Masterclass Sales Event 2017 : De nieuwe wegwijzers op het digitale pad voor Sales & Marketing

SMA Logo Huthwaite International Sales Event 2017

De nieuwe wegwijzers op het digitale pad voor Sales & Marketing

 

 

 

Eén van de belangrijkste uitdagingen voor verkopers is hoe ze zich dienen aan te passen om business binnen te halen in de huidige digitale door de klanten geleide wereld.

 

Er zijn veel onderwerpen te noemen, maar één van de de grootste verschuivingen is wel die van de traditionele ‘push’ naar een meer ‘pull’ verkoopstijl. Het is geen geheim dat de klanten in deze tijd veel beter geïnformeerd zijn dan ooit. Ze hebben hun digitale onderzoek al gedaan lang voordat ze je zien. Het is daarom van cruciaal belang om voor ieder fase van de koopcyclus van de klant informatie beschikbaar te hebben, zodat je direct de juiste informatie kan aanbieden wanneer je met de klant in contact bent. Zonder een doelgerichte digitale aanpak van organisaties lopen ze het risico niet meer mee te doen in het salesproces. Deze berichten kunnen vele vormen aannemen van een groot document, een tweet van het corporate twitter-account tot een ​​eenvoudig gesprek. De scheidslijn tussen de werkzaamheden en verantwoordelijkheden van Sales en Marketing vervagen hierdoor. Het zet vraagtekens bij de vaak onafhankelijke of omstreden relatie tussen hen.

 

Businessman Walking Through Glass Skywalk at TwilightAls de verkoop gemaximaliseerd moet worden, dan moeten Sales en Marketing in het digitale landschap samenwerken. Hun communicatie moet op elkaar afgestemd zijn, hun tactieken en verantwoordelijkheden dienen gecoördineerd te worden en hun wederzijds respect en begrip dienen te versterken, zodat de relatie voor beide partijen op een vruchtbare manier kan worden voortgezet.

 

 

 

SMA Profielfoto Nancy SteutelNancy Steutel, Engagement Consultant bij Huthwaite International, zal tijdens deze masterclass bespreken waarom het digitale tijdperk de katalysator kan zijn voor een grotere harmonisatie tussen Sales en Marketing en waarom dit cruciaal is voor het winnen van meer business. Ze zal belangrijke technieken delen hoe beide afdelingen hun kennis over de klant en de communicatie naar de klant toe op elkaar kunnen afstemmen. Daarnaast zal ze ook de strategieën met u delen hoe een ieder vanuit zijn eigen rol een meer samenwerkende en productievere relatie kan ontwikkelen. In de woorden van Peter Drucker:  “Als je iets nieuws wilt, moet je iets ouds stopzetten.” Laat de transformatie maar beginnen.

 

Klik hier om je in te schrijven voor het Sales Event

Sales motto's

Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen