Salesmotto Niels van Eekelen

Niels van Eekelen

Accountmanager

Scania Nederland BV

Wat doet Niels?

Als accountmanager ben ik verantwoordelijk voor de commerciële activiteiten in de regio Tilburg, waarbij de focus ligt op de verkoop van nieuwe trucks en aanvullende diensten. Naast het behartigen van de belangen van bestaande klanten, bestaat een aanzienlijk deel van de tijd, ook uit het genereren van nieuwe business bij prospects.

De markt is enorm divers, wat inhoudt dat de ene week aangeschoven kan worden bij een transporteur (key-account/fleet) die winkeldistributie met meer dan 400 vrachtwagens verzorgt, maar ik de dag daarop weer om tafel kan zitten met een kraanverhuurbedrijf, met de investeringsbehoefte voor één nieuwe truck op maatwerk, waarbij het wagenpark maar uit enkele voertuigen bestaat. Geen enkele dag ziet er dus hetzelfde uit.  Naast de verkoop van het fysieke product, help ik klanten aanvullend door onder andere service-overeenkomsten en financieringen aan te bieden; dit om ze te committeren aan Scania, maar nog meer om de gunstigste business-case voor de klant te zelf creëren.

Wie is Niels?

Mijn vrije tijd besteed ik graag samen met mijn vriendin in het fijne Raamsdonksveer. Ik  ben een geboren en getogen Brabander, wat zich automatisch zou moeten vertalen in een levensgenieter? Ik denk dat dat laatste wel overeen komt. De koudere (winter)maanden breng ik tijdens mijn vakantie graag door in Oostenrijk op de latten, waarbij ik deze ‘Heimat’ zomers graag verruil voor Noord-Italië, waar een goede vriend woonachtig is. Goed eten, goede wijn en de plekken waar louter de locals komen; mooier kan je het toch niet hebben? Verder ben ik een enorme muziekliefhebber -van Bruce Springsteen in het bijzonder- wat ik graag beluister via vinyl, maar het liefst nog bij live-concerten.

Wat is het salesmotto van Niels?

‘’Be True’’

Succes kan je op de langere termijn alleen behalen als je oprecht bent en doet wat je belooft. Betrouwbaarheid is in de sales iets wat hoog in het vaandel staat. Aan het einde van de dag blijft het namelijk nog steeds relatie-werk, waarbij je mensen verbindt. Relaties prikken tamelijk eenvoudig door een masker heen, waarbij verhalen zich snel door de markt verspreiden. Ik ben van mening dat authentiek zijn, oprechte interesse hebben en tegengas geven middels het stellen van (positief) kritische vragen, leidt tot het verbeteren van de relatie en zijn of haar businesscase. Per slot van rekening hebben we vaak meer aan een lange en duurzame relatie dan een snelle verkoop.

Sales motto's

Lars Nijhof

Sales Representative, Deltics

Hoe minder ik spreek, hoe beter het gesprek

Meer lezen

Emily Dobbe

Accountmanager Karpi

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Julia Neleman

Salesmanager, Sonicbee

“Wie luistert, weet meer”

Meer lezen

Sander Rooken

Accountmanager

“Zeggen wat je doet en doen wat je zegt”

Meer lezen

Elise Nijenhuis

Key Accountmanager

“Het gaat niet om wat je verkoopt maar hoe je het verkoopt”

Meer lezen

2020

“Just do it” Cor Ludema Accountmanager Miele Professional Lees meer over Cor zijn salesmotto

Meer lezen

Marc van Hemert

Commercieel Directeur

"Alleen ga je sneller, samen kom je verder"

Meer lezen