Onderzoek Erasmus Universiteit Rotterdam (ISAM) naar samenwerking sales en marketing

Logo ISAM

 

“Samenwerking tussen sales en marketing loont.”

 

Sales en marketing, het lijkt wel of ze niet met elkaar, maar ook niet zonder elkaar kunnen. Bij een teleurstellende omzet, geeft marketing dikwijls de schuld aan sales voor de slechte uitvoering van het overigens briljante uitrolplan. Sales beweert daarentegen dat marketing te hoge prijzen vaststelt en een te groot deel van het budget opsoupeert, wat volgens sales zou moeten worden aangewend om bijvoorbeeld meer verkopers aan te trekken. Zonde, want uit onderzoek is gebleken dat een effectieve samenwerking tussen sales en marketing leidt tot een grotere omzetgroei en meer tevreden klanten.

 

Onderzoek ISAM : Samenwerking tussen sales en marketimng loont

 

Zodoende is het zaak om een effectieve samenwerking tussen sales en marketing te realiseren. Maar wat zijn nou de eigenschappen van een effectieve relatie tussen sales en marketing? Wij van het Instituut voor Sales en Account Management (ISAM) aan de Erasmus Universiteit Rotterdam willen met het huidige wetenschappelijk onderzoek nagaan wat de overeenkomsten en verschillen zijn qua eigenschappen tussen de afdelingen sales en marketing. Van hieruit kan er gekeken worden naar waar de problemen tussen de samenwerking feitelijk door ontstaan. Via deze weg willen wij jouw medewerking vragen voor dit onderzoek om de antecedenten en consequenties betreffende een effectieve samenwerking tussen sales en marketing nader in kaart te brengen. De uiteindelijke resultaten zullen beschikbaar gesteld worden zodat ook jij inzicht hebt in hoeverre jouw organisatie een effectieve samenwerking tussen sales en marketing geniet. Tevens zal er samen met de SMA een lezing worden aangeboden met een uiteenzetting van de resultaten van huidig onderzoek.

 

Het voltooien van de vragenlijst duurt circa 10 minuten en de vragenlijst kun je invullen via de volgende link: http://studies.ninbes.nl/invite/isam

 

Bedankt voor je deelname.

 

Loek Worm en Rick Rijkhoff

Sales motto's

Anita van Dorst - Reijne

Verkoopmanager Rundvee Agrifirm

“Begin with the end in mind”

Meer lezen

Laura van Reekum

Business Unit Business Solutions Bureau Zuidema

Er is altijd ruimte

Meer lezen

Ricardo Huizing

Manager Sales Sales Corporate & Public Ayven

“Winnaars hebben een plan, verliezers een excuus.”

Meer lezen

Mark Korsten

Commercieel Management Giesbers InstallatieGroep

“Van klant naar relatie”

Meer lezen
Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen