Sinds lange tijd was het weer mogelijk. Een fysieke peergroup waarbij de leden elkaar weer eens konden ontmoeten. Tijdens deze sessie op 14 oktober waren we te gast bij Greenhouse in Eindhoven. Een marketing/technologie bedrijf dat zich richt op het ondersteunen van bedrijven bij hun marketing- en salesactiviteiten met behulp van data en kunstmatige intelligentie. Het thema wat deze avond centraal stond: Hoe verkrijg je een voorsprong door middel van het inzetten van data. Vanuit Greenhouse waren Thijs van den Heuvel en Oscar van der Meijden aanwezig.
Bij de aftrap van de sessie werd er kort stond kort stil gestaan bij de ontstaansgeschiedenis van dit snel groeiende bedrijf en waar hun werkzaamheden uit bestonden. Vervolgens kwam Thijs van den Heuvel aan het woord. Hij stond stil bij een aantal zaken zoals:
- Hoe maak je van verschillende data(bronnen) goede informatie
- Welke type databronnen zijn er en hoe bouw je daar een model van
- Hoe ga je met data op zoek naar nieuwe klanten
Aan de hand van een aantal voorbeelden liet hij de aanwezigen zien dat het mogelijk is om met behulp van digitale hulpmiddelen een beter inzicht in de markt te krijgen en dat je daarmee een voorsprong kunt nemen op je concurrenten. Tevens gaf hij een aantal tips waarmee je groot kunt beginnen maar vooral klein en pragmatisch kunt beginnen.
Als afsluiting werd er een nieuwe methodiek besproken waarbij er met behulp van kunstmatige intelligentie het sentiment rondom specifieke klantbehoeftes in de markt kan worden gemonitord. Dit bevond zich nog in een pilot fase bij Greenhouse en men was erg nieuwsgierig hoe de leden van de peergroup hier tegenaan keken.
Gedurende de interactieve bijeenkomst deelden de aanwezigen hun ervaringen op dit gebied, zodat er weer volop van elkaar geleerd kon worden. Daarnaast was er na afloop volop de ruimte en gelegenheid om elkaar weer eens uitgebreid te spreken. Wegens de vertrouwelijkheid kunnen de besproken klantcases niet in dit artikel verder worden beschreven.