DPD vervoert ruim 4,8 miljoen pakketten per dag via een hecht internationaal netwerk. Daarmee zijn ze een toonaangevende internationale express- en pakketdienstverlener in Europa. De grootste aandeelhouder in DPD is de Franse GeoPost groep, een volle dochteronderneming van La Poste. In Nederland bestaat DPD uit 9 depots. Dag in dag uit dragen 1.400 deskundige medewerkers op deze depots zorg voor de levering van pakketten. Pakketten kunnen in Nederland bij 750 Pickups voor verzending worden aangeboden.
Tijdens deze bijeenkomst zal Commercieel Directeur Thiemo van Spellen ons zicht geven in de wijze waarop hun commercieel organisatie functioneert. Hierbij zal er o.a. aandacht zijn voor :
- De inrichting van de commerciële organisatie, met daarbij o.a. aandacht voor de gebruikte verkoopmethodiek, het gebruikte distributiemodel en de wijze van klant segmentering;
- Op welke wijze men waarde heeft toegevoegd aan hun dienstverlening zodat men zich is gaan onderscheiden ten opzichte van de concurrentie;
- De vertaling van de generieke acties op het gebied van duurzaamheid in hun commerciële beleid;
- De invloed van Digitalisering/Social Media op hun commerciële manier van werken
We zijn deze bijeenkomst te gast in nieuwe, hoogst innovatieve distributiecentrum van DPD. Het innovatieve karakter van DPD is in het hele ontwerp terug te vinden. De hypermoderne LS-4000 CB sorter, ook wel ‘green sorter’ genoemd, vormt het kloppende hart van het gebouw. Met een capaciteit van 50.000 pakketten per uur biedt het veel flexibiliteit om pieken op te vangen. Het sorteerproces is volledig geautomatiseerd, waardoor pakketjes soms maar een paar minuten in het gebouw zijn. Een rondleiding door dit distributiecentrum is onderdeel van het programma.