28-10-2019 : SMA Midden op bezoek bij BAM

Jeroen Duijvestein, Commercieel Directeur bij BAM Midden Nederland, was onze gastheer tijdens deze middag bijeenkomst van SMA Midden. We waren te gast op het station van Zeist/Driebergen. Jeroen had ons speciaal op deze locatie uitgenodigd zodat hij de aanwezigen een goed beeld kon schetsen van de werkzaamheden van zijn organisatie. Voordat hij verder inging op de commerciële organisatie schetste hij een beeld van het 150 jaar oude bedrijf, dat ooit als timmerwerkplaats begon en ondertussen een sterke Europese basis heeft. Tevens gaf hij aan dat hij werkzaam is binnen de Business Line Bouw en Vastgoed en zich daarbij richt op utiliteitsbouw voor zowel de industrie, woningbouw als infra. Dit betekent dat men dus een grote diversiteit aan bedrijven bedient waarbij men gekozen heeft voor een regionale aanpak. Men kent op dit moment zeven verschillende regio’s.

Men heeft voor deze commerciële regionale inrichting gekozen zodat men dichter bij de klant staat en deze ook regelmatig tegenkomt in de verschillende netwerken waarbinnen men acteert. Hetgeen in de ogen van Jeroen handig is in een markt die zich kenmerkt door veel aanbestedingen waardoor er veel aandacht/focus is op de prijs. Door veel aanwezig te zijn in de regio, acht hij de kans vele malen groter dat men reeds voordat de aanbesteding in contact kan komen met de klant. Daarnaast komt men vaak in contact met nieuwe klanten omdat men actief is op het gebied van verlichting en klimaat.

Binnen elke regio onderscheidt men een drietal verschillende activiteiten, te weten bouwen, verbouwen en beheer/onderhoud. Daar waar men in het verleden werkte volgens het principe “de klant vraagt wij draaien” zit men momenteel in een transitie waarbij men wil gaan acteren op voorspellende data. Hierdoor is men momenteel bezig met het bouwen van een klantportaal waar men de verschillende data zal verzamelen en eveneens vanuit de eigen organisatie terug kan vinden. Als voorbeeld noemde hij een winkelcentrum, waarbij we vanwege de privacygevoeligheid hier niets over kunnen vermelden.

Na deze inkijk in de commerciële keuken van de BAM gingen we naar buiten om te gaan kijken op het bouwterrein van het station waar we van één van de opzichters werden meegenomen in het werk dat daar had plaatsgevonden en wat er nog gedaan moest gaan worden.

Sales motto's

Salesmotto Mark Korsten

Commercieel Management Giesbers InstallatieGroep

“Van klant naar relatie”

Meer lezen
Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen