Archief bijeenkomsten, 11 juni : Salesmanager in Bedrijf bij Ventura Systems

Logo Ventura Systems

 

Tijdens deze Salesmanager in Bedrijf waren we te gast bij Ventura Systems in Bolsward. Sinds haar oprichting in 1994 maakt dit bedrijf een groei mee op het gebied van het ontwikkelen en leveren van  innovatieve deursystemen voor bussen, trams en metro wereldwijd. De deuren worden in eigen huis ontwikkeld en hebben met hun intelligente technologie een uitstekende prijs-prestatieverhouding. Inmiddels werken er bij het bedrijf ca. 80 medewerkers

Vanaf de start van Ventura Systems is de levering, van innovatieve deursystemen vanuit de fabriek in Nederland aan veel gerenommeerde wereldwijde fabrikanten van voertuigen en rollend materieel voor openbaar vervoer, op gang gekomen. Daarnaast hebben de oprichters van het bedrijf zich direct vanaf de start gericht op een hoog niveau van standaardisatie. Het belangrijkste is dat hierbij uiteraard rekening werd gehouden met “afhankelijk van de behoeften van de klant”. Hiermee kan het modulaire ontwerp van deursystemen worden aangepast aan elk voorschrift. Dit garandeert zowel de hoge normen voor kwaliteit en een uitstekende prijs- / prestatieverhouding.

 

We waren te gast op hun nieuwbouwlocatie in Bolsward, waarbij Ventura heeft gekozen voor een ontwerp van Duurzame Innovatie. Hierdoor is er gekozen voor nieuwbouw met hoogwaardige duurzame kwaliteiten, als luchtdicht bouwen, een warmtepomp, zonne-energie en andere duurzame maatregelen.

Bas de Nooijer, Commercieel Directeur, heeft ons inzicht geven in de manier waarop men bij Ventura Systems, haar commerciële activiteiten heeft georganiseerd. De belangrijkste les is dat men vanuit dit bedrijf de uitgebrachte RFP van te voren probeert te beïnvloeden. Venture Systems kent twee type klanten, de busbouwer en het vervoersbedrijf. Door de relatie met het vervoersbedrijf centraal te stellen, is heeft vaak mogelijk dat er bepaalde eisen in de RFP terecht kwamen, waardoor de uiteindelijk keuze voor Venture Systems werd gemaakt.

 

Bas gaf aan dat men dit doet door heel veel aandacht aan de persoonlijke relatie te besteden, en zich daarbij op te stellen als de expert. Daarnaast is het natuurlijk van belang om te zorgen dat de kwaliteit op een hoog niveau staat en dat de leverbetrouwbaarheid van een ongekende hoogte is. Dit commerciële spel heeft er ondertussen toe geleid dat alle bussen in Londen, Parijs, Berlijn, Dubai en Hongkong voorzien zijn van deuren van Ventura Systems.

 

 

Archief bijeenkomsten, 11 juni : Foto van geleverde bus door Ventura

 

Tevens heeft Bas ons, samen met Kees van der Veen (verantwoordelijk voor inkoop) rondgeleid door hun pand in Bolsward. Hier kon je op een goede manier zien, waardoor de leverbetrouwbaarheid van deze organisatie goed kan worden ingevuld.

Sales motto's

Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen