Tijdens dit Sales Café stond het onderwerp Performance & Dashboardmanagement op de agenda. Hierbij hadden we een tweetal sprekers te weten Robert Hamminga van RedFoxBlue en Klaas Toes van Gooiconsult
Tijdens de presentatie van de beide heren, is er antwoord gegeven op de volgende vragen:
Hoe meet u succes?
Hoeveel aanvragen leiden via een offerte naar een order?
Wat is de rol van uw verkopers in dat proces?
Kent u de conversieverhoudingen en hun achterliggende oorzaken?
Heeft het zin om uw verkopers aan te sturen vanachter een Dashboard of wijzen die KPI’s u juist de weg naar succes?
Robert Hamminga is sinds 2001 senior partner en mede-eigenaar van RedFoxBlue. Vanuit zijn achtergrond als jurist, manager en ondernemer heeft hij een gedegen en vooral nuchtere kijk op het fenomeen Performance- en Dashboardmanagement. Robert zal het theoretische kader schetsen als een inleiding over de doelstellingen en de inzichten die er achter deze methodieken schuilgaan.
Klaas Toes is directeur en mede-eigenaar van de Gooiconsult groep sinds 1993. Als Bedrijfseconoom in opleidingenland is Klaas sinds 1985 werkzaam op het snijvlak van menselijke motivatie en bedrijfsresultaten. Variërend van de implementatie van het retailconcept van de Shellshops, tot aan de implementatie van de Permanente Sales Verbetering van de Private Bankers van ABN AMRO. In samenwerking met klanten als Peugeot, ABN AMRO, Microsoft, Intres, Samenwerkende Apothekers Nederland, KLM, ING Commercial Banking en Sodexo heeft hij perfromanceverbetertrajecten opgezet en geïmplementeerd waarbij het rendement van leren steeds het uitgangspunt is.