Salesmotto Tom Berendsen

Tom Berendsen

Account Manager Field Sales

Vink Kunststoffen

Wat doet Tom?

Binnen de business unit Industry (Technische Kunststoffen) ben ik actief als Field Sales Accountmanager en werk ik nauw samen met twee Internal Sales collega’s. Allereerst heb ik een omzetverantwoordelijkheid bij bestaande klanten en deze bestaan voornamelijk uit kunststofbewerkers die een bewerkt product leveren aan bijvoorbeeld ASML, Philips, KMWE, maar ook machinebouwers die actief zijn in de voedingsmiddelenindustrie. Ook bezoek ik potentiële klanten en werk ik aan een verkoopplan. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor het enthousiasmeren en efficiënter inrichten van mijn team, aangezien ik zonder hen de gemaakte beloftes niet kan waarmaken. Mijn belangrijkste taak is dan ook om zowel bestaande- als nieuwe klanten voor de lange termijn te binden, waarbij alles draait om een samenwerking en samen succesvol zijn.

Wie is Tom privé?

Naast mijn werk, ben ik graag te vinden op het voetbalveld of in het samen zijn van mijn vriendin, familie en vrienden. Ik ben dan ook een échte familie-en vriendenman die enthousiast en gezellig is en erg kan genieten van een heerlijk etentje of speciaalbiertjes. Ook heb ik een sterke eigen mening die ik met verve verdedig, maar altijd gecombineerd met een open luisterhouding om je echt te willen begrijpen. Tevens wil ik zowel op het voetbalveld als met het spelen van een spelletje altijd winnen. Ik houd dan ook lang vast aan “mijn wil om te winnen” en dat wordt niet altijd door iedereen uit mijn omgeving als prettig ervaren. Daarentegen sta ik voor iedereen klaar en doe ik alles met een nuchtere Achterhoekse blik, gecombineerd met een behoorlijke schep humor.

Wat is het Salesmotto van Tom?

“Eerst begrijpen, dan is de oplossing ook écht van waarde”

Sales draait voor mij om persoonlijk contact, een samenwerking op ooghoogte om samen resultaat te boeken, maar het begint allemaal bij elkaar begrijpen. Dit houdt in dat écht willen luisteren en oprechte nieuwsgierigheid van essentieel belang is. Om vervolgens de latente behoefte of beweegredenen van zowel personen als het bedrijf te achterhalen. Hierdoor leer ik de persoon achter de functie of de personen binnen het bedrijf écht kennen en weet ik door middel van welke vervolgstappen en/of acties ik waarde kan toevoegen in de oplossing. Dit alles lukt natuurlijk niet altijd tegelijk en het is dan ook met vallen en opstaan, maar de aanhouder wint!

Sales motto's

Lars Nijhof

Sales Representative, Deltics

Hoe minder ik spreek, hoe beter het gesprek

Meer lezen

Emily Dobbe

Accountmanager Karpi

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Julia Neleman

Salesmanager, Sonicbee

“Wie luistert, weet meer”

Meer lezen

Sander Rooken

Accountmanager

“Zeggen wat je doet en doen wat je zegt”

Meer lezen

Elise Nijenhuis

Key Accountmanager

“Het gaat niet om wat je verkoopt maar hoe je het verkoopt”

Meer lezen

2020

“Just do it” Cor Ludema Accountmanager Miele Professional Lees meer over Cor zijn salesmotto

Meer lezen

Marc van Hemert

Commercieel Directeur

"Alleen ga je sneller, samen kom je verder"

Meer lezen