Sales Event 2024

Wanneer

07/03/2024    
10:00 - 18:00

Reserveringen

Reserveren gesloten

Waar

Grand Hotel Huis ter Duin
Koningin Astrid Boulevard 5, Noordwijk, Nederland, 2202 BK
Kaart niet beschikbaar

Het SMA Sales Event 2024, is het jaarlijkse opfrismoment voor Commercieel Nederland. Dit is een unieke gelegenheid om je te laten inspireren met de allerlaatste, direct toepasbare, kennis op het gebied van commercie. Daarnaast een ideaal moment om kennis te maken met andere interessante salesprofessionals, die je in staat stellen om je netwerk verder te vergroten en jouw business te boosten. Inspirerende sprekers brengen je tijdens de verschillende masterclasses op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van commercie. Een van de hoogtepunten is de verkiezing van de Salesmanager, de Senior Sales Professional en de Young Sales Professional van 2023. Een mooie manier om te leren van deze commerciële toppers. Het gehele Sales Event staat in teken van het jaarthema : AI’s Sales (R)evolution.

Dagvoorzitter Sales Event 2024

Net als voorgaande jaren zal Marit van Bohemen de dagvoorzitter zijn. Nuchter, sociaal, soms een tikkie brutaal en vol humor. Dat is Marit. Zij is o.a. bekend van haar rol in programma’s als Onderweg naar Morgen, Voetbalvrouwen, het Sinterklaas journaal en Flikken Maastricht. Daarnaast speelde ze de rol van Sonja Holleder in de serie Judas. In 2012 was ze een van de deelnemers van Wie is de Mol.

Agenda Sales Event 2024

De agenda voor het Sales Event 2024 ziet er als volgt uit:

09.30 – 10.00    Ontvangst
10.00 – 10.20    Opening
10.20 – 11.35    Masterclasses
11.35 – 12.05    Verkiezingen Young Sales van het Jaar

Emily Dobbe – Karpi, klik hier voor haar profiel
Stefan Zwolsman – Leaseplan, klik hier voor zijn profiel
Simone Voogd – CM, klik hier voor haar profiel

12.05 – 13.00    Lunch
13.00 – 14.10    Masterclasses
14.10–  14.40    Verkiezingen Salesmanager van het Jaar

Laura van Reekum – Bureau Zuidema, klik hier voor haar profiel
Ricardo Huizing – Leaseplan, klik hier voor zijn profiel
Anita van Dorst- Reijne – Agrifirm, klik hier voor haar profiel

14.40 – 16.10    Masterclasses
16.10 – 16.30    Key Note
16.30 – 16.45    Prijsuitreiking
16.45 – 16.50    Afsluiting
17.00 –              Netwerkborrel

Keynote Sales Event 2024

De toekomst van Sales

De rol van sales wordt steeds complexer. De wereld om ons heen veranderd razendsnel. Technologie en AI zijn bijna dagelijks in het nieuws en hebben hun weerslag in klantverwachtingen, marktontwikkelingen en sociale aspecten. Microsoft staat als een van de grootste technologiebedrijven ter wereld midden in deze veranderingen. In deze sessie verkennen we wat we de komende jaren kunnen verwachten van deze technologische ontwikkelingen. Wat is de impact van deze veranderingen op het sales vak, en hoe kan technologie jouw als professional nu al helpen om meer impact te maken bij je klanten? Microsoft neemt je mee hoe hun sales organisatie gen-AI inzet om productiever te werken en meer deals te sluiten. 

Over Hans:
Hans Loomans is werkzaam als Technisch Specialist Business Applicaties bij Microsoft Nederland. Hij helpt al 15 jaar organisaties meer waarde halen uit technologie, specifiek op het gebied van Sales en Marketing.

Masterclasses Sales Event 2024

Tijdens het sales event is er wederom de gelegenheid via onze masterclasses kennis en inspiratie op te doen voor alle deelnemers. Dit jaar staat het jaarthema AI’s sales (r)evolution centraal bij al onze masterclasses en hebben we een extra slot in het dagprogramma kunnen plannen, zodat iedere deelnemer voldoende gelegenheid heeft zich te verdiepen in de laatste ontwikkelingen op het vlak van AI en sales. Elke masterclass belicht weer andere aspecten van AI, waarmee we een mooi boeket aan inzichten bieden van strategie tot direct toepasbare zaken. In 1 dag ben je als salesprofessional weer helemaal up to date!

Masterclass 1: Bart Veenman, Senior manager AI bij KPMG

“De AI-gedreven salesorganisaties van morgen – van evolutie naar revolutie?”

Ga mee op een boeiende, interactieve reis naar de toekomst van AI-gedreven salesorganisaties in deze AI Masterclass. Deze interactieve sessie, tot leven gebracht door Bart Veenman, Senior Manager AI bij KPMG, gaat verder alleen de implementatie van AI-tools en het gebruik van ChatGPT, maar duikt dieper in de waarde-creërende mogelijkheden die AI-brengt voor organisaties. We analyseren de nodige fundamenten zoals data, infrastructuur en technologie, en belichten hoe om te gaan met ethische vraagstukken, wettelijke vereisten en beleid. Cruciaal is de ondersteuning van uw mensen bij het adopteren van deze nieuwe technologieën. Hoe kunnen we angsten wegnemen en upskillen bevorderen?

