27-09-2017, SMA West-Brabant : Sales Café over toegevoegde waarde

Na de twee succesvolle events van de SMA regio Zuid-West Brabant eerder dit jaar zijn de verwachtingen voor het derde event in Waalwijk natuurlijk hoog. Op 27 september jongstleden werden wij ontvangen bij een voor vele herkenbare locatie, de fabriek van Desso langs de A59 te Waalwijk. Samen met collega bestuursleden Eric Fransen (CM Telecom) en Mehmet Genc (Avans Hogeschool) organiseert voorzitter Loek Worm (BrainCompass) dit event over de transitie van een meer traditionele sales benadering naar het (co-)creëren van waarde samen met het account. Circa 45 salesmanagers en sales professionals van onder andere Centraal Beheer, KPN, Ricoh, SAP, Yacht en natuurlijk Desso zien de noodzaak van deze transitie en zijn erg nieuwsgierig naar het thema.

Inzicht in de keuken

 

Het bestuur heeft voor dit programma weer gekozen voor een enthousiaste Brabantse moderator, Marius van der 20170929 SMA West Brabant Sales Café toegevoegde waarde Hans HopmansSteenhoven. Met veel kennis en kunde heeft hij de koppeling van de regio Waalwijk naar het thema gemaakt, de sprekers geïntroduceerd en deze uitdaagt om de vernieuwende inzichten te vertalen naar de praktijk. De eerste spreker van deze middag is Hans Hopmans, voormalig Chief Procurement Officer (CPO) bij Achmea en Consultant bij KPMG. Hij neemt ons vanuit zijn kennis en ervaring mee naar de waarde creërende propositie waarmee ze elke dag richting hun account communiceren. Via een unieke metafoor, de trans-actie boom, snijdt hij de onderwerpen waardecreatie en vertrouwen aan. Door het aantal vragen uit de zaal en de discussie die hieruit ontstaat zie je dat het thema waardecreatie actueel is en nog steeds voor vele een uitdaging blijkt.

 

Na dit inspirerende verhaal beloofd Marius nu een koppeling naar de Desso-praktijk. Als tweede spreker kondigt hij 20170929 SMA West Brabant Sales Café Toegevoegde waarde Michel Keij DessoMichiel Keij, Director Global Accounts bij Desso, aan die ons mee zal nemen in welke innovaties zijn ontstaan vanuit co-creatie met de klant en hoe ze als market-leader hun commerciële teams blijven uitdagen om samen met de klant waarde te blijven (co-)creëren. Ter afsluiting krijgen wij van de Desso-collega’s van Michiel een unieke rondleiding in de fabriek. Een indrukwekkend aantal klossen garen hangen enorm grote machines om de maatwerk vloeren voor de corporate klanten van Desso te produceren. Natuurlijk biedt het programma na afloop ook voldoende ruimte om verder te netwerken en staan er zoals je in Brabant mag verwachten ook een met hapjes en drankjes gevulde tafel klaar om ons na afloop te ontvangen.

Sales motto's

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen

Diana Smith

Business Development Partner

“It takes two to tango”

Meer lezen