25/05/2022 : SMA Sales Event

Kaart niet beschikbaar

Datum/Tijd
Datum - 25/05/2022
14:00 - 23:00

Locatie
Grand Hotel Huis ter Duin

Het SMA Sales Event 2022, is het jaarlijkse opfrismoment voor Commercieel Nederland. Dit is een unieke gelegenheid om je te laten inspireren met de allerlaatste, direct toepasbare, kennis op het gebied van commercie. Daarnaast een ideaal moment om kennis te maken met andere interessante salesprofessionals, die je in staat stellen om je netwerk verder te vergroten en jouw business te boosten. Inspirerende sprekers brengen je tijdens de verschillende masterclasses op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van commercie. Eén van de hoogtepunten is de verkiezing van de Salesmanager, de Senior Sales Professional en de Young Sales Professional van 2021. Een mooie manier om te leren van deze commerciële toppers. Het gehele event staat in het teken van het jaarthema “Data Driven Sales”. Deze dag wil je als salesprofessional niet missen.

Key note

Bas Nijhuis wordt op 12 januari 1977 geboren in Enschede. Al op vroege leeftijd blijkt dat hij talent heeft als scheidsrechter. Vanaf zijn vijftiende fluit hij al officiële wedstrijden en het talent druipt er bij hem vanaf. Op zijn 28ste fluit hij zijn eerste Betaald Voetbal wedstrijd en daarna gaat zijn carrière erg snel. Op 18 oktober 2011 maakt Bas Nijhuis zijn debuut in de Champions League met de wedstrijd Olympiakos – Borussia Dortmund. Ook in de Nederlandse competitie krijgt hij steeds meer topwedstrijden toebedeeld vanuit de KNVB. Naast scheidsrechter is Bas ook ondernemer. Na eerst een slagerij in beheer te hebben gehad, is Bas sinds 2013 eigenaar van twee bakkerijen.

Masterclasses

 

In 2012 zei Geoffrey Moore, auteur van het boek Crossing the Chasm: “Zonder een big data analyse zijn bedrijven blind en doof en dwalen ze het web op als herten op een snelweg”. Een uitspraak die in de huidige tijd nog meer van toepassing lijkt te zijn. Uiteraard ontkomt Sales ook niet aan deze ontwikkelingen. Vandaar dat we dit jaar gekozen hebben voor Data Driven Sales als jaarthema. De Masterclasses op het Sales Event hebben dit dan ook als onderwerp. Dit jaar hebben we de volgende Masterclasses:

20211117 PG Bid & Tendermanagement Wout GroeneveldSales is meer dan emotie is de titel van de masterclass van Wout Groeneveld van Canon. Wout gaat in zijn masterclass in op zijn aanpak en laatste onderzoek (gebaseerd op meer dan 35.000 aanbestedingen) waarmee je aantoonbaar een betere gesprekspartner bent bij je accounts en je winkans verhoogt. Hij legt haarfijn uit hoe je met data onbenut marktpotentieel eenvoudig bloot kan leggen, ketensamenwerking toe kan passen voor een sterkere propositie en inzicht krijgt in wat jouw klant/prospect belangrijk vindt? Misschien wel meer dan de klant/prospect zelf weet. Lees meer over zijn masterclass.

30 % effectiever onderhandelen. Wie wil dat nou niet. Dat is de titel van Hans Hopmans. Onderhandelingen bij strategische samenwerkingsverbanden of commerciële conflicten worden steeds complexer. De TU Delft heeft, als eerste in de wereld, een AI software tool ontworpen om complexe onderhandelingen goed voor te bereiden en uit te voeren. Hiermee berekent deze tool de ‘zone of possible agreement’. Deze masterclass geeft u naast inzicht in deze tool ook zeer praktische inzichten en handvatten geven om een betere onderhandelaar of mediator te zijn. Ook voor de ervaren onderhandelaar is deze masterclass inspirerend. Lees meer over zijn masterclass

Thijs van den Heuvel van Greenhouse gaat in zijn verhaal in op de trend Data Driven Sales. Datadriven sales: van hype naar uitleg over provenklantcases.Wil jij gerealiseerde klantcases en learnings op het gebied van data-driven sales zien? Greenhouse zal een van de masterclasses gaan verzorgen over datadriven sales en marketing in B2B.  Het containerbegrip data wordt praktisch toegepast op diverse klantcases, waarbij je met eigen ogen kunt zien hoe je hiermee nieuwe klanten binnen kunt halen. Lees meer over zijn masterclass.

Door het permanente tekort op de arbeidsmarkt zullen we met een constant tekort aan mensen toch steeds betere verkoop resultaten moeten realiseren. Tijdens deze Masterclass leert Sales Step je hoe je door middel van inzichten op basis van data over je sales talenten en jouw potentieel tot betere prestaties in jouw team komt. Dit aan de hand van een actuele case uit hun research database.

