Thijs van den Heuvel is Digital Transformation Director bij Greenhouse (a WPP company) en op dit moment verantwoordelijk voor de B2B propositie. Thijs heeft een jarenlange achtergrond in marketing, media & data en helpt klanten met het versnellen van digitale transformatie vraagstukken, waaronder het identificeren van marktpotentieel & data-gedreven sales & marketingoplossingen. Dankzij zijn ondernemende mindset weet hij zowel de strategisch lange termijn visie als de praktische implementatie in de dagelijkse praktijk neer te zetten.
Wil jij gerealiseerde klantcases en learnings op het gebied van data-driven sales zien? Greenhouse zal een van de masterclasses gaan verzorgen over datadriven sales en marketing in B2B. Het containerbegrip data wordt praktisch toegepast op diverse klantcases, waarbij je met eigen ogen kunt zien hoe je hiermee nieuwe klanten binnen kunt halen.
Een voorsprong creëren met data
Het jaarthema van de SMA: data-driven sales is een van dé hypes van deze tijd. Iedereen is ermee bezig en heeft er een eigen beeld bij. Tegelijkertijd is de start van data-driven sales vaak complex. Welke databronnen zijn er en hoe maak je van verschillende data(bronnen) goede, bruikbare informatie? Hoe vind en selecteer je op basis van data de meest rendabele klantsegmenten en wat zijn hun behoeftes? Vragen die we onszelf waarschijnlijk allemaal wel eens stellen. Punt is dat – ondanks de overvloed aan databronnen – veel accountplannen en -strategieën nog voornamelijk gebaseerd zijn op intuïtie en ervaring.
Als je wél in staat bent om met behulp van digitale hulpmiddelen goed, bruikbaar inzicht in je markt te krijgen, kun je een voorspong pakken op je concurrenten. Het selecteren van de juiste focusgebieden en combineren van deze uitdagingen tot praktisch toepasbare commerciële plannen is echter een flinke klus.
Praktisch en toepasbaar met proven cases
Tijdens deze masterclass laat Greenhouse ons zien aan de hand van bewezen klantcases hoe je bovenstaande zaken kunt ontwikkelen en uitvoeren. Dit gebeurt door middel van actuele cases waarbij getoond wordt hoe je met behulp van data je potentieel in jouw markt inzichtelijk kunt maken. Vervolgens wordt uitgelegd hoe je dit verder uit kunt bouwen met gerichte content die gecombineerd wordt met met een specifieke accountmanagement aanpak. Hierbij is de crux: hoe denk je groot, maar begin je klein en pragmatisch.
Greenhouse en B2B
Greenhouse is het grootste digitale bureau in Nederland. Met 550 medewerkers, waaronder ruim 300 data specialisten, worden onder andere 70 van de 100 grootste adverteerders in Nederland bediend op het gebied van digital marketing.
Greenhouse is ruim een jaar geleden actief geworden in de B2B markt vanuit de constatering dat er veel potentieel is om gebruikte technologie uit de B2C wereld aantoonbaar effectief in te zetten in de B2B markt aangezien daar een enorme versnelling plaatsvindt op het vlak van digitalisering.