De nieuwe wegwijzers op het digitale pad voor Sales & Marketing
Eén van de belangrijkste uitdagingen voor verkopers is hoe ze zich dienen aan te passen om business binnen te halen in de huidige digitale door de klanten geleide wereld.
Er zijn veel onderwerpen te noemen, maar één van de de grootste verschuivingen is wel die van de traditionele ‘push’ naar een meer ‘pull’ verkoopstijl. Het is geen geheim dat de klanten in deze tijd veel beter geïnformeerd zijn dan ooit. Ze hebben hun digitale onderzoek al gedaan lang voordat ze je zien. Het is daarom van cruciaal belang om voor ieder fase van de koopcyclus van de klant informatie beschikbaar te hebben, zodat je direct de juiste informatie kan aanbieden wanneer je met de klant in contact bent. Zonder een doelgerichte digitale aanpak van organisaties lopen ze het risico niet meer mee te doen in het salesproces. Deze berichten kunnen vele vormen aannemen van een groot document, een tweet van het corporate twitter-account tot een eenvoudig gesprek. De scheidslijn tussen de werkzaamheden en verantwoordelijkheden van Sales en Marketing vervagen hierdoor. Het zet vraagtekens bij de vaak onafhankelijke of omstreden relatie tussen hen.
Als de verkoop gemaximaliseerd moet worden, dan moeten Sales en Marketing in het digitale landschap samenwerken. Hun communicatie moet op elkaar afgestemd zijn, hun tactieken en verantwoordelijkheden dienen gecoördineerd te worden en hun wederzijds respect en begrip dienen te versterken, zodat de relatie voor beide partijen op een vruchtbare manier kan worden voortgezet.
Nancy Steutel, Engagement Consultant bij Huthwaite International, zal tijdens deze masterclass bespreken waarom het digitale tijdperk de katalysator kan zijn voor een grotere harmonisatie tussen Sales en Marketing en waarom dit cruciaal is voor het winnen van meer business. Ze zal belangrijke technieken delen hoe beide afdelingen hun kennis over de klant en de communicatie naar de klant toe op elkaar kunnen afstemmen. Daarnaast zal ze ook de strategieën met u delen hoe een ieder vanuit zijn eigen rol een meer samenwerkende en productievere relatie kan ontwikkelen. In de woorden van Peter Drucker: “Als je iets nieuws wilt, moet je iets ouds stopzetten.” Laat de transformatie maar beginnen.
Klik hier om je in te schrijven voor het Sales Event