Archief bijeenkomsten, 24 maart 2011 : Sales Café over succes in verkoop

Hoe komt het dat sommige getrainde en ervaren verkopers zo goed in staat zijn om transacties succesvol af te sluiten? Het salesteam heeft het niet altijd gemakkelijk. Zij worden op de verkoopcijfers aangesproken en als er minder wordt verkocht hebben juist de verkopers hier ook zelf emotioneel last van. De kick haal je ten slotte vooral uit het binnenhalen van een nieuwe deal of nieuwe klant. Als dit lukt, geeft dat een enorme boost aan je motivatie en zelfvertrouwen. Welke oorzaak ligt ten grondslag aan het hebben van succes in verkoopsituaties? De oplossing ligt onder meer in het leren omgaan met zelfbewuste emoties in het verkoopproces. Het helpt als je beter begrijpt hoe je in elkaar zit en hoe je je gedrag kan beïnvloeden. Het helpt als je jezelf in een helder kader plaatst en je meer kan ontspannen tijdens verkoopgesprekken. Zo ga je al snel beter om met lastige situaties, maak je je minder druk en blijf je toch scherp! Onmgaan met die zelfbewuste emoties kun je overigens leren en trainen. Door daar energie in te steken, zal de passie vanzelf volgen. En dat werkt fantastisch, niet alleen voor de verkoper zelf, maar ook voor de klant. Maar het beschikken over een juiste mindset en goede vaardgiheden, is een essentiële basis maar is niet altijd voldoende.

Wat wél werkt is een aanpak waarin alle mensen die verantwoordelijk zijn voor verkoop als team zich sterk gaat maken voor het verbeteren van de resultaten met aandacht voor:    

 

* de gezamenlijk bepaalde doelstellingen en de energie die ze geven (inspireren ze, motiveren ze?)    

* de rol van de sales manager (leiderschapskwaliteiten)    

* de Mentale verkoopkracht van de mendsen in de sales (passie, lef en daadkracht en dus het managen van de eigen emoties)    

* de aard van het klantcontact en de visie op excellente klantbediening (oprechtheid, werkelijk van dienst willen zijn)    

* een gedisciplineerde follow-up structuur waarin voortgang en ontwikkeling van resultaten wordt gemonitord

 

Het Sales Café zal worden begeleid door Bas van Oevelen, Twan Bijsterveld en André Prins van VDS Training Consultants

Sales motto's

Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen