Salesmotto Sander Rooken

Kandidaat Senior Sales Professional Sander Rooken
Sander RookenAccountmanager

Optimo

Wie is Sander?

Vanuit m’n opleiding Commerciële Economie ben ik opgeleid als marketeer. Het op een goede manier in de markt zetten van je product & dienst en denken vanuit de klant is de basis van deze opleiding. Zoals zovelen ben ik uiteindelijk de sales ingerold, waarbij ik die marketing bagage onbewust nog meeneem. Dat ik nu na 16 jaar nog steeds een commerciële rol bekleed, had ik van tevoren niet kunnen bedenken.

Ik woon samen met m’n vriendin en zoontje in Doorn, tegen de Utrechtse Heuvelrug aan. Voetbal is m’n grote passie, sporten doe ik bij de Crossfit of op de wielrenfiets. Ik ga ook elk jaar naar de Alpen met een aantal vrienden om ‘hors categorie’ bergen te beklimmen.

Salesmotto

‘zeggen wat je doet & doen wat je zegt’

Op het moment dat je bij een dienstverlener werkt, kun je vaak niet concreet het product laten zien. Je zal altijd jezelf eerst moeten verkopen. Door te vertellen wat je gaat doen tijdens en na het gesprek ter opvolging, verwachting management te doen en uiteraard ook na te komen van wat je besproken hebt, creëer je vertrouwen. De onderlegger voor elke klantrelatie!

Ik ben begonnen in de arbeidsmiddeling, een goede leerschool voor het salesvak. Het linkje met HR en meer inhoud was de reden om na 4,5 jaar naar een HR-organisatieadvies bureau te gaan. Ik heb daarin geleerd om trajecten samen te doen om verder te komen. Daarnaast was mijn rol ook om de verschillende vakgroepen intern en extern beter te stroomlijnen, een goede manier om de klant in de breedte uit te bouwen. Ik heb dit 10 jaar gedaan en ben in 2021 bij Optimo begonnen. We optimaliseren backoffice bedrijfsprocessen en zijn een AFAS-partner. Momenteel zijn we bezig om onze klanten van een ‘u vraagt, wij draaien’ modus om te zetten naar een model waarbij we zelf proactief aan het stuur zitten, heel interessant!

De 3 verschillende werkgevers en functies hebben natuurlijk overeenkomsten, maar ook verschillen. Ik heb gemerkt dat ik vanuit mijn persoonlijkheid en werkwijze toch elke keer een goede weg heb weten te vinden om successen te boeken.  Deze is het beste te typeren in trefwoorden zoals; gestructureerd, aandacht, interesse, voorbereiden, intern en extern op orde hebben, eigen organisatie meenemen, samen, lange termijn.

Sales motto's

Lars Nijhof

Sales Representative, Deltics

Hoe minder ik spreek, hoe beter het gesprek

Meer lezen

Emily Dobbe

Accountmanager Karpi

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Julia Neleman

Salesmanager, Sonicbee

“Wie luistert, weet meer”

Meer lezen

Sander Rooken

Accountmanager

“Zeggen wat je doet en doen wat je zegt”

Meer lezen

Elise Nijenhuis

Key Accountmanager

“Het gaat niet om wat je verkoopt maar hoe je het verkoopt”

Meer lezen

2020

“Just do it” Cor Ludema Accountmanager Miele Professional Lees meer over Cor zijn salesmotto

Meer lezen

Marc van Hemert

Commercieel Directeur

"Alleen ga je sneller, samen kom je verder"

Meer lezen