Ontdek in deze AI Masterclass hoe u deze strategische ontwikkelingen kunt aanpakken zonder verloren te raken in alledaagse uitdagingen. Welkom op de vooravond van uw AI-revolutie!

Masterclass 2: Harro Willemsen, oprichter en senior trainer bij 3to1 sales artists

AI voor sales professionals

Na de vele positieve reacties op het nieuwjaar event, hebben we besloten Harro nogmaals uit te nodigen zijn masterclass te geven, zodat ook leden die deze gemist hebben, deze alsnog kunnen bijwonen. In deze sessie zal Harro vooral ingaan op het praktisch toepassen van AI tools in het salesvak.

Of je nu bent blijven steken in het doen van wat testjes gedaan met ChatGPT, of je je nog steeds achter je oren krabt als je vragen krijgt over het gebruik AI in je werk of al wat mooie stappen gemaakt hebt, Harro neemt je graag mee hoe je AI dagelijks kunt gebruiken.

Stel je eens voor: wat als elke salesprofessional zijn of haar eigen persoonlijke assistent zou hebben? Een assistent die hen ondersteunt bij repetitieve taken, die inspiratie biedt voor content, data en teksten controleert, helpt bij onderzoek en analyses, bezoeken voorbereidt en suggesties doet voor tenders en offertes? De vraag is nu: hoe pak je dit het beste aan?

Over Harro:
Harro Willemsen is oprichter en senior- trainer van 3to1 Sales Artists. Al meer dan twintig jaar geeft hij maatwerktrainingen, workshops en keynotes op het gebied van business-to-business-acquisitie en -sales. Hij heeft gewerkt voor meer dan 300 organisaties en heeft duizenden professionals opgeleid en gecoacht. Als echte vernieuwer van het salesvak ontwerpt hij voortdurend nieuwe salesmethodieken en trainingsmethoden. Naast twee bestsellers over sales en business development heeft hij honderden artikelen, columns en whitepapers geschreven en deelt hij dagelijks content op zijn LinkedIn-profiel.

Masterclass 3: Paul Ferron, VP Principal Analyst bij Forrester

AI en management

Paul gaat in deze masterclass in op een belangrijke valkuil bij het gebruik van moderne tools zoals AI in het B2B speelveld: “Explore the complexity of B2B selling and master the art of standing out amidst demanding customers, mismatched marketing, and fierce competition. Gain a deep understanding of the evolving buyer needs and what they look for in their interactions with Sales and Marketing. This session equips you with the insights and tools, like AI to revolutionize your sales approach for greater success.”  Deze masterclass is in het Nederlands, maar zal doorspekt zijn van internationale voorbeelden.

Over Paul:
Met meer dan twintig jaar ervaring in leidinggevende functies binnen B2B-verkoop en marketing, is Paul een doorgewinterde professional die gewaardeerd wordt vanwege zijn expertise in het afstemmen van bedrijfsfuncties op doelgroep gerichte go-to-market strategieën. Zijn diepgaande kennis en strategische inzichten hebben een essentiële rol gespeeld bij het ondersteunen van organisaties in het realiseren van hun groeidoelstellingen.

In zijn rol als Principal Analyst, gespecialiseerd in Portfolio Marketing, voegde Paul een unieke Europese dimensie toe aan zijn onderzoek en adviesdiensten. Zijn toewijding aan excellentie en gedetailleerd begrip van marktdynamieken maken hem een onschatbare bron voor bedrijven die streven naar succes in een dynamisch zakelijk landschap. Tegenwoordig leidt Paul als VP Principal Analyst, het team van Europese B2B analisten voor Forrester.

Masterclass 4: Stefan Renkema. Senior Lecturer Sales & marketing Hogeschool Arnhem & Nijmegen

Human Adaptability: hoe je succesvol kunt navigeren door een continu veranderende wereld?

Technologie waaronder AI, geeft ons steeds weer een nieuwe wereld met nieuwe mogelijkheden. En, terwijl de ene na de andere ontwikkeling de grenzen van onze mogelijkheden steeds verder verlegt, vraag je je misschien wel eens af: hoe blijf ik relevant? Hoe kan ik niet alleen meekomen met alle veranderingen om me heen, maar ze ook echt omarmen? 

Het antwoord op deze vraag ligt in ons menselijk aanpassingsvermogen. In een wereld waarin (technologische) ontwikkelingen steeds sneller gaan, is je ‘AQ’ misschien wel belangrijker dan je IQ of EQ. Het goede nieuws is dat je jouw aanpassingsvermogen kunt trainen. Je AQ is als een spier die steeds sterker wordt als je hem traint.

