Let op : alleen toegangelijk voor mensen met een functie in het management.
Het aankoopgedrag van onze klanten is de afgelopen jaren flink veranderd. Online is vaak een schat aan informatie te vinden waardoor men alle ins-en-outs van een product kent voordat ze contact met ons zoeken. De kunst is dus eerder in het verkooptraject op de radar te komen en hierbij speelt personalisatie, zelfs in de B2B, een ontzettend belangrijke rol.
Je moet weten waar de klant zich bevindt in de sales-cyclus en welke informatiebehoefte hij heeft. Analytics (of BI) speelt daarbij een grote rol, maar wordt vaak nog niet optimaal ingezet. Een gemiste kans als we zien dat het slim inzetten van data analyse kan zorgen voor betere resultaten op het gebied van leadgeneratie, het beter benutten van cross- en upsell kansen en gerichte adviezen rondom pricing.
Uit verschillende onderzoeken blijkt dat de toekomst van succesvolle sales ligt bij de commerciële organisaties die derhalve data integreren in hun commerciële activiteiten: marketing, accountmanagement en natuurlijk sales. Mathijs Ruigrok, Head of Sales bij Vainu, implementeert dagelijks data-gedreven sales processen bij B2B organisaties in verschillende industrieën. Tijdens dit Management Café zal hij met ons delen wat een data-gedreven sales proces inhoudt, welke data punten van belang zijn en welk verschil ze kunnen maken mits toegepast middels een optimaal proces. Hij heeft Peter Held, Channel Marketing bij Ricoh, uitgenodigd om te delen hoe hij, in de praktijk, een succesvol data-gedreven sales proces heeft geïmplementeerd.
Reserveringen
Dit evenement is volgeboekt.