Hoe is jouw carrière verlopen ?
Ik ben in 1997 bij van der Heide begonnen waarbij het de planning was om drie maanden te blijven. Nu bijna 24 jaar verder zit ik er nog steeds en ben ik toe aan mijn 10e functie. De afgelopen 13 jaar was ik accountmanager voor verschillende werkmaatschappijen, waarvan de laatste 10 jaar bij van der Heide Opleidingen & Inspecties en recent senior key accountmanager voor van der Heide breed.
Wie is Thealize privé ?
Ik ben op 18 april 1977 in het prachtige Dokkum geboren. Damwoude is onze huidige standplaats en daar woon ik met Fokko, Jervin en Lizenna. Ik ben momenteel als fractielid actief in de lokale politiek en daarvoor een aantal jaren in het verenigingsleven. Ik bezoek verder graag festivals en concerten, luister graag naar muziek en kijk veel sport. Daarnaast ga ik graag op vakantie, waarbij de wintersport veruit bovenaan staat.
Als kind wilde ik graag worden?
Ik was sportief, ondernemend en een beetje verlegen en van jongs af aan wilde ik al graag “vertegenwoordiger” worden, net als mijn vader. Hij had een eigen zaak en ik hielp elk vrij uurtje mee. Een geweldige tijd!
Wat was jouw eerste baantje?
Dat was uiteraard bij mijn vader in de zaak. Vroeg op, hard werken en veel lol maken. Mijn vader had een boekengroothandel. Hij vertelde bij zijn klanten altijd hoe mooi de boeken waren, terwijl hij nog nooit een boek gelezen had. Toen al wist ik, prima om iets te verkopen, maar dan moet je er wel een passie voor hebben, anders is het niet geloofwaardig.
Ik kan niet geloven dat ik dat gedaan heb?
Ik heb in 2013 meegedaan met een aanbesteding die eigenlijk een brug te ver was voor ons. We hebben in dit traject de nodige lef getoond en hebben de deal uiteindelijk gewonnen. Onlangs hebben we het contract voor de vierde keer verlengd door weer de tender te winnen waarbij we nogmaals de nodige lef hebben getoond. We gaan de komende tijd zulke gave dingen doen. Dit betekent een nieuwe wereld, een nieuwe weg, continue verbeteren en de beste willen zijn en blijven. Daar ben ik ontzettend trots op.
Wat is jouw belangrijkste levensles?
Dat is toch het moederschap. Je komt jezelf tegen en leert iedere dag weer iets over jezelf en over je kinderen. Mijn grootste uitdaging is om ze de weg te wijzen en zichzelf te ontwikkelen, hier en daar stuur ik wat bij met de kennis die ik heb. Maar ik vertel ze ook dat ik nog nooit eerder iemand heb opgevoed en dat ook ik daar iedere dag van leer.
Wat staat er nog op jouw zakelijke Bucket List?
Ik heb nog volop ambitie, zo wil ik later als ik groot ben, graag nog eens de totale verantwoordelijkheid dragen van een verkoopproces binnen een organisatie. Mensen inspireren, in hun kracht zetten en de toekomst van dat bedrijf veilig te stellen. Verkoop zit in mijn DNA, dit zou ik nooit kunnen missen.
Wat is jouw grootste bron van inspiratie?
Ik heb geen specifiek persoon die mij inspireert, natuurlijk zijn er mijn man en kinderen die mij steeds weer de tijd en ruimte geven om te blijven werken aan mijn ontwikkeling. Sporters inspireren mij enorm, zij hebben een enorme wilskracht om iets te bereiken. Usain Bolt, Eddy de Eagle, Epke Zonderland, zo kan ik nog wel even doorgaan. Daarnaast hebben verschillende mensen die op een bepaald moment in mijn leven kwamen veel voor mij betekend. De kunst zit hem in om dat te willen zien en er iets mee te doen.
Wat is jouw grootste blunder in sales?
Mijn grootste blunder, ja, die weet ik zeker nog wel. Ik moest een keer een opname doen in een fabriek. Nou komen daar over het algemeen niet heel veel vrouwen. In die fabriek hadden ze allemaal van die roosters in de vloeren en in de trappen. Als je dus een verdieping lager stond, dan keek je zo door de vloer naar boven. Toevallig had ik net die dag een rok aan met daaronder natuurlijk voor de veiligheid mijn werkschoenen, geen gezicht. Ik had het nog niet zo in de gaten, maar toen ik in de controlekamer kwam, begonnen ze allemaal te lachen. Ik zag al die beeldschermen. Oeps… camera’s.
Wat is het leukste salestraject dat je hebt gedaan?
Dat is het opzetten van key account management binnen van der Heide. Zo gaaf om te zien wat je daarmee kunt bereiken, zowel bij de medewerkers als bij onze relaties. Daar krijg ik energie van en gaat mijn saleshart harder van kloppen.