Het onderwerp van de masterclass gaat over waarde creatie. Of te wel op welke manier creëer je toegevoegde waarde om je te onderscheiden in de markt. Hetgeen tegenwoordig natuurlijk erg uitdagend is omdat er bijna geen inferieure diensten of producten zijn. Tenzij je een innovatie hebt die niemand in de markt heeft natuurlijk. Indien je dit niet hebt is het belangrijk om waarde hieraan toe te voegen zodat jij daarmee het onderscheid maakt met jouw concurrenten. Dit vraagt een creatief proces waarbij het belangrijk is om de salesorganisatie en daarmee de klanten zeer nauw te betrokken.
We zijn deze masterclass te gast bij Solar Nederland in Alkmaar. We gaan op een interactieve manier met deze technische groothandel in gesprek over de manier waarop het hen is gelukt is om weg te komen uit de bekende prijsdiscussies en daarmee niet meer een commodity te worden voor hun klanten. We gaan in gesprek met Vice President Sales Eric Wieberdink hoe men deze omwenteling tot stand heeft gebracht. Hierbij staan we eveneens stil bij de dingen die niet goed zijn gegaan en uiteraard zal hij een aantal tips geven. Eric heeft o.a. een achtergrond in inkoop waardoor hij deze ervaringen kon gebruiken gedurende de transitie.
Als kers op de taart krijgen we een rondleiding door één van de meest innovatiefste warehouses in Europe. Solar zet daarbij 50 robots in om dagelijks te kunnen leveren uit 43.000 opslagbaken. Met hun systeem worden er minder dozen en opvulmateriaal gebruikt. Bovendien worden dozen op maat dichtgevouwen afhankelijk van de vulling. Dit warehouse is één van de toegevoegde waardes die men heeft toegevoegd.
Het programma ziet er als volgt uit:
- 17.30 – 18.30 Ontvangst (met een lichte maaltijd)
- 18.30 – 19.30 Presentatie Solar Nederland over hun commerciële aanpak
- 19.30 – 20.30 Rondleiding warehouse & afsluiting
Reserveringen
Dit evenement is volgeboekt.