Salesmotto Charles Verstegen

20210318 SMA Verkiezing Salesmanager Charles VerstegenBij Transavia ben ik verantwoordelijk voor de indirecte salesactiviteiten, ontwikkeling van nieuwe business modellen en de implementatie van de strategie rondom en klant en productaanbod. Dat heeft betrekking op het leiden van een team Partner Managers, Sales & Service Support en aanvullende disciplines (communicatie, product ontwikkeling), met wie we gezamenlijk vele reisbedrijven voorzien van vliegtuigstoelen. De verkoop van vliegtuigstoelen is in normale tijden redelijk complex, het gaat om een product dat schaars en vergankelijk is, seizoensgedreven, hevige concurrentie en waarbij de assets nogal kostbaar zijn. Transavia bedient in deze markt een brede set aan klanten via verschillende kanalen met specifieke condities en serviceniveaus. Deze lijst wordt aangevoerd door Sunweb, TUI en Corendon en wordt aangevuld met een brede set aan klantgroepen, denk aan andere tour operators, kleinere specialisten, prijsvergelijkers, groepsreizen, voetbalclubs en technische tussenpartijen. In totaal worden in dit portfolio circa 4,8 miljoen stoelen verkocht in goede tijden. Afgelopen jaar heeft Transavia en de reisbedrijven te maken gehad met de dramatische gevolgen van de crisis. Afgelopen jaar was mijn functie dus met name gericht op het overleven van de crisis, een fase die nog steeds gaande is. Dat richt zich op het annuleren van vluchten en boekingen, het bepalen van nieuw beleid bij beperkende reisrestricties, het afwikkelen van geleden schade op verkochte stoelen en ondertussen in samenwerking met de markt de vraag weer op gang brengen.

Wie is Charles privé?

Ik ben opgegroeid in Zuid-Limburg, al bijna 20 jaar woonachtig buiten deze regio. Ik woon met mijn gezin, vrouw en twee zoons (5 en 7 jaar) in Zeist. In mijn vrije tijd zit ik wekelijks, zomer en winter op de fiets (on & off road), vind ik skiën een van de hoogtepunten in het jaar en coach ik het voetbalteam van mijn oudste zoon. Ik plan ieder jaar initiatieven om bijzondere herinneringen te creëren in de vorm van een speciale fietstocht, concert of een bijzondere vakantie. In mij schuilt een levensgenieter, veel tijd breng ik normaal door met familie en vrienden, met ook nog veel warme blijvende contacten uit mijn tienerjaren.

Salesmotto van Charles

“Zelfs de mooiste vlieger stijgt niet op zonder tegenwind”

In normale tijden bevindt Transavia en mijn rol zich in dynamische, soms turbulente omstandigheden, daar ben ik met mijn team goed op ingericht om daarmee slagvaardig om te gaan. Afgelopen jaar heeft in het teken gestaan van een historische crisis, een vloot aan de grond en uiteindelijk als hoogtepunt circa 65% van de geplande capaciteit gevlogen. Op alle fronten zijn de ooit bedachte marktwetten niet meer van toepassing, we handelen tussen hoop en vrees. Mijn motto gaat uit van positivisme en relativering, er is een tijdperk na de pandemie waarin Transavia en haar klantportfolio weer mensen op vakantie kunnen sturen. Wellicht komt de wereld van stabiliteit en welvaart van voor de crisis niet meer terug, maar er is altijd hoop. Ik spoor aan om te handelen vanuit het dubbele perspectief: pijnlijke problemen oplossen in het heden, maar altijd met een realistisch oog op de toekomst. Dit biedt voor alle partijen perspectief, hoop en een blijvende stabiele basis voor de samenwerking. Dus hoe heftig het soms ook lijkt, wij bieden voor vele miljoenen Nederlanders een van de mooiste momenten van het jaar waar men naar uitkijkt: vakantie! Hoe hard de tegenwind ook is, dat maakt de volgende vluchten extra bijzonder voor Transavia en de klanten.

Sales motto's

Lars Nijhof

Sales Representative, Deltics

Hoe minder ik spreek, hoe beter het gesprek

Meer lezen

Emily Dobbe

Accountmanager Karpi

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Julia Neleman

Salesmanager, Sonicbee

“Wie luistert, weet meer”

Meer lezen

Sander Rooken

Accountmanager

“Zeggen wat je doet en doen wat je zegt”

Meer lezen

Elise Nijenhuis

Key Accountmanager

“Het gaat niet om wat je verkoopt maar hoe je het verkoopt”

Meer lezen

2020

“Just do it” Cor Ludema Accountmanager Miele Professional Lees meer over Cor zijn salesmotto

Meer lezen

Marc van Hemert

Commercieel Directeur

"Alleen ga je sneller, samen kom je verder"

Meer lezen