Datum/Tijd
Datum - 18/10/2023
16:00 - 17:30
Locatie
Deltion College
Tijdens het televisieprogramma College Tour worden de beste in hun vakgebied geïnterviewd om op deze manier meer te weten te komen over hun drijfveren maar ook over de manier waarop ze succesvol zijn. Naast het interview is er volop de ruimte om de gast die vraag te stellen waarop je altijd al graag een antwoord wilde van een expert op dat vakgebied.
In deze setting hebben we deze keer twee interessante gasten. Allereerst de Salesmanager van het Jaar 2022, Roos van Vugt. Zij is in het dagelijks leven salesmanager bij NNZ uit Groningen. Dat is de verpakkingsspecialist voor de agrarische en industriële markt. Zij heeft als motto : “Weet precies wat de klant wenst en toon lef!” Zij zegt hier o.a. over: Het niet hebben van een groot ego is wel belangrijk om op deze manier te werken en in het leven te staan. Ik heb dat dan ook niet, ben van nature erg nieuwsgierig en vraag dan ook alles wat bij mij opkomt. Ik ben dagelijks bezig om mijn team te stimuleren om eveneens lef te tonen. Dat doe ik door ze bijna aan de hand mee te nemen, begrip te tonen dat het zeker spannend is om dit te doen maar ook om te zeggen wat voor verrijking het voor hen kan zijn als ze het wel gaan doen. En dat het hen zeer waarschijnlijk succes zal opleveren en dat is iets dat elke accountmanager graag wil. Ik kan zo gelukkig worden als ik mensen zie groeien als ze de juiste stappen nemen. Het leven kent al voldoende hobbels die je niet uit de weg moet gaan. Door ze te nemen kom je er vaak sterker uit. “
Onze tweede gast is de Young Sales Professional van het Jaar 2023, Tom Legerstee. Tom is Business Unit Director bij EIFFEL, een consultancy bureau met expertise in legal, finance en process. Daar is hij verantwoordelijk voor de Business Unit rijksoverheid, gespecialiseerd in de dienstverleningen finance en bedrijfsvoering. Zijn motto luidt: “Je kan het maar één keer goed doen.” Hij zegt hier o.a. over: “Een goede accountmanager is volgens mij iemand die enthousiast is, zijn vak verstaat, nieuwsgierig is en de uitdagingen van de klant daarin kan benoemen. We hebben binnen de overheid de kaders te respecteren; je hebt te maken met tenders en het gaat om belastinggeld dat we toch netjes met elkaar moeten uitgeven. Aan de andere kant moet je volgens mij ook niet bang zijn om tegen de stroming in te zwemmen en buiten de gebaande paden te kijken wat er mogelijk is – en misschien het gesprek aan durven gaan om je einddoel te behalen. Als je dan je afspraken nakomt en netjes werk aflevert dat gedetailleerd, foutloos en overzichtelijk is, kun je je volgens mij echt onderscheiden van je concurrenten.”
De sessie staat onder leiding van SMA-Directeur Eiso Bleeker en begint om 16.00 uur en zal +/- anderhalf uur in beslag nemen. Aansluitend staat er een diner gepland bij Deltion College. Deze MBO-instelling heeft een opleiding tot hotelmanagement. Hiervoor moeten ze regelmatig “oefenen” op groepen waardoor ze ons dit keer een geheel verzorgd drie gangen diner aanbieden.