Elk nadeel heeft zijn voordeel. We kennen allemaal natuurlijk deze uitspraak. Dat gaat dit keer eveneens op voor de verkiezing van CCO van het jaar a.s. donderdag. Vanwege de maatregelen zijn we gedwongen om deze online te laten plaatsvinden. Dit met als voordeel dat alle leden hier nu deelgenoot van kunnen zijn. Deze verkiezing zal via een livestream vanuit Huis ter Duin vanaf 19.30 gevolgd kunnen worden.
Finalisten
De verkiezing wordt dit jaar voor de eerste keer in deze vorm gehouden. Het is daarmee de opvolger van de verkiezing van Commercieel Directeur van het jaar, die de Sales Management Association de afgelopen 48 jaar heeft uitgereikt. De jury kent deze jaarlijkse award toe op basis van onderscheidend vermogen in ‘authentiek leiderschap’, succesvolle ‘innovatie van business modellen’ en uitmuntende ‘waarde creatie’ voor het bedrijf en maatschappij. De drie kandidaten zijn :
- Tisha van Lammeren (46) is CCO Consumer en Member of the Executive Board bij T-Mobile. Tisha laat zien dat met een ultieme focus op de wensen van de consument, daarbij het doorbreken van conventies in de bestaande markt niet schuwend, het verschil wordt gemaakt en T-Mobile hiermee marktleider is geworden. Tisha doet dit door doorbraak doelen neer te zetten en haar teams te inspireren dat het onmogelijke mogelijk is als je lef hebt, verantwoordelijkheid pakt en authentiek samenwerkt.
- Ilco Kwast (45) is EMEA Sales & Marketing Director bij Cargill Cocoa & Chocolate. Ilco heeft zijn plek in de finale verdient doordat hij snel, maar vooral duurzaam resultaten heeft behaald in zijn huidige én voorgaande rollen. Hij doet dit vooral door samenwerking op te zoeken, een betrokken team samen te stellen en focus te houden op het doel.
- Oscar Hundman (42) is CCO bij bol.com. Hij valt op door, naast uitstekende groeiresultaten, zijn benadering van zijn verantwoordelijkheid als CCO. Hij ziet nadrukkelijk de finaleplaats als een finaleplaats voor zijn eigen teams. Hij combineert deze teamfocus met een scherpe focus op markt en maatschappelijke ontwikkelingen, innoveert continue en bouwt aan groei samen met partners.
Spreker
We hebben daarnaast een schitterende Key Note weten vast te leggen. Dit is Dr. Robert Cialdini. Hij verwierf wereldfaam met zijn bestseller ‘Invloed’. Op het gebied van overtuigen en beïnvloeden is Cialdini de meest geciteerde sociaal psycholoog ter wereld. Goeroe Tom Peters zegt over zijn boek ‘Invloed’: ‘Het beste en best onderbouwde boek over dit onderwerp aller tijden’. Zijn nieuwste boek, ‘Pre-suasion’, bouwt hierop verder en is gebaseerd op onder andere eigen onderzoek. Robert Cialdini deed wetenschappelijk onderzoek op een zeer onconventionele manier. Hij begon ‘undercover’ en volgde vele trainingsprogramma’s in sales, marketing en management. Hij nam een kijkje in de keuken bij de allerbeste beïnvloeders. Deze bevindingen onderzocht hij in zijn laboratorium op hun wetenschappelijke werking. Cialdini combineerde zijn trainingservaringen en de handboeken met wetenschappelijke studies. Hij analyseerde honderden tactieken en ontdekte zes universele beïnvloedingsprincipes
Reserveringen
Dit evenement is volgeboekt.