Pitches kandidaten Sales Event 2020

Pitches Commercieel Directeur van het Jaar

 

Voor de verkiezing van de Commercieel Directeur van 2019 hebben na een enerverende strijd in de voorronde uiteindelijk een drietal personen het podium gehaald bij Huis ter Duin in Noordwijk. In een spannende eindstrijd trok de commercieel directeur van Renewi de titel naar zich toe. Hij moest het op het podium opnemen tegen Niels van den Hoog van Athlon Carlease en Harry Homs van Intersnack Nederland.

Harry liet ons na afloop weten dat het steeds een ronde verder komen bij deze mooie verkiezing dat alleen al een feestje vond. “De finale bereiken was daarin de kers op de taart. De jury beoordeelde mij steeds als authentiek en eerlijk. Een mooi compliment en 20200305 SMA Sales Event Pitches Niels van den Hoogen Harry Homs, Marit van Bohemen Gijs Derksvoor mij vanzelfsprekend, want als je dicht bij jezelf blijft presteer je het beste. Ik heb een groot aantal interessante, oprechte mensen ontmoet. Niels gaf de volgende reactie : “Jezelf kwetsbaar opstellen en het échte verhaal vertellen zit in mijn DNA. Als daarvoor een afwijkende aanpak nodig is, dan durf ik daarvoor te kiezen. Ongeacht de situatie ga ik hier altijd voor! Dit heb ik ook laten zien tijdens de pitch bij de SMA-verkiezing: in plaats van te praten over successen en omzet, sprak ik juist over falen, mislukken en worstelen. Het heeft helaas niet de eerste plaats opgeleverd, maar ik sta nog steeds achter deze aanpak. ” Gijs gaf ons een uitgebreide reactie, klik hier om daarvan het resultaat te zien. Hieronder zijn de drie pitches te zijn van alle drie de kandidaten.

.

.

Pitches Senior Sales Professional van het Jaar

 

Uit een aantal van 25 genomineerde kandidaten bleven er een drietal over die op het podium in Huis ter Duin terecht zijn gekomen. Dit waren Kevin Blokland van Kärcher, Sjoerd Robert Figdor van het Haven bedrijf Rotterdam en Erwin van Essen van KPN. Uiteindelijk kwam Erwin als winnaar uit de bus. Runner-up Kevin gaf aan dat hij nooit had verwacht dat hij zo ver zou komen. “Ik was namelijk een van de jongste genomineerden en moest het opnemen tegen meer ervaren senior kandidaten. In het hele traject 20200305 SMA Sales Event Pitches Kevin Blokland Patrick Aalberskreeg ik zeer positieve feedback over mijn authentieke manier van doen. En complimenten over de ‘echtheid’ van mijn verhaal; het zijn geen loze mooie praatjes. Ik heb veel geleerd. Van hele praktische zaken als presentatietechnieken en spreken voor een grote zaal. Tot meer zelfvertrouwen opbouwen en me bewust zijn van mijn kwaliteiten. Ik ben veel meer ‘senior’ dan ik zelf dacht. De verkiezing heeft me de bevestiging gegeven dat ik goed bezig ben. Dit helpt me natuurlijk bij alle dagelijkse werkzaamheden, maar ook in mijn privé. Met alle extra kennis weet ik voor de komende jaren beter hoe ik uitdagingen aan wil pakken en sta ik steviger in mijn schoenen.”

Hieronder vind je de pitches van de kandidaten. Sjoerd Robert Figdor heeft aangegeven dat wij zijn pitch niet mogen publiceren, vandaar dat hij hier niet te vinden is.

.

.

Pitches Young Sales Professional van het Jaar

 

De drie overgebleven kandidaten, Cor Ludema (Miele & winnaar SMA Noord), Kirsten van der Vaart (Asito & winnaar SMA Oost) en Derkc van Stempvoort (SAP & winnaar SMA Zuid) hadden reeds een lange weg afgelegd om de strijd met elkaar aan te gaan tijdens het Sales Event 2020. Zowel bij de vakjury als het publiek kwam Cor als winnaar naar voren, hetgeen hem de overall winnaar maakte van dit jaar.

20200305 SMA Sales Event Pitches Cor Ludema Kirsten van der Vaart Derck van StempvoortKirsten : “Het SMA verkiezingstraject heeft me geleerd dat het belangrijk is om bewust met sales bezig te zijn. De jurygesprekken en hun feedback heb ik goed geanalyseerd. Waarom doe ik dingen op een bepaalde manier? Daar ben ik meer over na gaan denken. In sales geef ik nooit op. Dat vond ik heel vanzelfsprekend, terwijl het eigenlijk iets is wat mij typeert. In mijn pitch sprak ik over voetbal: het is teamwork, net als sales”. Derck : “. Ik wil echt waarde creëren en vooral dat maakt mij niet een stereotype salesprofessional. Beren zie ik niet zo snel op de weg. Problemen zijn uitdagingen die je kunt oplossen en van fouten kun je leren. Het spreken voor een groep was ik wel gewend, maar ik heb ook veel geleerd van het SMA-traject. Omdat het nu over jouzelf gaat, is presenteren natuurlijk veel lastiger. Door de goede begeleiding heb ik meer over mijzelf geleerd en ben ik zekerder van mezelf geworden. ” Klik hier voor een uitgebreide reactie van Cor over zijn overwinning

.

Sales motto's

Lars Nijhof

Sales Representative, Deltics

Hoe minder ik spreek, hoe beter het gesprek

Meer lezen

Emily Dobbe

Accountmanager Karpi

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Julia Neleman

Salesmanager, Sonicbee

“Wie luistert, weet meer”

Meer lezen

Sander Rooken

Accountmanager

“Zeggen wat je doet en doen wat je zegt”

Meer lezen

Elise Nijenhuis

Key Accountmanager

“Het gaat niet om wat je verkoopt maar hoe je het verkoopt”

Meer lezen

2020

“Just do it” Cor Ludema Accountmanager Miele Professional Lees meer over Cor zijn salesmotto

Meer lezen

Marc van Hemert

Commercieel Directeur

"Alleen ga je sneller, samen kom je verder"

Meer lezen