Archief bijeenkomsten, 27 mei 2010 : Deal Closing

Op 27 mei heeft er een Sales Café plaats gevonden, met als bekend onderwerp binnen Sales: “De deal: Al helemaal rond, of is er nog een vraagteken?”

 

Wie herkent de situatie niet:

 

– Geweldig gesprek gehad, hard gewerkt aan de offerte, tevreden met de offerte?

– En dan … radiostilte?

– Of er komen nieuwe bezwaren op tafel?

– Of de urgentie is weg?

 

Zijn deze signalen hetzelfde in elke branche? En wat doe je er mee? In het Sales Café zijn geen pasklare antwoorden op tafel gekomen, maar is er stevig discussie gevoerd over dit onderwerp aan de hand van een aantal praktijkcases.

 

Het café stond onder leiding van Martin Stevense. Na een projectmanagementcarrière bij achtereenvolgens Philips en een klein softwarebureau zette Martin “TAS Opleidingen”, als onderdeel van de TAS Groep, op in de tweede helft van de jaren ’90. Hierna werd Martin directielid van PinkRoccade Educational Services, met de portfeuille innovatie en accountmanagement.

 

Bij ISBW Opleidingen werkte Martin vanaf 2003 als directeur, verantwoordelijk voor de overname en integratie door het nieuwe moederbedrijf Schouten & Nelissen. Vanaf 2007 heeft Martin Stevense een eigen trainingsbureau (Stevense Professional Trainers), en is hij tevens werkzaam als interimmanager.

Sales motto's

Anita van Dorst - Reijne

Verkoopmanager Rundvee Agrifirm

“Begin with the end in mind”

Meer lezen

Laura van Reekum

Business Unit Business Solutions Bureau Zuidema

Er is altijd ruimte

Meer lezen

Ricardo Huizing

Manager Sales Sales Corporate & Public Ayven

“Winnaars hebben een plan, verliezers een excuus.”

Meer lezen

Mark Korsten

Commercieel Management Giesbers InstallatieGroep

“Van klant naar relatie”

Meer lezen
Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen