Masterclass Sales Event 2020 : Derk van Haastert

Data biedt veel kansen binnen de sales-wereld, maar vraagt wel om een gestructureerde aanpak. Klein beginnen met een relevante use-case, uitgewerkt door professionals, kan helpen Analytics binnen de B2C & B2B-sales voet aan de grond te laten krijgen

Ons aankoopgedrag is de afgelopen jaren flink veranderd. Online is vaak een schat aan informatie te vinden waardoor kopers alle ins-en-outs van een product kennen voordat ze contact met u zoeken. De kunst is dus eerder in het verkooptraject op de radar te komen en hierbij speelt personalisatie een ontzettend belangrijke rol. Je moet weten wie je klant is, wat zijn/haar behoeften zijn en waar zij zich bevinden. Analytics (of BI) speelt daarbij een grote rol, maar wordt vaak nog niet (optimaal) ingezet. Een gemiste kans als we zien dat het slim inzetten van data analyse kan zorgen voor betere resultaten op het gebied van leadgeneratie, het beter benutten van cross- en upsell kansen, gerichte adviezen rondom pricing en uiteindelijk doelgerichter verkopen.

Tijdens deze masterclass zal Derk van Haastert van Heineken Nederland ons meenemen hoe zij dit in hun organisatie op dit moment aan het verweven zijn. Derk is de National Sales Manager van The Blade Company en daarmee de Head of Growth. The Blade Company is de 1ste corporate start-up binnen Heineken Nederland, met als doel om te testen, opschalen en te falen. Om inzichten te genereren waar de rest van de organisatie vervolgens op voort kan vloeien. Derk zal ons hun successen & valkuien laten horen, middels real-life voorbeelden vanuit 2019. Derk zal meer laten zien over de wijze waarop data driven sales in de praktijk succesvol & leerzaal kunnen zijn voor zowel het individu als het bedrijf.

 

Klik hier voor de rest van het programma. Tevens bestaat de mogelijkheid om je voor het Sales Event in te schrijven