Partnership met het onderwijs
Als vakvereniging hebben wij ons ten doel gesteld om het salesvak verder te professionaliseren. Hierbij is een nauwe samenwerking met het reguliere onderwijs onontbeerlijk omdat hier de salesprofessionals van de toekomst worden opgeleid. Naast het accrediteren van opleidingen kennen we ook verschillende vormen van samenwerking waarbij o.a. de docenten van de opleiding up-to-date blijven met de laatste ontwikkelingen op het gebied van sales. Daarnaast kennen we vormen van lidmaatschappen waarbij de SMA samen met de betreffende opleidingsinstituut bijeenkomsten organiseert voor de studenten van de opleiding. Hierbij kan gedacht worden aan o.a. een speeddate event tussen de leden van de SMA en de studenten. Dit voor een stageplaats of een daadwerkelijke baan. Door een dergelijk lidmaatschap biedt het opleidingsinstituut haar studenten een netwerk met een groot aantal commerciële bedrijven in Nederland.
Institutioneel lidmaatschap
In dit lidmaatschap zitten de volgende componenten:
- Lidmaatschap voor 5 docenten van de opleiding met:
- Toegang tot alle regionale bijeenkomsten;
- Toegang tot het Landelijk en de Regionale Sales Events;
- Wekelijks de SMA Nieuwsbrief
De jaarlijkse kosten voor dit lidmaatschap bedragen € 1.200,– (exclusief BTW)
Partnership met SMA
Bij een partnership met de SMA vindt er een upgrade plaats van het institutioneel lidmaatschap. De upgrade zal grotendeels bestaan uit het organiseren van bijeenkomsten, waarbij de SMA zorg zal dragen voor de invulling van het event. Hierbij valt te denken aan de volgende type events:
Beroepenvoorlichting
Dit is bedoeld voor de 1e jaar studenten, waarbij de SMA ervoor zorgt dat er een verscheidenheid aan salesfuncties aan bod gaan komen. Op deze manier kunnen de studenten zich een beter beeld vormen van de toekomstmogelijkheden in hun gekozen werkveld.
Sollicitatie Event
De 2e jaar studenten die vlak voor hun stage zitten, is voor deze bijeenkomst de doelgroep. Tijdens dit event worden er verschillende workshops georganiseerd over het thema solliciteren. Dit gaat uiteraard in overleg, zodat er geen overlap zal zijn met de reguliere lessen die gegeven worden. Daarnaast zal er een check van de CV plaats vinden, zodat men op dit gebied goed beslagen ten ijs komt.
Speeddate Event
Tenslotte is er ook nog een event voor de 3e jaar studenten. Dat betreft dan het Speeddate Event. Tijdens dit Event zullen door middel van een speeddate het bedrijfsleven en de studenten aan elkaar worden voorgesteld. Op deze manier hebben beide partijen een goed beeld van elkaar, en wellicht kan er reeds zaken gedaan worden voor de toekomst.
Gastspreker
In samenspraak met het opleidingsinstituut zal een thema bepaald worden, waarna de SMA op zoek gaat naar een geschikte spreker over gekozen onderwerp. De SMA zal hierbij zeker ook op zoek gaan naar oud-winnaars of – winnaressen van de recente verkiezingen.
Kosten Partnership
De kosten van een dergelijk partnership is afhankelijk van het aantal te organiseren bijeenkomsten. De kosten bedragen momenteel € 750,– (excl. BTW) per te organiseren event. Indien er wordt gekozen voor bijvoorbeeld een tweetal bijeenkomsten, zullen de kosten van het partnership € 2500,– bedragen. Dit is dan € 1.500,– voor de bijeenkomsten en nogmaals € 1.000,– voor het institutioneel lidmaatschap. Voor de duidelijkheid, er zullen altijd separate afspraken gemaakt moeten worden voor de accreditatie. Dit geldt ook bij een partnership.
Interesse ?
Mocht u interesse hebben in een institutioneel lidmaatschap of een partnership dan kunt u contact opnemen met ons secretariaat. Zij maken dan graag een afspraak, zodat we in een persoonlijk gesprek de mogelijkheden verder kunnen bespreken. Wij zijn bereikbaar via 0348-495056 of via het volgende e-mailadres: secretariaat@sma.nl
Sales motto's
Salesmotto Mark Korsten
Commercieel Management Giesbers InstallatieGroep
“Van klant naar relatie”
Salesmotto Luciën Kamps
Sales Director EMEA West Planon Software
Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!
Harjan van Velthuizen
Salesmanager bij HSO
“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”
Manon van Valenberg
Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland
Vrijheid, vertrouwen en verbinding
Pourya Dadres
Account Executive, Zoom Video Communications
Selling is a craft. Be(come) an artist
Olivier Rebollo
Business Development Manager voor West Europa
“Mensen doen zaken met mensen”
Roy Coomans
Accountmanager Industrie
“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”