Archief bijeenkomst, 24 mei 2012 : Sales Café over Social Media

Tijdens de presentatie zullen de volgende social media gereedschappen aan de orde komen:  

 

LinkedIn

 

Sinds begin november 2011 zijn er wereldwijd meer dan 135 miljoen geregistreerde gebruikers. LinkedIn groeit de laatste jaren zeer sterk. Nederland is met 2 miljoen deelnemers goed vertegenwoordigd (top tien land) en heeft zelfs de hoogste penetratiedichtheid van alle landen. We zullen tijdens de presentatie aandacht besteden aan:  

 

• je profiel optimaliseren,

• je netwerk vergroten, 

• recommendations,

• groepen maken en gebruiken,

• events aanmaken,

• wel of geen premium account.  

 

Twitter  

 

Twitteren komt neer op in real time communiceren via een microweblog op een pc, mac of gsm, smartphone of andere mobiele apparaten met een internetaansluiting. Oorpronkelijk was de vraag van de dienst “Wat ben je aan het doen?”. Nu is het “Wat gebeurt er?”. Iedere twitteraar kan op elk moment van de dag in maximaal 140 tekens vertellen waar hij/zij mee bezig is, wat hij/zij van plan is of wat hem/haar bezighoudt   Tijdens de presentatie zal er gekeken worden naar het optimaal gebruik van :

• Twitterprofiel

• Tweets

• Follow en Followers

• Hashtags en Tweetdeck  

 

Yammer 

 

Net als Twitter, kunnen gebruikers berichten plaatsen over zichzelf, berichten volgen van anderen, onderwerpen ‘taggen’ etc. In tegenstelling tot Twitter, richt Yammer zich op bedrijven. Er zijn twee mogelijkheden to aansluiting bij een netwerk.

1: Enkel personen met hetzelfde e-maildomein kunnen aansluiten bij een bepaald netwerk.

2: Op uitnodiging vanuit het netwerk kunnen bepaalde personen toetreden tot het netwerk. We zullen ingang op de vraag hoe je dit het beste kunt inzetten in je eigen omgeving.  

 

Facebook

 

Facebook is een sociaalnetwerksite. Sinds mei 2008 bestaat er een Nederlandstalige versie. In april 2009 had Facebook meer dan 200 miljoen actieve gebruikers, vijf maanden later waren dat er 50 miljoen meer. In juli 2010 bediende Facebook al een half miljard gebruikers, circa zeven procent van het aantal aardbewoners. Tijdens de presentatie zal het volgende aanbod komen:

 

• Hoe commercieel te gebruiken

• pagina’s,

• events,

• likes,

• fans, vrienden en • reclame maken.  

 

Thed van de Berg Thed heeft een passie voor sales. Voor hem gaat dit over de combinatie van mensen en resultaten. Hij helpt graag professionals die meer uit zichzelf of hun bedrijf willen halen. Dat begint vaak met een heldere keuze voor je talenten en je passie. Thed vindt het mooi om anderen te helpen meer klanten te krijgen en hun omzet te laten stijgen. 

Jarenlang heeft hij als resource- account- en salesmanager gewerkt bij BT-Syntegra, Telfort en verschillende andere organisaties. 11 jaar geleden heeft hij na een studie psychologie de overstap gemaakt naar het trainersvak. In 2005 is hij bij Van Harte & Lingsma begonnen als manager en trainer. Sinds begin 2011 werkt hij als zelfstandig trainer/coach en sales-consultant.

 

Jan Peter Bogers Jan Peter Bogers heeft een passie voor alles wat nieuw is. Hij ziet er een uitdaging in te onderzoeken hoe nieuwe bewegingen zich verhouden tot de oude en om te kiezen voor ‘the best of both worlds’. In die hoedanigheid geeft hij advies over Het Nieuwe Werken en Anders Organiseren. Hij probeert zelf te doen wat hij anderen adviseert, is serial initiator, en social media spelen daar een ondersteunende, maar belangrijke rol in. Jan Peter is partner bij Just Inspire en WerkInnovatieLab WIL. Hij ondersteunt (project)teams in het komen tot visie en het komen van visie tot actie. Zijn grootste vraag is altijd: “Kan het ook anders!?” en hij ziet minimaal 3 kanten aan iedere medaille.

Sales motto's

Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen