Archief : SMA Noord18 september 2013, Sales Café over CRM

In het familiehotel in Paterswolde kwamen op 18 september zo’n 35 salesprofessionals bijeen voor een interessante forumdiscussie over de trends binnen CRM (Customer Relationship Management) en de invloed van onder meer Social Media op klantrelaties en het beheer daarvan.

 

Locatiefoto, Familiehotel Paterswolde

 

De bijeenkomst stond onder leiding van Mariëlle Dellemijn. Zij is oud-SMA bestuurslid en directeur van CRM excellence, dat bedrijven helpt om klanten te winnen, te binden en te behouden. CRM excellence heeft een uitgebalanceerd team van gedreven professionals en zorgt ervoor dat haar opdrachtgevers waardevolle relaties kunnen opbouwen en ontwikkelen met hun klanten. “CRM heeft een enorme ontwikkeling doorgemaakt en wordt steeds vaker vanuit een puur strategische invalshoek ingezet. Dat is een groot verschil met de ICT-functie die het vroeger had. Met en tussen de SMA-leden ontstond er een goede discussie. Die ging er voornamelijk over hoe je CRM ten volste kunt benutten in je bedrijfsvoering. Social Media platforms spelen daar een grote rol bij. Een aantal jaren geleden waren dat slechts grappige tools voor met name jongeren, maar ze hebben zich ontpopt tot serieuze manieren om klanten te bereiken en interactie met de klant op gang te brengen. Dat sluit natuurlijk aan bij de digitale wereld van nu én de enorme hausse aan informatie die we tegenwoordig tot onze beschikking hebben.

 

In vergelijking tot vroeger, waarin klantrelaties en CRM zich beperkten tot klantprofielen en contacthistorie hebben we toegang tot Instagram-beelden, meningen, bestelgedrag, LinkedIn-profielen, you-tube filmpjes en foradiscussies. En dat is nog maar een greep uit de mogelijkheden.

 

Nadat Mariëlle haar presentatie had beëindigd, gingen we verder met een discussie over dit interessante onderwerp. Naast Mariëlle namen Paul Berndsen (Deli XL) en Jacqueline Muurling (OAD) zitten in het panel. Bij de SMA-forumdiscussie kwam er een veelvoud aan vragen en voorbeelden naar boven over hoe deze ‘nieuwe’ mogelijkheden te hanteren én beheren. CRM blijft een boeiende materie.”

Sales motto's

Lars Nijhof

Sales Representative, Deltics

Hoe minder ik spreek, hoe beter het gesprek

Meer lezen

Emily Dobbe

Accountmanager Karpi

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Julia Neleman

Salesmanager, Sonicbee

“Wie luistert, weet meer”

Meer lezen

Sander Rooken

Accountmanager

“Zeggen wat je doet en doen wat je zegt”

Meer lezen

Elise Nijenhuis

Key Accountmanager

“Het gaat niet om wat je verkoopt maar hoe je het verkoopt”

Meer lezen

2020

“Just do it” Cor Ludema Accountmanager Miele Professional Lees meer over Cor zijn salesmotto

Meer lezen

Marc van Hemert

Commercieel Directeur

"Alleen ga je sneller, samen kom je verder"

Meer lezen