Masterclass Sales Event 2017 : De nieuwe wegwijzers op het digitale pad voor Sales & Marketing

SMA Logo Huthwaite International Sales Event 2017

De nieuwe wegwijzers op het digitale pad voor Sales & Marketing

 

 

 

Eén van de belangrijkste uitdagingen voor verkopers is hoe ze zich dienen aan te passen om business binnen te halen in de huidige digitale door de klanten geleide wereld.

 

Er zijn veel onderwerpen te noemen, maar één van de de grootste verschuivingen is wel die van de traditionele ‘push’ naar een meer ‘pull’ verkoopstijl. Het is geen geheim dat de klanten in deze tijd veel beter geïnformeerd zijn dan ooit. Ze hebben hun digitale onderzoek al gedaan lang voordat ze je zien. Het is daarom van cruciaal belang om voor ieder fase van de koopcyclus van de klant informatie beschikbaar te hebben, zodat je direct de juiste informatie kan aanbieden wanneer je met de klant in contact bent. Zonder een doelgerichte digitale aanpak van organisaties lopen ze het risico niet meer mee te doen in het salesproces. Deze berichten kunnen vele vormen aannemen van een groot document, een tweet van het corporate twitter-account tot een ​​eenvoudig gesprek. De scheidslijn tussen de werkzaamheden en verantwoordelijkheden van Sales en Marketing vervagen hierdoor. Het zet vraagtekens bij de vaak onafhankelijke of omstreden relatie tussen hen.

 

Businessman Walking Through Glass Skywalk at TwilightAls de verkoop gemaximaliseerd moet worden, dan moeten Sales en Marketing in het digitale landschap samenwerken. Hun communicatie moet op elkaar afgestemd zijn, hun tactieken en verantwoordelijkheden dienen gecoördineerd te worden en hun wederzijds respect en begrip dienen te versterken, zodat de relatie voor beide partijen op een vruchtbare manier kan worden voortgezet.

 

 

 

SMA Profielfoto Nancy SteutelNancy Steutel, Engagement Consultant bij Huthwaite International, zal tijdens deze masterclass bespreken waarom het digitale tijdperk de katalysator kan zijn voor een grotere harmonisatie tussen Sales en Marketing en waarom dit cruciaal is voor het winnen van meer business. Ze zal belangrijke technieken delen hoe beide afdelingen hun kennis over de klant en de communicatie naar de klant toe op elkaar kunnen afstemmen. Daarnaast zal ze ook de strategieën met u delen hoe een ieder vanuit zijn eigen rol een meer samenwerkende en productievere relatie kan ontwikkelen. In de woorden van Peter Drucker:  “Als je iets nieuws wilt, moet je iets ouds stopzetten.” Laat de transformatie maar beginnen.

 

Klik hier om je in te schrijven voor het Sales Event

Sales motto's

Lars Nijhof

Sales Representative, Deltics

Hoe minder ik spreek, hoe beter het gesprek

Meer lezen

Emily Dobbe

Accountmanager Karpi

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Julia Neleman

Salesmanager, Sonicbee

“Wie luistert, weet meer”

Meer lezen

Sander Rooken

Accountmanager

“Zeggen wat je doet en doen wat je zegt”

Meer lezen

Elise Nijenhuis

Key Accountmanager

“Het gaat niet om wat je verkoopt maar hoe je het verkoopt”

Meer lezen

2020

“Just do it” Cor Ludema Accountmanager Miele Professional Lees meer over Cor zijn salesmotto

Meer lezen

Marc van Hemert

Commercieel Directeur

"Alleen ga je sneller, samen kom je verder"

Meer lezen