Aanvragen accreditatie

De accreditatie kan door zowel het regulier als particulier onderwijs bij de SMA worden aangevraagd. Na het invullen van het aanvraagformulier zal deze beoordeeld worden door de audit-commissie. Deze stelt vervolgens een tweetal onafhankelijke SMA-auditoren aan, die het onderzoek van de opleiding zullen gaan uitvoeren om vervolgens advies uit te brengen aan de audit-commissie die een definitief eindoordeel zal gaan geven over de aanvraag. Bij een positieve uitslag ontvangt de opleider voor het betreffende opleidingsprogramma de accreditatie en het bijbehorende SMA Kenniscertificaat.

Geldigheid SMA-accreditatie

De accreditatie van het opleidingsprogramma is drie jaar geldig. Zolang de accreditatie geldig is, mag de opleider het SMA-logo bij uitingen over de betreffende opleiding plaatsen. Als het opleidingsprogramma wordt aangepast moeten de vernieuwingen vooraf aan de Auditcommissie worden voorgelegd. De commissie gaat na of het vernieuwde opleidingsprogramma de accreditatie kan behouden. Deelnemers die het geaccrediteerde opleidingsprogramma afronden, ontvangen ook een persoonlijk SMA Kenniscertificaat. Dit is onbeperkt geldig. Vanuit de SMA zijn al een groot aantal opleidingen geaccrediteerd. Het overzicht met deze opleidingen kun je op onze website vinden.

Kosten SMA-Accreditatie

De kosten voor accreditatie bedragen voor € 5.000,-. (excl.BTW) Dit bedrag geldt voor één opleidingsprogramma voor drie jaar en staat los van een eventueel SMA-lidmaatschap. Tevens is het mogelijk om een pre-scan (op basis van een gesprek) met een afgevaardigde van de auditcommissie uit te voeren. De kosten bedragen € 500,– (excl. BTW) Dit bedrag wordt echter niet in rekening gebracht, op het moment dat besloten wordt om over te gaan tot de aanvraag van de accreditatie.

Sales motto's

Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen