Op 27 mei heeft er een Sales Café plaats gevonden, met als bekend onderwerp binnen Sales: “De deal: Al helemaal rond, of is er nog een vraagteken?”
Wie herkent de situatie niet:
– Geweldig gesprek gehad, hard gewerkt aan de offerte, tevreden met de offerte?
– En dan … radiostilte?
– Of er komen nieuwe bezwaren op tafel?
– Of de urgentie is weg?
Zijn deze signalen hetzelfde in elke branche? En wat doe je er mee? In het Sales Café zijn geen pasklare antwoorden op tafel gekomen, maar is er stevig discussie gevoerd over dit onderwerp aan de hand van een aantal praktijkcases.
Het café stond onder leiding van Martin Stevense. Na een projectmanagementcarrière bij achtereenvolgens Philips en een klein softwarebureau zette Martin “TAS Opleidingen”, als onderdeel van de TAS Groep, op in de tweede helft van de jaren ’90. Hierna werd Martin directielid van PinkRoccade Educational Services, met de portfeuille innovatie en accountmanagement.
Bij ISBW Opleidingen werkte Martin vanaf 2003 als directeur, verantwoordelijk voor de overname en integratie door het nieuwe moederbedrijf Schouten & Nelissen. Vanaf 2007 heeft Martin Stevense een eigen trainingsbureau (Stevense Professional Trainers), en is hij tevens werkzaam als interimmanager.