Archief 21 mei 2015 : Speeddate Event voor studenten en bedrijven

Op 21 mei was, op de Hogeschool Arnhem en Nijmegen, de première van een nieuw event binnen de SMA op de Hogeschool Arnhem en Nijmegen. Dit was het HAN-SMA speeddate voor zowel studenten als aangesloten SMA-bedrijven.  Dit event is bedoeld om studenten uit het derde en vierde jaar van de opleiding Commerciele Economie in contact te brengen met bedrijven die op zoek zijn naar commercieel talent voor bijvoorbeeld voor een afstudeeronderzoek of een startersfunctie. Binnen het aantal van tien, was er een diverse pluimage aan bedrijven te onderscheiden, zoals KPN, Sandd, Pincvision, F&L, Papendal en Flynth. Er waren ruim 30 gemotiveerde studenten aanwezig.

 

 

SMA Students 20 mei 2015 Speeddate Event Jolien Roskam SanddStefan Renkema (docent bij de HAN): “Het speeddate event is een logisch vervolg op het sollicitatie event dat we inmiddels al vijf jaar samen met de SMA organiseren. Daar waar het sollicitatie event vooral bedoeld is om studenten uit het tweede jaar voor te bereiden op hun stage, is dit nieuwe speeddate event gericht op studenten die (bijna) klaar zijn om de arbeidsmarkt op te gaan. Het biedt deze studenten een mooie kans om in zich in korte tijd te presenteren aan meerdere bedrijven. En voor bedrijven is het een mooie kans om in korte tijd kennis te maken met commercieel talent. Afgaande op de reacties van zowel studenten als de deelnemende bedrijven, krijgt het HAN-SMA speeddate event volgend jaar zeker een vervolg!” Eiso Bleeker, verenigingsmanager van de SMA, onderstreept de woorden van Stefan : “De SMA is telkens weer op zoek naar nieuwe initiatieven waarmee het kan zorgen voor de toegevoegde waarde, als personen en/of bedrijven lid zijn van de SMA. Gezien de positieve reacties van de bedrijven, verdient dit nieuwe idee zeker navolging. Op deze manier bieden we leden van de SMA een voorsprong op de zoek naar nieuw commercieel talent, ten opzichte van andere partijen. Daarnaast bieden we studenten een mooi platform om zich te profileren binnen ons netwerk. Wij hopen dat zodra deze studenten aan de slag gaan, men dan weer in het warme nest van de SMA terecht zal komen. Tenslotte bieden we hiermee ook de HAN een extra voordeel ten opzichte van andere opleiders, doordat we samen met hen deze studenten dergelijke mogelijkheden kunnen bieden. Een initiatief wat zeker navolging gaat krijgen.

 

SMA Student 20 mei 2015 Speeddata Event Rob Holtslag Carola Evers PincvisonRob Holtslag (COO)  van Pincvision, sluit zich aan bij de woorden van de mede initiatiefnemer van dit event: “Een mooi platform dat het  bedrijfsleven in contact brengt met Commerciële Economie studenten van de HAN in Arnhem & Nijmegen. We hebben leuke gesprekken gevoerd met zeer enthousiaste talentvolle studenten. We kijken dan ook terug op een geslaagde 1e editie van dit event. De eerste contacten met de studenten zijn inmiddels al gelegd. Een absolute aanrader voor bedrijven en studenten!” Jolien Roskam (Recruiter) bij Sandd, vult daarbij nog aan “In een informele setting kregen we de gelegenheid om 10 studenten Commerciële Economie te leren kennen. Dit waren tweedejaars studenten tot en met afgestudeerde studenten, en dat zorgde voor de nodige diversiteit. Elke date duurde 5 minuten, dit was eigenlijk te kort wanneer je de persoon, de functie en de bedrijfscultuur de revue wilt laten passeren. Toch hebben we vooral inspirerende dates gehad met stuk voor stuk gemotiveerde en ambitieuze studenten. Aan het eind van de dag verlieten we het event met de cv’s van een aantal kandidaten. Die nodigen we binnenkort uit op kantoor om ze uitvoeriger te spreken. Wie weet kunnen we in de nabije toekomst iets voor elkaar betekenen!”

 

Tenslotte gaf Manon Kovács, als voorzitter van SMA Students bij de HAN, aan eveneens zeer content te zijn met het event en dat er tijdens het event veel interessante matches zijn ontstaan. “Het is dan ook leuk om te horen dat studenten na het evenement nog contact hebben gehad met enkele van de aanwezige bedrijven voor een mogelijke vervolg afspraak. Het doel van de SMA Students is om het bedrijfsleven en studenten dichter bij elkaar te brengen en een win-win situatie te creëren voor beide partijen. Uit de verhalen van studenten en bedrijven denk ik daarom dat wij dit doel hebben behaald tijdens dit event. Mijn dank gaat uit naar alle aanwezige bedrijven en hopelijk tot de volgende editie!”
           

Sales motto's

Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen