Masterclass Sales Event 2020 : Echt contact maken

Bij de masterclass van Peter Vader gaat het allemaal om echt contact maken. We leven in een digitale wereld waarbij we snel zijn afgeleid, terwijl persoonlijk contact nog altijd het beste werkt. “We kiezen snel voor online kanalen om contact te hebben. Het 20200305 Peter Vader Echt Contactgevolg is dat je elkaar niet echt spreekt en geen diepgaand contact maakt. Het gaat te snel om echt iets voor elkaar te betekenen. Als je een sterke zakelijke relatie opbouwt, dan ga je elkaar ook echt een opdracht gunnen. Als je dat durft krijg je een klant waar je op kunt bouwen. De energie die je erin hebt gestopt krijg je op de langere termijn dubbel en dwars terug.Als ik bij bedrijven op bezoek kom merk en zie ik gelijk hoe er leiding wordt gegeven. Dat merk ik al bij de ontvangst aan de slagboom en aan de balie. Word ik vriendelijk behandeld? Is er persoonlijke aandacht? Laten ze merken dat ze me al verwachtten? Om een gevoel van veiligheid te creëren moet je iemand ‘raken in zijn brein’. We denken dat we bijna alles bewust meemaken, maar gevoel gebeurt in ons onderbewuste. Met een persoonlijke benadering bereik je dat heel simpel.”

Kies voor eenvoud, maak echt contact

 

“Martin Luther King sprak voor een groep van 250.000 mensen met slechts één microfoon, een ijzersterke tekst en passie. Stel je voor dat hij nu had geleefd en dezelfde speech had gegeven aan de hand van een PowerPoint presentatie. Dat was lang niet zo overtuigend geweest. Als je extra tools gebruikt, zorg er dan voor dat ze ook iets bijdragen. Eenvoud werkt nog vaak het beste. Kijk naar de speech van Rutte over corona. De huiselijke setting zorgt ervoor dat we ons veilig voelen en de eenvoud maakt dat we het geloven. Als je vanuit echt contact verbinding kunt maken, dan heb je daar niks extra’s voor nodig. Dit heb ik ook geleerd uit mijn tijd als artistiek leider bij de Cliniclowns.

20200305 Peter Vader ZaalZet een rode neus op, doe de act en je bent een clown. Bij een veilige setting creëren hoort ook een eerlijke houding. Past deze klant echt bij mij? Kunnen jullie wat voor elkaar betekenen of is hij bij iemand anders beter af? Als je goed weet wie je klanten zijn, kun je hier intern ook de juiste mensen bij zoeken. Maar als je de klant niet goed kent, kan de verkeerde sales professional gekoppeld worden. Als leidinggevende moet je goed weten wat voor soort mensen je nodig hebt om alle klanten optimaal te bedienen. En het sales spel start met de bereidheid die je hebt om aan te sluiten bij de belevingswereld van de ander. Als je bij je klant aansluit dan ga je niet verkopen, maar gaat hij kijken wat hij bij jou kan aankopen. Maak echt contact, dan wordt het echt een heel interessant vak.” Klik hier voor de presentatie

Sales motto's

Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen