 

Als kind stond ik al graag op de voorgrond. Zang en dans maakten mij heel gelukkig tijdens mijn jongere jaren. Maar de droom om “zakenvrouw” te worden was er ook al vroeg. Zo klein als ik was liep ik al op mijn moeders hoge hakken en een aktetas door het huis. Speelde ik bankje en wilde ik van alles aan iedereen verkopen. Uiteindelijk heb ik voor de zakelijke kant gekozen.

 

Eerste baantje

 

Mijn eerste baantje was in de horeca. Vanaf het moment dat ik mocht werken stond ik elke week met veel plezier klaar voor de gasten in restaurant Bistro-mer in de Javastraat in Den Haag. Eerst achter de bar en daarna mocht ik de bediening in. Een geweldig vis-, kreeft- en oesterspecialiteitenrestaurant, waar ik 9 jaar heb gewerkt. Vanaf de middelbare school tot einde studietijd. Daar heb ik geleerd hoe ik het beste met mensen om kon gaan. Hoe ik mensen het beste kon benaderen en vanuit een optimale service een mooie beleving mee kon geven. Dit is voor mij eigenlijk de start van mijn carrière geweest. Zonder deze ervaring had ik niet op het punt gekomen waar ik nu sta.

 

Trend in Commercie

 

Ik zie dat fysieke sales en online sales steeds meer hand in hand gaan. Waar Marketing eerder verantwoordelijk was voor het online stuk en sales invulling gaf aan het fysieke stuk zie je nu dat de salesrol op meerdere facetten online wordt ingevuld. Het lijkt misschien cliché, maar toch wil ik benoemen dat ik sterk geloof in de fysieke kant van sales. Voor mij is het zeker in deze periode goed zichtbaar dat fysiek contact cruciaal is in het salestraject en klantcontact. De toekomst van sales is wat mij betreft hybride. Zowel online als offline met de nadruk op fysiek. Ik zie de salesrol daarnaast groeien naar een hoger niveau. Dit wordt veroorzaakt door de steeds complexer wordende klantvraag. In veel salesrollen is de link naar IT niet meer weg te denken. Ook het niveau van “de andere kant van de tafel” is vaak hoog. Eenvoudigere / minder complexe verkoop hoeft niet meer uitgevoerd te worden door een Accountmanager die naar klanten toe gaat, dit kan online op afstand.

Trots op

 

Ik ben het meest trots op mijn gezin. Mijn kinderen staan met stip bovenaan. Zakelijk gezien ben ik trots op het bedrijf Worldmeetings.com waar ik nu werk. Wij hebben als boeker van zakelijke ontmoetingen door Covid-19 een pittige periode achter de rug en ook de toekomst zal een mooie uitdaging worden. Toch hebben wij vanaf het moment dat de lockdown ingezet werd keihard doorgewerkt. Binnen een mum van tijd werkten alle collega’s vanuit huis, waren we als bedrijf meerdere keren per week online in contact door de tientallen workshops die we hebben georganiseerd en geeft iedereen vol gas. We hebben de kans gegrepen om automatiseringsprojecten die in de planning stonden versneld uit te voeren, nieuwe concepten voor de toekomst bedacht en ondertussen staan we volledig klaar voor onze klanten. Sinds kort werken we weer vanuit kantoor. Het is fijn om weer samen te zijn. Een leerzame periode wat mij betreft.

 

Wat staat er nog op jouw zakelijke Bucket List?

 

Aan het begin van mijn carrière stippelde ik letterlijk mijn pad uit. Ik stelde mijzelf een doel en zorgde er koste wat kost voor dat ik dit zou bereiken. Nu kijk ik niet meer zo ver voor uit. Wat komt dat komt. Zakelijk iets met wijnen doen is nog wel een droom die ik samen met mijn zus heb. In welke uitvoering dat zal zijn weet ik nog niet, maar ik ben gelukkig nog jong dus starten met dromen mag.

 

Inspiratiebron

 

Ik heb niet één iemand of één boek dat mij geïnspireerd heeft. Ik heb altijd veel naar anderen gekeken en geluisterd gedurende mijn zakelijke loopbaan en steeds opgepikt waarvan ik dacht “hier kan ik iets mee”. Ik heb het geluk gehad tijdens mijn loopbaan opgeleid te zijn door goede en inspirerende managers. Zij hebben mij op verschillende niveaus in mijn carrière op weg geholpen en voldoende munitie gegeven om te opereren op het niveau waarin ik nu werkzaam ben.Ook mijn netwerk vanuit de SMA heeft mij veel opgeleverd. Door voortdurend in gesprek te zijn met andere salesprofessionals en managers en te hebben gediscussieerd over salesgerelateerde onderwerpen en uitdagingen binnen het management heb ik veel opgestoken. Waardevolle tips heb ik doorgevoerd in mijn eigen werkwijze. Uiteraard blijft het trial en error, maar de belangrijkste les blijft wat mij betreft dat fouten maken mag. Wie geen fouten durft te maken, leert ook niet wat de beste weg naar succes is.

 

Grootste blunder

 

Het concreet benoemen van één blunder vind ik lastig. Ik heb net als de meesten van ons een rij aan uitspraken die ik misschien beter niet had kunnen doen of ook wel eens per ongeluk een “grappige” mail gestuurd naar de verkeerde persoon. Zoals ik eerder al zei: “fouten maken mag”. Dit zijn geen blunders, maar zie ik als leerpunten, zodat je het de volgende keer net een stapje beter doet. De ontwikkeling van jezelf.

 

Wat is het mooiste waar je ooit aan mee hebt gewerkt?

 

Als Voorzitter van het bestuur van SMA regio West ben ik eigenlijk best trots op alle mooie en inspirerende bijeenkomsten die we in de afgelopen jaren hebben georganiseerd. Door de inzet van gedreven en enthousiaste medebestuursleden zoals Mark Goeman, Harrie Lamers en Robert Mansour maken we het met zijn allen mogelijk om het Salesvak naar een nog hoger niveau te tillen. Ik vind het mooi dat ik daar vanuit mijn kennis en ervaring een steentje aan mag bijdragen.

Sales motto's

Lars Nijhof

Sales Representative, Deltics

Hoe minder ik spreek, hoe beter het gesprek

Meer lezen

Emily Dobbe

Accountmanager Karpi

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Julia Neleman

Salesmanager, Sonicbee

“Wie luistert, weet meer”

Meer lezen

Sander Rooken

Accountmanager

“Zeggen wat je doet en doen wat je zegt”

Meer lezen

Elise Nijenhuis

Key Accountmanager

“Het gaat niet om wat je verkoopt maar hoe je het verkoopt”

Meer lezen

2020

“Just do it” Cor Ludema Accountmanager Miele Professional Lees meer over Cor zijn salesmotto

Meer lezen

Marc van Hemert

Commercieel Directeur

"Alleen ga je sneller, samen kom je verder"

Meer lezen