Richard van Kray wordt gezien als de nieuwe Sales-innovator en omschrijft zichzelf als “klantbetekenaar pur sang”. Hij hekelt de conventionele trechtermodellen en brengt in korte tijd het begrip klantgerichtheid terug waar het hoort te zijn: “bij de mens”. Zijn unieke kijk op klanten geeft een totaal nieuwe invalshoek op verkoop. Hij laat zien en ervaren dat sales voor en van iedereen is, profit maar juist ook non-profit. Richard van Kray boort een bron aan, opent een luik die we allemaal hebben, maar eigenlijk maar zelden gebruiken. Van Kray onderbouwt zijn verhaal met een duidelijk uitgangspunt: als je de klant beter durft te maken, kies je uiteindelijk keihard voor jezelf. Volgens hem moet systemen en modellen maar ook aangeleerd gedrag nooit leidend, maar ten alle tijden dienend zijn aan de mens. Alleen dan blijft je talent in de tent.
Richard bepleit “De Beste verkoper ter wereld ben je zelf”. Het is zijn missie om mensen vanuit hun intrinsieke motivatie te laten acteren. Mensen moeten weer voelen en ervaren dat een maken van een echte sociale verbinding de bakermat is voor een succesvolle organisatie. Hoe kunt u ervoor zorgen dat medewerkers zichzelf activeren? Dat elk individu een ambassadeur is en dat klantgerichtheid een continu proces is waar iedereen een mooie bijdrage aan kan leveren? Van Kray pretendeert 20% nieuwe energie aan de werkvloer mee te geven. Hij prikkelt, confronteert, legt zenuwen snel bloot en zet u op een humorvolle manier aan tot denken en handelen. Zijn autobiografisch touch maakt hem enerzijds kwetsbaar, tegelijkertijd raakt hij hierdoor de juiste snaar, is hij toegankelijk en geloofwaardig.
Richard van Kray heeft een behoorlijke transformatie door gemaakt. Jarenlang was hij een begenadigd hard-seller. De keiharde verkoop die hem succes bracht, maar ook oprookte. Na zijn crash in 2005 heeft hij zijn leven omgegooid. Van Kray is gaan bouwen aan een filosofie die als vertrekpunt de mens zelf heeft. Hij heeft het Robot-effect gekraakt hij en is vanuit de drijfveren van de mens zelf gaan kijken naar klantgerichtheid in combinatie met geluk. Zijn gedachtengoed is dat wanneer mensen zich goed voelen, in elke situatie trouw mogen blijven aan zichzelf, dit een direct positieve impact maakt op zowel interne als externe klantgerichtheid.
De presentatie van Richard van Kray tijdens het Sales Event 2015, is op onze website te vinden.