Het Sales Event Oost, is het jaarlijkse opfrismoment voor Commercieel Nederland uit Gelderland en Overijssel. Dit is de unieke gelegenheid om je te laten inspireren met de allerlaatste, direct toepasbare, kennis op het gebied van commercie. Daarnaast een ideaal moment om kennis te maken met andere interessante salesprofessionals, die je in staat stellen om je netwerk verder te vergroten en jouw business te boosten. Inspirerende sprekers brengen je tijdens de verschillende masterclasses op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van commercie. Eén van de hoogtepunten is de verkiezing van de Young Sales Professional van deze regio. Een mooie manier om te leren van deze commerciële toppers. Het gehele event staat in het teken van het jaarthema “Sharing knowledge is powerful”. Deze middag wil je als salesprofessional niet missen.
Kandidaten
De drie kandidaten die opgaan voor de titel Young Sales Professional van SMA Oost staan hieronder vermeld. Één van hem zal de opvolger worden van Kirsten van der Vaart de winnaar van vorig jaar.
Tom Kompagne
“Sinds februari 2019 ben ik werkzaam bij Suez Recycling als accountmanager in de regio Twente. Mijn voornaamste taak is om nieuwe klanten te scoren. Het hele salesproces doorloop ik zelf vanaf koude / warme acquisitie, naar opvolgen met ingeplande afspraken, offreren tot uiteindelijk de ondertekening van een contract. Na ondertekening verplaatst de dienstverlening naar mijn collega’s intern die getekende overeenkomsten verwerken en de dienstverlening zullen opstarten”. Lees meer over Tom op zijn profiel.
Dirk Roes
“Mijn naam is Dirk Roes, 29 jaar en woonachtig in Didam (tussen Arnhem en Doetinchem). Ik ben Key Accountmanager bij Rensa en Gévier. Onze corebusiness is het leveren van materialen die alles te maken hebben met klimaat- en sanitairtechniek. In mijn werk ben ik verantwoordelijk voor het realiseren van ons verkoopbudget bij landelijk opererende installatiebedrijven. Dit doe ik in het zuidelijke deel van Nederland en daarnaast ben ik contractverantwoordelijk voor 5 accounts. Waarde toevoegen aan onze keten is iets waar ik mij dagelijks mee bezig hou. Samen met de klant zoeken naar nieuwe samenwerkingsvormen en de omzet een afgeleide laten zijn van de prettige samenwerking is wat ik voor ogen houd.†Lees meer over Dirk op zijn profiel.
Glenn Timmer
“Prettig kennis te maken. Ik ben Glenn Timmer en werk sinds 2019 als sales consultant bij Asito. Mijn salesmotto? Stop stelling, start helping! Daarbij adviseer ik mijn opdrachtgevers hoe onze schoonmaakdienstverlening bijdraagt aan hun strategische doelen. Om samen te zoeken naar een win-win situatie. In de 1,5 jaar die ik nu bij Asito werk verhuisde ik van het segment Onderwijs naar het segment Cure. Beide sectoren waar mensen centraal staan. En dat voelt goed. En juist nu, in deze toch wat vreemde tijd, versterken wij elkaar als twee vitale sectoren. Vanuit deze rol begeleid ik aanbestedingstrajecten die variëren in grootte van 2 tot 5 miljoen per jaar. Daarnaast zorg ik ervoor dat Asito nog meer als expert bekend staat in dit segment en geef ik in het Cure managementteam mijn advies over de strategie.” Lees meer over Glenn op zijn profiel
Sprekers
Onder het thema sharing knowledge is powerful komen experts uit sport en commercie aan het woord. Ze nemen je mee met inspirerende verhalen, onderzoeken en sprekende praktijkvoorbeelden. De sprekers zijn :
“David versus Goliath”
door Robbert Nijhuis
Robbert Nijhuis is Commercieel Directeur bij SKO en zal in zijn verhaal verder in gaan hoe zij als relatief kleine projectinrichter toch in staat zijn om de grootste klanten binnen te halen. Hij zal tijdens zijn presentatie laten zien op welke wijze authenticiteit, creativiteit en samenwerking binnen sales het verschil kunnen maken. Dit belooft een geweldig inspirerend verhaal te worden met veel bruikbare tips waar je als sales professional direct mee aan de slag kunt.
Robbert is verantwoordelijk voor sales & marketing binnen de SKO Groep. Binnen deze groep vallen de Businessunits SKO Projectinrichting, SKO Zorg & Onderwijs, SKO Kantoorartikelen, SKO Printing & AV, SKO IT, Wellinga kantoorpartners en Pet Projectinrichters.
Verdubbel je omzet in de helft van de tijd
door Marcel Janssen en Tomas Bloem
Tijdens deze presentatie zullen Commercieel Directeur Marcel Janssen en Brand Strategist Tomas Bloem van diezit., een full service branding-, marketing- en communicatiebureau in Deventer een presentatie verzorgen waarbij je jouw omzet in de helft van de tijd kunt verdubbelen. Tijdens hun duo-presentatie zullen zij verder ingaan op het verhogen van jouw conversie en het vinden van de passende leads door de juiste (inbound) marketing waarbij het delen van kennis tussen de afdelingen sales en marketing met gebruik van de juiste tools centraal staat.
Marcel heeft een studie algemene economie aan de Erasmus Universiteit gedaan. Na 10 jaar managementervaring in grote organisatie is hij voor zichzelf begonnen met diezit. Hiervan geeft hij aan dat het elke dag weer een heerlijk besef is om met een grote glimlach naar Deventer te rijden om daar met een kudde intrinsiek gemotiveerde, kundige en te (knots)gekke collega’s te mogen samenwerken aan prachtige projecten voor onze klanten.
In de visie van Tomas zal marketing steeds meer plaats maakt voor branding en dat succesvolle marketing steeds minder op ‘producten verkopen’ gaat maar steeds meer om ‘vertrouwen winnen’. In die zin schuift marketing, volgens hem nog, nog dichter richting sales en dat hiermee marketing steeds meer aan zal sluiten bij de mens eigen: relaties op basis van vertrouwen. De toekomst van marketing = branding.
Hoe Heracles Almelo zich staande houdt tijdens de corona crisis en hierin het verschil maakt.
door Rob Toussaint
Algemeen directeur van Heracles Almelo Rob Toussaint (48) groeide op in Wijchen, Gelderland. Toussaint begon zijn carrière in het betaald voetbal als commercieel medewerker van N.E.C. Nijmegen, nadat hij eerder de opleiding Sporteconomie & Communicatie had afgerond. Na zes jaar verruilde Toussaint het Goffertstadion voor een functie als Hoofd Bureau Sportservice Nijmegen. In 2006 keerde hij als commercieel manager van TOP Oss terug in het voetbal.
In 2007 trad Toussaint in dienst bij Heracles Almelo. Als commercieel manager was hij er tot 2009 werkzaam. Na een dienstverband in dezelfde functie bij N.E.C. keerde Toussaint in 2010 als commercieel directeur terug bij Heracles Almelo. Sinds februari 2018 is hij algemeen directeur van Heracles Almelo. Toussaint maakte bij de club sportieve hoogtepunten mee als het bereiken van de KNVB Bekerfinale (2012) en het behalen van Europees voetbal (2016). Ook opende Heracles Almelo in 2015 het vernieuwbouwde stadion. Het gaf een boost in het aantal seizoenkaarthouders en sponsoren, dat nog altijd gestaag groeit. Het is een beeld dat past bij de club die sinds 2005 is uitgeroeid tot een stabiele Eredivisionist dankzij zorgvuldig beleid.
Agenda
De agenda ziet er voor deze middag als volgt uit :
- 15.30 Opening door dagvoorzitter Tessy van Stuijvenberg
- 15.40 Pitch 1e kandidaat Young Sales Professional
- 15.50Â Marcel Jansen & Tomas Bloem
- 16.10 Pitch 2e kandidaat Young Sales Professional
- 16.20 Robbert Nijhuis
- 16.40 Pitch 3e kandidaat Young Sales Professional
- 16.50 Stemmen
- 16.55 Rob Toussaint (Algemeen Directeur Heracles)
- 17.25 Interview Kirsten van der Vaart (winnaar vorig jaar)
- 17.30 Bekendmaking winnaar verkiezingen
- 17.45 Afsluiting
Reserveringen
Dit evenement is volgeboekt.