Kandidaten Young Sales verkiezing

 

In september 2021 kwamen er in totaal 35 nominaties bij ons binnen. Na een spannende strijd tijdens de verschillende regionale Sales Events zijn er uiteindelijk een drietal kandidaten overgebleven.

 Allereerst is dat de winnaar van SMA Noord. Dat is Tyrone Faber van Hamilton Bright. Hij is bij dit Friese bedrijf werkzaam als Fieldmanager waarbij hij twaalf personen aanstuurt. Dit doet hij voor de klant Upfield. Dit is een private equity club die eigenaar zijn van merken als Becel, Blue Band & Croma. Zijn belangrijkste taak is om alle stakeholders aangelijnd te houden in het proces en om inzichtelijk te krijgen hoeveel ROI onze dienstverlening voor de klant oplevert. Zijn salesmotto is : “Hoe groter de uitdaging, des te bevredigender is het succes”.  Op zijn profiel stelt hij zich verder aan je voor.

De tweede kandidaat is de winnaar van de verkiezingen bij SMA West/Midden, Janno Franssen. Hij is Global Strategic Alliances Manager bij Inepro uit Nieuw Vennep. Hij is daarmee verantwoordelijk voor de ontwikkeling van nieuwe (global of local) relaties in zowel het huidige marktsegment als ook nieuwe marktsegmenten. Daarnaast moet hij nieuwe relaties tot volwassen klanten uitbouwen. Zijn Salesmotto luidt: “Vertrouwen vanaf het eerste contact, voor altijd de gunning”. Op zijn profiel kun je meer over hem lezen, zoals dat hij in zijn spaarzame vrije tijd werkzaam is in de filmindustrie.

Nikusia Kooijmans wist het als runner-up van de verkiezingen van SMA West/Midden eveneens tot de finale te schoppen. Haar primaire focus ligt op het omzetten van marktontwikkelingen tot commerciële kansen. Dit varieert van marktonderzoek doen, salesplannen uitwerken, nieuwe markten selecteren en deze ook daadwerkelijk te gaan bewerken. Zij bouwt aan haar eigen klantenportfolio in zowel bekende, als onbekenden markten. Binnenkomen in een markt waar niemand nog een connectie heeft ziet zij als een grote uitdaging. Op haar profiel kun je meer haar lezen, zoals dat zij in haar vrije tijd DJ is.

 

Kandidaten Senior Sales verkiezing

 

Ondanks COVID-19 hebben we dit jaar meer nominaties dan ooit ontvangen. We begonnen deze battle met 23 genomineerde personen. Na een aantal rondes en een strenge jury hebben we er uiteindelijk drie overgehouden die met elkaar zullen strijden voor de titel Senior Sales Professional 2021. En daarmee de opvolger wordt van Azzeddine el Attoti. De kandidaten voor dit jaar zijn:

Michiel Pijnnaken, Client Director bij Nationale Nederlanden. In deze rol is hij commercieel en relationeel verantwoordelijk voor de grootste klanten van Inkomen Collectief bij deze landelijke verzekeraar. In deze rol is hij gesprekspartner tijdens verlengingstrajecten, nieuwe offertetrajecten. Tevens bespreekt hij de strategische toekomst van de wederzijdse relatie. Mijn mening is dat de overkoepelende strategische rol de belangrijkste is. Zijn salesmotto luidt : “De klant staat bij mij altijd op de eerste plek, dat wil alleen niet zeggen dat de klant altijd gelijk heeft.”  Lees meer over Michiel op zijn profiel

Brabander Thijs van Rosmalen is als Account Executive werkzaam bij Webs. Hij is bij dit Bossche bedrijf verantwoordelijk voor het team New Business en haar targets. Aan de hand van zijn jaarlijkse targets geeft hij vorm aan de dagelijkse operatie van dit team. Naast zijn eigen new business activiteiten, ondersteunt hij de andere Account Executives bij het ophalen van de vraag bij potentiële klanten en het adviseren en closen van nieuwe projecten. Zijn salesmotto is een lijfspreuk van Michael Jordan : “Talent wins games, but teamwork and intelligence win championships.” : Lees meer over Thijs op zijn profiel.

20200515-10-vragen-aan-Evelien-van-ZonEvelien van Zon is salesmanager bij Hago Zorg. Zij is hierbij verantwoordelijk voor het verkopen van onze facilitaire dienstverlening, met schoonmaak als uitgangspunt, bij nieuwe klanten binnen onze zorgcategorieën (academische) ziekenhuizen en klinieken. Het gehele verkooptraject, vanaf het eerste acquisitie moment tot aan de implementatie van onze dienstverlening bij een gewonnen offerte, valt hieronder. Haar salesmotto is : “Alles komt goed. Is het nog niet goed? Dan ben je nog niet klaar!”. Lees meer over Evelien op haar profiel

 

Kandidaten Salesmanager

 

Vorig jaar vond deze verkiezing voor de eerste keer plaats. Christoph Kleiren van Hilti Nederland was de eerste winnaar. Helaas waren we toen gedwongen om alles online te laten plaats vinden. Hiermee hebben we tijdens deze editie een primeur, de eerste verkiezing die live te aanschouwen is. En deze zijn zeker de moeite waard om van te leren. Dit jaar staan de volgende drie kandidaten op het podium:

De eerste is Florian Rottmann, Salesmanager On Trade, Corporate & Private Sales bij Moët Hennessy. Hij stuurt een team aan van 7 account managers/ ambassadors waarvan 5 in de On trade (horeca verdeeld onder gastronomie en trendy horeca) en 2 binnen CPS en hij zorgt ervoor dat de verschillende doelstellingen worden behaald. Moët Hennessy een mondiale leider op het gebied van Luxury Wines & Spirits met vele iconische Huizen zoals Moët & Chandon, Dom Pérignon en Hennessy. Zijn salesmotto is “Stop selling, start helping”. Lees meer over Florian op zijn profiel.

De tweede kandidaat is Yfke van der Sloot. Zij is Lead Zakelijke Markt bij NS. Zij is hierbij commercieel verantwoordelijk voor het klantsegment zakelijk. In deze rol stuurt zij een afdeling met 70 medewerkers aan, die dagelijks onze bestaande en potentiële klanten adviseren bij het vormgeven en implementeren van een duurzaam mobiliteitsbeleid. Dit met als doel groei van marktaandeel in zakelijke mobiliteit. Zij houdt zich bezig met visie en strategievorming, sturing op doorontwikkeling van zakelijke producten en services, aansturing op kaders, doelen en de coaching en ontwikkeling van medewerkers. Haar Salesmotto is “Alles start bij het stellen van (de juiste) doelen”. Lees meer over Yfke op haar profiel

En last but not least, Roos van Vugt. In het dagelijks leven salesmanager bij NNZ.  Zij is enerzijds werkzaam voor de BLX-tak van NNZ en verantwoordelijk voor 2 afdelingen, industrie en consumenten verpakkingen. Hier geeft zij leiding aan de verkopers, inkopers en de commerciële binnendienst. Naast de dagdagelijkse werkzaamheden is zij ook verantwoordelijk voor de 3 jaarlijkse strategie van de afdelingen. Verder is zij ook internationaal betrokken bij projecten binnen de NNZ landen en met onze brancheorganisaties. Haar salesmotto is : “Weet precies wat je de klant wenst en toon lef” . Lees meer over Roos op haar profiel.

Agenda

 

De agenda van het Sales Event 2022 ziet er als volgt uit:

  • 14.00     Ontvangst & inloop gasten
  • 14.30     Opening Sales Event, door SMA-voorzitter Pieter Paul Verheggen
  • 14.45     Verkiezingspitch Young Sales Professionals van het jaar 2021                                   
  • 15.35     Masterclasses (zie boven)                             
  • 16.35     Pauze
  • 17.05     Verkiezingspitch Senior Sales Professionals van het jaar 2021 
  • 17.35     Verkiezingspitch Salesmanagers van het Jaar 2021
  • 18.05     Wrap-up van de middag door Marcel Stevens
  • 18.30     Netwerkborrel
  • 19.30     Toegang tot de feestzaal
  • 20.00    Opening feestavond
  • 20.10     Key Note : Bas Nijhuis
  • 20.45    Bekendmaking winnaar Young Sales/Senior Sales/Salesmanager van het Jaar
  • 21.15     Feest, met DJ + Thema Goud van Oud
  • 23.00   Afsluiting

Toegangskaarten Sales Event 2022

 

SMA-Leden

  • Voor SMA-leden is de toegang tot het Sales Event gratis.

Niet SMA-leden

  • Voor niet SMA-leden bedraagt de toegangsprijs € 350,00 (€ 423,50 incl. BTW). Je ontvangt hiervoor een automatische incasso van de SMA.  Klik hier om je hiervoor in te schrijven.
  • De uitnodiging van de SMA, is via één van onze partners ontvangen. Er zijn dan geen kosten verbonden aan de deelname. Graag bij de aanmelding, in het opmerkingenveld aangeven via welke partner de uitnodiging is verlopen

Reserveringen

Ja Nee


Share this