Archief : Salesmanager in de Keuken bij Prins Bernardhoeve, op 26 augustus

Deze bijeenkomst staat volledig in het teken van de wederopbouw van de Prins Bernardhoeve in Zuidlaren, en op welke manier sales hier een belangrijke rol in heeft gespeeld.

 

Tijdens de bijeenkomst waren er een aantal nieuwe gezichten, die enerzijds eens wilde snuffelen aan de SMA en anderzijds net nieuw lid van onze vereniging waren geworden. Tijdens het buffet vooraf werd er al volop door de groep van bijna 30 personen volop genetwerkt.

 

foto bijeenkomst prins bernard hoeve

 

Na de opening nam Directeur John Franke al snel het woord om ons mee te nemen in een stuk historie en waar men allemaal tegen aan is gelopen gedurende deze indrukwekkende reis met daarin de nodige politieke obstakels. Het idee om het evenementencomplex om te bouwen tot een locatie met zandsculpturen, leefde al een hele tijd bij John. In de plannen van John moet de Prins Bernhardhoeve het tweede zandsculpturenmuseum in de wereld worden, naast The Sand Museum in het Japanse Tottori.

 

Deze ambitie had wel tot gevolg dat de Zwarte Markt, kleindierenshow Noordshow, danceparty’s en autoshows van de agenda verdwijnen. Een moeilijke beslissing, aldus Franke: ,,De Noordshow zit hier 35 jaar en de Zwarte Markt is in moeilijke tijden onze redding geweest. Maar de combinatie zandsculpturen met speelhal, theater, lasershow, BricksArt en de koppeling met Geopark de Hondsrug bood zoveel groeimogelijkheden.”

 

In december zal ‘kerst’ het thema zijn. Franke verwacht dat het zand, in combinatie met kunst, cultuur, muziek, theater en sport en spel een grote trekpleister wordt voor de gemeente Tynaarlo en Drenthe en verwacht jaarlijks 150.000 bezoekers.

 

Tijdens deze bijeenkomst werd duidelijk dat de politiek, ondanks dit soort verwachtte aantallen niet op de banken stond. John heeft toen samen met Goeran de Pater (Commercieel Directeur Prins Bernardhoeve), het ultieme salesspel moeten spelen om zowel de gemeente als de provincie op één lijn te krijgen. Hierbij werd continue de DMU van beide organisatie besproken en werd telkens gekeken op welke manier men weer dichter bij het gestelde doel zou komen en dat was financiering van zowel de gemeente als de provincie. Hierbij was het telkens weer met elkaar schakelen over de meningen van politici, maar ook de veranderende belangen van verschillende personen.

 

Uiteindelijk is het gelukt om een beperkte financiering rond te krijgen en kon men starten met het verwezenlijken van de droom. Nadat de hal was opgeknapt, werd er in de grote zaal vele verschillende zandsculpturen uit de grond “gestampt”. Alles kwam in het teken te staan de geschiedenis van de Hondsrug. Hiermee waren de mannen er natuurlijk nog lang niet, en werd een beroep gedaan op de sales kwaliteiten van Goeran. Er moest tenslotte publiek komen.

 

Goeran heeft vervolgens de samenwerking met vele andere interessante partijen in Drenthe gezocht. Enerzijds met partijen zoals toeristentrekpleister het Noorderdierenpark, maar anderzijds ook met partijen als Landal Greenpark. Op al deze locaties ging men reclame maken voor de zandsculpturen. Net als men dat in Zuidlaren deed voor hun locaties. Hierdoor is men in staat geweest om een stroom van toeristen te trekken die een heel rondje Drenthe op hun agenda gingen plaatsen.

 

Bijeenkomst, 26 Augustus : foto 1 van Prins Bernard Hoeve

 

Na de uitermate interessante sessie kregen we nog een rondleiding langs de verschillende zandsculpturen, die zoals reeds gezegd de geschiedenis weergeven van een mooi stukje Drenthe, namelijk de Hondsrug. Als een volleerde gids nam Goeran ons mee langs de vele indrukwekkende beelden. En wist hij bij elk zandsculptuur het verhaal op passende wijze te brengen.

 

Na de rondleiding was er de mogelijkheid voor de gebruikelijke netwerkborrel, en werd om 20.30 de lichten uitgedaan en was deze bijeenkomst ten einde.

 

Klik hier voor de biografie van Goeran de Pater

 

 

Sales motto's

Lars Nijhof

Sales Representative, Deltics

Hoe minder ik spreek, hoe beter het gesprek

Meer lezen

Emily Dobbe

Accountmanager Karpi

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Julia Neleman

Salesmanager, Sonicbee

“Wie luistert, weet meer”

Meer lezen

Sander Rooken

Accountmanager

“Zeggen wat je doet en doen wat je zegt”

Meer lezen

Elise Nijenhuis

Key Accountmanager

“Het gaat niet om wat je verkoopt maar hoe je het verkoopt”

Meer lezen

2020

“Just do it” Cor Ludema Accountmanager Miele Professional Lees meer over Cor zijn salesmotto

Meer lezen

Marc van Hemert

Commercieel Directeur

"Alleen ga je sneller, samen kom je verder"

Meer lezen