Tijdens deze masterclass duiken we daarom in het hart van ons menselijk aanpassingsvermogen. Van het verkennen van de lessen van Darwin tot het ontrafelen van de geheimen achter hersenplasticiteit. Na deze masterclass weet je niet alleen hoe cognitieve, emotionele, en sociale aspecten je aanpassingsvermogen beïnvloeden. Je gaat ook naar huis met een aantal praktische strategieën waarmee je jouw vermogen om je als professional én als mens aan te passen aan veranderingen kunt trainen.

Over Stefan:
Na afronding van de studies Commerciële Economie en Economisch Linguïstisch aan de Hogeschool Enschede, werkte Stefan ruim tien jaar in verschillende commerciële functies in het nationale en internationale bedrijfsleven. Sinds 2006 is hij als hoofddocent Sales & Marketing verbonden aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen en doceert hij zowel in het bachelor, postbachelor en masteronderwijs. In 2014 studeerde hij cum laude af aan de Vrije Universiteit te Amsterdam op het onderwerp ‘het effect van gender diversity op de prestaties van salesteams’.

Sinds 2017 is Stefan naast zijn werk als hoofddocent tevens directeur-eigenaar bij Business Sales Academy, een private business school. Hier houdt hij zich bezig met het ontwikkelen van commerciële talenten op post-hbo-niveau. Sinds 2020 is Stefan tevens medeoprichter van het online platform tafelgasten.com.

Masterclass 5: prof. dr. Toni Sfirtsis en dr. Marc Teerlink MBA / MBI

Masterclass Empowering Trusted Advisorship with AI

Als SMA Kennispartner staat het Institute for Sales And Marketing, kortweg ISAM, al sinds jaar en dag bekend om haar vooruitstrevende (wetenschappelijke) onderzoek én het delen van de laatste inzichten in haar postacademische sales(management) opleidingen. Juist daarom heeft ISAM er ook dit jaar weer voor gekozen om tijdens het SMA Sales Event met een unieke duo-presentatie van science & practice uit te pakken.

In de snel veranderende VUCA AI-wereld worden de grenzen van de commerciële strategie opnieuw gedefinieerd. De ware kracht van AI wordt niet ontsloten door technologie alleen, maar door onze bereidheid om de huidige commerciële benadering ter discussie te stellen.

Deze technologische vooruitgang daagt alle commerciële professionals uit om verder te kijken dan de oppervlakkige aantrekkingskracht van automatisering en efficiëntie, en om dieper na te denken over hoe we waarde co-creëren, klantrelaties onderhouden en ons aanpassen aan het steeds veranderende klantschap.

Binnen de ISAM Masterclass ‘Empowering Trusted Advisorship with AI’ zullen prof. dr. Toni Sfirtsis en dr. Marc Teerlink MBA/MBI je meenemen op een kritische verkenningstocht door de schijnbaar grenzeloze mogelijkheden van AI, terwijl we jou als deelnemers op basis van wetenschappelijk AI-onderzoek, échte casestudies en succesverhalen vanuit de praktijk uitleggen hoe de 7 belangrijkste toepassingsgebieden van AI in het verkoopproces gekoppeld zijn aan de “7 Habits of Highly Effective Salespeople”.

Wil jij ook behoren tot de groep die beter presteert en gebruik maakt van deze 7 Habits of Highly Effectice Salespeople? Laten we een dialoog aangaan tijdens onze Masterclass!

Over prof. dr. Toni Sfirtsis
Toni Sfirtsis is Professor Strategic Innovation aan de TIAS School for Business & Society, gerenommeerde spreker op het internationale toneel en kerndocent aan het Institute for Sales And Marketing (ISAM).

Hiernaast is hij gedurende de afgelopen 20 jaar ook werkzaam als executive consultant voor diverse organisaties (handel, industrie, financiële en professionele diensten) en heeft hij uitdagingen op het gebied van strategie ontwikkeling en implementatie opgepakt.

Over dr. Marc Teerlink MBA / MBI
Marc Teerlink is Chief AI Officer, Strategy Advisor en vertegenwoordiger in de Raad van Bestuur voor verschillende Venture Capital Funds en gastdocent aan het Institute for Sales And Marketing (ISAM).

Een aanzienlijk deel van zijn carrière omvat de succesvolle creatie en marktintroductie van het IBM Watson AI-platform en SAP’s Cloud-based Intelligent Technologies.

Kosten Sales Event 2024

SMA-Leden

Voor SMA-leden is de toegang tot het Sales Event gratis.

Niet SMA-leden

Voor niet SMA-leden bedraagt de toegangsprijs € 350,- ( € 423,50 incl. BTW). Je ontvangt hiervoor een automatische incasso van de SMA. Klik hier om je hiervoor in te schrijven.
De uitnodiging van de SMA, is via een van onze partners ontvangen. Er zijn dan geen kosten verbonden aan de deelname. Graag bij de aanmelding, in het opmerkingenveld aangeven via welke partner de uitnodiging is verlopen.

Reserveringen

Er kunnen geen reserveringen meer worden geplaatst voor dit evenement.

Sales motto's

Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen