Champions League niveau!
Op 30 november sloegen de regio’s Oost-Brabant en West-Brabant de handen ineen voor het SMA Sales Event Zuid bij Pathé Breda. En met groot succes! Inspirerende sprekers, indrukwekkende pitches van drie getalenteerde Young Sales Professionals en een grote opkomst: we kijken terug op een geslaagde middag!
Dagvoorzitter Daniel Fischer nam de opening voor zijn rekening, samen met Roel van Tongerlo (regiovoorzitter SMA Zuid) en Loek Worm (regiovoorzitter SMA Oost). Vervolgens stonden de presentaties van de drie podiumkandidaten van de Young Sales Professional-verkiezing op het programma. Maartje Wijnhoven (Satelliet Meubelen), Kirsten Wijntje (NH Hotels) en Derck van Stempvoort (SAP Nederland) gaven een indrukwekkende performance op het podium. Op de uitslag moesten zij nog even wachten. Voordat bekend werd wie de verkiezing had gewonnen, namen vier sprekers het woord.
- Als eerste was het de beurt aan Derk van Manen (Athlon). De winnaar van de Young Sales Professional-verkiezing van 2018 kon zich als geen ander verplaatsen in de spannende situatie van de kandidaten. Hij nam het publiek mee op zijn persoonlijke reis van Young Sales Professional naar Sales Executive.
- Arno Nienhuis (Oracle) vertelde over de impact van Artificial Intelligence. Hij vertelde op een begrijpelijke en inspirerende manier dat onder invloed van AI niet alleen verandert wát we doen, maar ook wie we zijn. Hij verwacht dat AI zelfs vergaande impact heeft op de wereldeconomie, onze bedrijfsprocessen en klantbediening.
- Jeremy Elschot (Damen Shipyards) sprak over Sales in het Midden-Oosten. Hij nam het publiek mee in deze complexe wereld. Hierbij betrok hij de geschiedenis van Damen Shipyards en gaf hij een inspirerende uitleg vanuit zijn ervaringen in het buitenland.
- Pieter van der Wall Bake (Lightyear) sprak op het event over de toekomst van de duurzame auto, eentje die puur rijdt op zonne-energie. De SMA geeft (duurzame) initiatieven en mensen die het beste uit zichzelf willen halen graag een podium. In dit geval waren deze beide aan de orde. Klik hier voor zijn presentatie.
Het moment van de waarheid
Na het inhoudelijke deel van het programma was het tijd voor de uitslag van de Young Sales Professional-verkiezing. Wie had het meeste indruk gemaakt op de jury? Dat bleek Derck van Stempvoort die volgens de jury een mooie combinatie van competenties liet zien. “Derck is een zelfverzekerde en gedreven professional die de Champions League wil spelen als vliegende keep, maar ook in staat is om zelf te scoren. Wat ons betreft een potentiele kandidaat voor het podium in Noordwijk.”
Klik hier voor de foto’s/sfeerimpressie van dit regionale Sales Event