Archief bijeenkomsten, 11 juni : Salesmanager in Bedrijf bij Ventura Systems

Logo Ventura Systems

 

Tijdens deze Salesmanager in Bedrijf waren we te gast bij Ventura Systems in Bolsward. Sinds haar oprichting in 1994 maakt dit bedrijf een groei mee op het gebied van het ontwikkelen en leveren van  innovatieve deursystemen voor bussen, trams en metro wereldwijd. De deuren worden in eigen huis ontwikkeld en hebben met hun intelligente technologie een uitstekende prijs-prestatieverhouding. Inmiddels werken er bij het bedrijf ca. 80 medewerkers

Vanaf de start van Ventura Systems is de levering, van innovatieve deursystemen vanuit de fabriek in Nederland aan veel gerenommeerde wereldwijde fabrikanten van voertuigen en rollend materieel voor openbaar vervoer, op gang gekomen. Daarnaast hebben de oprichters van het bedrijf zich direct vanaf de start gericht op een hoog niveau van standaardisatie. Het belangrijkste is dat hierbij uiteraard rekening werd gehouden met “afhankelijk van de behoeften van de klant”. Hiermee kan het modulaire ontwerp van deursystemen worden aangepast aan elk voorschrift. Dit garandeert zowel de hoge normen voor kwaliteit en een uitstekende prijs- / prestatieverhouding.

 

We waren te gast op hun nieuwbouwlocatie in Bolsward, waarbij Ventura heeft gekozen voor een ontwerp van Duurzame Innovatie. Hierdoor is er gekozen voor nieuwbouw met hoogwaardige duurzame kwaliteiten, als luchtdicht bouwen, een warmtepomp, zonne-energie en andere duurzame maatregelen.

Bas de Nooijer, Commercieel Directeur, heeft ons inzicht geven in de manier waarop men bij Ventura Systems, haar commerciële activiteiten heeft georganiseerd. De belangrijkste les is dat men vanuit dit bedrijf de uitgebrachte RFP van te voren probeert te beïnvloeden. Venture Systems kent twee type klanten, de busbouwer en het vervoersbedrijf. Door de relatie met het vervoersbedrijf centraal te stellen, is heeft vaak mogelijk dat er bepaalde eisen in de RFP terecht kwamen, waardoor de uiteindelijk keuze voor Venture Systems werd gemaakt.

 

Bas gaf aan dat men dit doet door heel veel aandacht aan de persoonlijke relatie te besteden, en zich daarbij op te stellen als de expert. Daarnaast is het natuurlijk van belang om te zorgen dat de kwaliteit op een hoog niveau staat en dat de leverbetrouwbaarheid van een ongekende hoogte is. Dit commerciële spel heeft er ondertussen toe geleid dat alle bussen in Londen, Parijs, Berlijn, Dubai en Hongkong voorzien zijn van deuren van Ventura Systems.

 

 

Archief bijeenkomsten, 11 juni : Foto van geleverde bus door Ventura

 

Tevens heeft Bas ons, samen met Kees van der Veen (verantwoordelijk voor inkoop) rondgeleid door hun pand in Bolsward. Hier kon je op een goede manier zien, waardoor de leverbetrouwbaarheid van deze organisatie goed kan worden ingevuld.

Sales motto's

Lars Nijhof

Sales Representative, Deltics

Hoe minder ik spreek, hoe beter het gesprek

Meer lezen

Emily Dobbe

Accountmanager Karpi

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Julia Neleman

Salesmanager, Sonicbee

“Wie luistert, weet meer”

Meer lezen

Sander Rooken

Accountmanager

“Zeggen wat je doet en doen wat je zegt”

Meer lezen

Elise Nijenhuis

Key Accountmanager

“Het gaat niet om wat je verkoopt maar hoe je het verkoopt”

Meer lezen

2020

“Just do it” Cor Ludema Accountmanager Miele Professional Lees meer over Cor zijn salesmotto

Meer lezen

Marc van Hemert

Commercieel Directeur

"Alleen ga je sneller, samen kom je verder"

Meer lezen