Salesmotto Annemarie Engels

Community Manager

CBRE

“Connecting people drives sustainable business growth”

Mensen verbinden is een rode draad in haar werk. “Ik ben van nature een sterke netwerker en verbinder. Ik hou er van om andere mensen te leren kennen. Mijn salesmotto komt daar ook uit voort, en geldt zowel zakelijk als privé. Ik hou van nieuwe culturen en nationaliteiten – ik hou ook van reizen en backpacken – en ik ben echt een mensenmens die van co-creatie houdt. Ik word dan ook heel erg gelukkig van de internationale markt, hetzij werkomgeving omdat daar al die facetten samenkomen.”

“Zakelijk gezien probeer ik altijd eerst op persoonlijk niveau met iemand te verbinden. Wie is deze persoon tegenover me, wat zijn diens interesses en behoeftes? Ik probeer hun ambities te achterhalen, zowel op zakelijk als persoonlijk vlak. Dan kijk ik hoe ik vanuit mijn organisatie of mijn netwerk iemand kan helpen.”

“Het gaat soms niet direct om het verkopen van een product of een service. Soms kan ik zakelijk niet meteen iets betekenen maar dan stel ik wel graag mijn netwerk open om iemand op die manier toch te helpen. Zo bouw je mijns inziens een duurzame relatie op voor de toekomst. Als je op persoonlijk vlak de ambities van je klant weet, kun je elkaar zakelijk ook beter helpen.”

Samenwerken is een belangrijk doel van Annemarie. “Ik probeer altijd te co-creëren met mijn klanten. Ik vind het belangrijk om waarde toe te voegen gerelateerd aan hun doelstellingen. Door waarde creatie onderscheid je je. Ik wil altijd de win-winsituatie opzoeken.” Tijdens corona was het voor Annemarie wel een uitdaging om invulling te kunnen geven aan haar salesmotto. “Wegens een kleiner team moest ik meer focus aanbrengen welke klanten ik wel en niet zou gaan helpen. Je wordt daardoor kieskeuriger en je moet je klanten goed uitzoeken, niet alleen op basis van wie direct het meeste geld binnenbrengt, maar juist ook op het potentieel in de toekomst. Zelfs met mijn concullega’s heb ik een meer duurzame relatie opgebouwd. Gebleken is dat partnership met je concurrenten juíst heel vruchtbaar kan zijn.”

Ook als Community Manager bij CBRE blijft Annemarie’s motto een belangrijke motivator. “Ik hou me nog meer bezig met het verbinden van mensen dan ik al deed. Mijn motto blijft me dan ook dienen, en ik ben van mening dat als je de connectie tussen mensen kan maken, dat de beste basis is voor duurzame groei.”

Dit is het salesmotto van Annemarie Engels, sinds september 2022 werkzaam als Community Manager bij CBRE (wereldwijd het grootste vastgoedadviesbureau) en voorheen Salesmanager van team Business Events bij de Johan Cruijff ArenA, waar ze verantwoordelijk was voor de commerciële stadion exploitatie buiten de voetbal om.

Elke week gaan we in gesprek met een salesprofessional over zijn/haar salesmotto. De gesprekken van dit jaar kun je terugzien in één overzicht.

Sales motto's

Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen