Driessen Autogroep was op 24 April de gastheer van de Salesmanager in de Keuken. Roel van Tongerlo, werkzaam binnen de fleetsales afdeling bij deze organisatie, gaf in de exclusieve setting van Driessen Maserati een inkijk in hun commerciële keuken. Na een interessant filmpje over de toekomst van mobiliteit werden de aanwezigen meegenomen in de 50-jarige geschiedenis van dit Eindhovense bedrijf waarbij het momenteel één de grootste familiebedrijven in de automotive industrie is. Dit met 15 vestigingen in met name Zuid-Oost Brabant die in totaal een negental verschillende merken voeren. Merken zoals o.a. Alfa Romeo, Citroën en Opel.
De commerciële dienstverlening is onder te verdelen in twee takken; één tak die zich met de particuliere markt bezig houdt waarbij er gedacht kan worden aan diensten zoals autoschade, universeel onderhoud & reparatie, autoverhuur en private leasing. Het Driessen Mobiliteits Center is hiervoor speciaal ontstaan, waardoor alles onder één dak te vinden is. De tweede tak is een soortgelijk concept er voor de zakelijke markt met het Driessen Business Center met daarbij diensten zoals autolease en verhuur, fleetsales, wagenparkbeheer en bedrijfswagens. Het Klant Contact Center is hierbij voor beide onderdelen ondersteunend door middel van :
- Het afhandelen van in- en uitgaande gesprekken;
- Chatservice
- Leadgeneratie
- Klanttevredenheidsmetingen
Roel gaf aan dat de klant in hun commerciële bedrijfsvoering centraal wordt gesteld en dat dit tot uiting komt in het gebruikte slogan: Driven by you. Hierbij gaf hij twee voorbeelden van samenwerking die vanuit deze gedachte ontstaan zijn :
- Bij de Technische Universiteit Eindhoven met de dienst 24/7 verhuurvloot voor studenten, docenten, werknemers en gasten;
- Een extra mobiliteitsservice voor de medewerkers van de High Tech Campus Eindhoven waarbij het personeel onder werktijd ontzorgd wordt op het gebied van onderhoud, schadeherstel en APK-keuring.
In het verlengde hiervan kan ook de sponsering van PSV worden gezien waarbij de Driessen Autogroep de officiële autoleverancier is van de PSV-selectie. Door de duidelijke aanwezigheid op o.a. de fandag van de betaald-voetbalclub levert dit veel extra exposure op in de regio. Hetzelfde geldt voor de aflevering van de Alfa Romeo’s op het trainingscomplex van PSV.
Een ander speerpunt is de lokale betrokkenheid van de Driessen Autogroep door middel van :
- Het geven van ondersteuning van lokale goede doelen zoals het Ronald McDonaldhuis, Stichting Hulphond en de voedselbank;
- Een samenwerking in de HighTech regio op het gebied van innovatieve mobiliteitsoplossingen en -toepassingen. Dit samen met o.a. NXP en Technische Universiteit Eindhoven;
- Ondersteuning van diverse studententeams van de Technische Universiteit Eindhoven op het gebied van de nieuwe mobiliteit.
In het tweede gedeelte van zijn presentatie ging Roel verder in op de toekomst van een dealer, zoals Driessen Autogroep, waarbij de verwachting is dat er in 2025 voor 50% aan elektrische auto’s wordt verkocht en er veel meer een beweging zal zijn van bezit naar gebruik van de auto. Dit zal dus o.a. tot gevolg hebben dat de omzet uit de werkplaats meer dan zal halveren terwijl dit gedeelte voor een groot deel verantwoordelijk is voor de omzet van het bedrijf. Op basis van een tweetal stellingen ontstond er vervolgens een levendige discussie over de toekomstkansen van een dealer en op welke wijze men dit zou kunnen bereiken.