Emiel Kanters en Thijs van Rosmalen stelden in hun masterclass ‘Growth Hacking’ in sales centraal. Volgens hen zijn veel salesmensen nog steeds erg gericht op het sluiten van de deal. Dat is natuurlijk ook wel de essentie van sales. Maar het kan zoveel leuker worden wanneer je daarvoor moderne online tools benut. Closing the deal zal dan in kwaliteit én kwantiteit toenemen. Een droomscenario voor iedere salesprofessional. Emiel Kanters: “Ons valt op dat veel salesmensen onbekend zijn met het grote aantal slimme tools voor sales. Je kunt ze inzetten in het zogenaamde prospecten en het vinden/verrijken van ideale klanten. De gemiddelde salesprofessional is vooral bezig met hoe hij zijn socials skills kan verbeteren. Dat is ook belangrijk, maar in combinatie met online sales tools wordt het pas echt powerful. Bij Growth Hacking staat groei in bereik, data en klanten centraal. Door online social profiling met behulp van algoritmen kun je veel interessante informatie van een klant achterhalen. Dat helpt je de klant te kennen en op vraagstukken in te spelen.”
Growth Hacking, IT technologie en sales
“Veel legacy IT-systemen zitten salesmensen in de weg. Bijvoorbeeld CRM-systemen die als belastend ervaren worden. Daarmee heeft IT-technologie bij sales een verkeerd imago. Dat is zonde want je kunt 30% tot 50% effectiever zijn als je het slim aanpakt. De klant wil eerlijk advies, de verkoper denkt aan transactie en de organisatie wil resultaat. Zo ontstaat er frictie tussen de belangen. Growth Hacking is een manier om ‘low-cost’ marketingkanalen in te zetten op een manier waardoor de snelste groei van een bedrijf gerealiseerd wordt.”
Reacties op masterclass Growth Hacking
Sjaak ten Bras, Salesmanager bij Papendal uit Arnhem : “Ik koos voor de Masterclass van Emiel Kanters omdat ik een enige tijd daarvoor een sessie van de SMA op Nyenrode heb gevolgd. Daar leerde ik al veel van Thiis van Rosmalen van Webs en dat smaakte naar meer. Leads genereren, Inbound marketing en “Sales als een service” zijn onderwerpen die me erg aanspreken. Remco Rijnhart, CEO bij Tempero : “De sessie van Emiel was erg leuk, zeer waardevol en met goede praktijkvoorbeelden. Vooral heel veel Sales/marketing hacks en tips die waardevol waren voor zowel ondernemers als verkopers.”
Klik hier voor de presentatie van Emiel over Growth Hacking
Wie is Emiel Kanters
Emiel is algemeen directeur en mede-eigenaar van Webs. Webs helpt B2B bedrijven hun onbenut commercieel potentieel om te zetten in business groei. Emiel heeft al zijn ervaringen op het gebied van online marketing en sales opgedaan in zowel publieke als private ondernemingen in de rol van manager, consultant en ondernemer. Uit die ervaringen is een unieke aanpak ontstaan waarmee hij met meer dan 40 professionals…….”