Archief bijeenkomsten, 18 april 2011 : Salesmanager in de Keuken bij Energiewacht

Op 18 april stond wederom een bedrijfsbezoek op het programma, georganiseerd door SMA Noord. Ca. 30 managers en directeuren waren aanwezig bij deze bijeenkomst die een kijkje gaf  in “de commerciële keuken” van Energiewacht. Na een korte introductie van Goeran, waarbij ook 3 nieuwe leden werden verwelkomd (Noorderpoortcollege, Drukstore en Dokkumer Vlaggencentrale) werd het woord gegeven aan Hindrik Aalders, sinds 12 jaar Commercieel Directeur bij Energiewacht.

 

Hindrik toonde zich een uitstekende gastheer. In een boeiende presentatie wist hij de aanwezigen aan aan zich te binden. Energiewacht is een no-nonsense organisatie, die 50 % eigendom is van Essent en 50% van 160 installatiebedrijven in Groningen en Drenthe. Vanuit het hoofdkantoor in Assen wordt de sales afdeling aangestuurd, bestaande uit een team voor de particuliere markt (13 medewerkers) en de zakelijke markt bestaande uit 3 Accountmanagers, die met name contacten onderhouden met woningbouwverenigingen en -coöperaties. Daarnaast is er een call-center afdeling, waardoor iedere klant persoonlijk te woord wordt gestaan. Klantgerichtheid staat er hoog in het vaandel!

 

Opvallend is de manier waarop vrijwel alle processen volledig geautomatiseerd zijn. Dit zorgt voor een optimale productiviteit van de commerciële medewerkers, maar ook voor de monteurs. Ter plekke bij de klant wordt alles online vastgelegd. Bestellingen, onderdelen, opdrachtbevestigingen, en facturen worden automatisch gegenereerd. Een voorbeeld voor veel andere organisaties! Bijzonder dat Energiewacht de hele automatisering zelf ontwikkelt en uitvoert, dat bepaalt mede de slagkracht op dat vlak volgens Hindrik.

 

De marketing afdeling valt tevens onder de verantwoordelijkheid van Hindrik, bestaande uit 3 medewerkers. Hindrik haalde tevens aan dat de impact van social media sterk groeit, alle reden om daar momenteel veel aandacht voor te hebben. Ook alle reclamecampagnes worden door de afdeling marketing bedacht, ter ondersteuning van de verkoop.

 

Na de presentatie werd er een rondleiding verzorgd en traditiegetrouw werd ook deze interessante bijeenkomst afgesloten met een prima verzorgd hapje en een drankje.

Sales motto's

Lars Nijhof

Sales Representative, Deltics

Hoe minder ik spreek, hoe beter het gesprek

Meer lezen

Emily Dobbe

Accountmanager Karpi

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Julia Neleman

Salesmanager, Sonicbee

“Wie luistert, weet meer”

Meer lezen

Sander Rooken

Accountmanager

“Zeggen wat je doet en doen wat je zegt”

Meer lezen

Elise Nijenhuis

Key Accountmanager

“Het gaat niet om wat je verkoopt maar hoe je het verkoopt”

Meer lezen

2020

“Just do it” Cor Ludema Accountmanager Miele Professional Lees meer over Cor zijn salesmotto

Meer lezen

Marc van Hemert

Commercieel Directeur

"Alleen ga je sneller, samen kom je verder"

Meer lezen