Salesmotto Pourya Dadres

Pourya deelt zijn visie over sales: “Ik zie ons sales vak daadwerkelijk als een ambacht. Ik ervaar het als een continue reis die eindeloze oefening vergt, vele mislukkingen kent en een ijzeren discipline behoeft om de vakbekwaamheid te ontwikkelen en the art of selling eigen te maken. ‘Selling is a craft. Be(come) an artist’ is daarom ook mijn salesmotto. Je raakt nooit uitgeleerd en ik zal er waarschijnlijk ook nooit op uitgekeken zijn.”

Als sales professional draag je direct bij aan het succes van je organisatie én klanten, volgens Pourya. “Ik vind sales echt de drijvende kracht van iedere commerciële organisatie. Het sales vak bestaat uit vele facetten. Door de jaren heen heb ik verschillende salesrollen mogen uitoefenen en geen een is tot dusver hetzelfde gebleken. De specifieke rol die je binnen een organisatie hebt en de markt die je bedient, maken iedere rol weer anders. De grote gemene deler is naar mijn mening het toevoegen van waarde.

“Als je je het sales vak goed eigen weet te maken, kan je bepalen waar men direct maar vooral ook indirect behoefte aan heeft. Je komt meer brengen dan de directe behoefte en je laat zien wat er nog meer mogelijk is. Daar begint naar mijn mening pas the real art of selling. Het is het zoeken naar de vraag achter de vraag, maar ook het in staat zijn om de status quo uit te dagen en klanten mee te nemen in de mogelijkheden van nu; zeker in de snel ontwikkelende technologische sector. Dat is het scherp slijpen van het vakmanschap.”

Pourya vertelt dat uit breed gedragen onderzoek blijkt dat de grootste impact die we kunnen maken in sales vooral wordt beïnvloed door de sales experience. “Dát is waar je vaardigheden zich op moeten focussen. Daar moet je het verschil kunnen maken. Informatie is er in overvloed en toegankelijker dan ooit, klanten verwachten vandaag de dag meer van sales professionals. Je moet een uniek perspectief en toegevoegde waarde kunnen bieden. Vervolgens moet je kunnen overtuigen. Ben je in staat om iemand mee te nemen in een andere visie?

“Daarom is authenticiteit zo’n belangrijk onderdeel van sales. Het is een continue reis om je meester te maken van de materialen en technieken die we in sales tot onze beschikking hebben, maar hoe ze worden gecombineerd is voor ieder sales professional uniek. Niemand kan het succes van een ander exact nabootsen.”

Pourya investeert in het verbreden van zijn kennis. “Ik lees bijvoorbeeld graag boeken om mijn kennis te verbreden en volg een aantal sales goeroes. Het bekijken en verdiepen van verschillende trainingen en methodieken kunnen de uitoefening van het sales vak verrijken. De eerste keer dat ik écht een ander perspectief kreeg op sales was tijdens een Challenger Sales training en daar neem ik nog steeds veel van mee. Je moet blijven ontwikkelen. Naarmate je groeit en senioriteit verwerft zijn er weer andere facetten binnen sales die belangrijker worden. Denk aan stakeholder management, rekening houden met bedrijfspolitiek en het managen van complexe en langdurige sales cycles. Dit vergt weer hele andere kwaliteiten die je dient te ontwikkelen. De reis duurt voort.”

Dit is het salesmotto van Pourya Dadres, Account Executive bij Zoom Video Communications, marktleider op het gebied van digitale tooling t.b.v. communicatie en samenwerking en welbekend sinds de Coronapandemie. Pourya houdt zich zowel bezig met bestaande klanten als acquisitie van mid-market organisaties in de Benelux.

Sales motto's

Salesmotto Mark Korsten

Commercieel Management Giesbers InstallatieGroep

“Van klant naar relatie”

Meer lezen
Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen