Praktijk Masterclass, Eurofiber

 

Logo Eurofiber

 

“Why not change a winning team?”.

 

Eurofiber is een van de grootste zakelijke glasvezel leveranciers van Nederland en vanaf haar oprichting in het jaar 2000 altijd commercieel succesvol geweest. De digitale infrastructuur van Eurofiber ligt als onmisbaar fundament onder de maatschappij en economie van Nederland en België. Haar klanten bevinden zich in de top 500 van zowel profit als non-profit organisaties.

 

Omdat succes uit het verleden echter geen garantie is voor de toekomst, heeft Eddie Clark de opdracht gekregen om de commerciële organisatie klaar te maken voor de komende jaren. Het doel van Eddie is doelstellingen te overtreffen. Om dit te bereiken dient er, met structuur en transparantie, voldoende ruimte te zijn voor elk accountmanager om te bewegen en eigen verantwoording te nemen. Door van elkaar te leren, versterken we elkaar en komen we van ongestructureerde verkoop naar een herhaalbaar model voor sales execution.

 

In deze masterclass voor zowel account managers als sales managers heeft Eddie ons meegenomen op zijn tocht richting 2018. Wat zijn de stappen die zijn gezet en zorgdragen dat de omzetgroei niet afvlakt maar juist accelereert. Welke lessen zijn hieruit te leren voor organisaties met dezelfde uitdagingen? Binnen veel organisaties heerst er een spanning tussen sales management en account management, maar waar liggen nu de raakvlakken en hoe kunnen we deze spanning ombuigen naar winst voor beiden?

  

Profielfoto Eddie ClarkEddie is een ondernemende manager. Hij heeft zijn commerciele ervaringen opgedaan binnen zowel nationale en internationale werk omgevingen. Na zijn opleiding bedrijfskunde heeft hij diverse verkoop en management opleidingen gevolgd. Hij begon zijn loopbaan bij Getronics. Het bouwen van organisaties is zijn rode-loopbaan-draad geworden. Eerst met het vormgeven van diverse business units binnen Getronics en later met het opzetten van nieuwe vestigingen voor CSS en zijn eigen IT bedrijf Atrios-IT (later opgenomen in het toen beursgenoteerde NewConomy). Na een aantal jaren verantwoordelijk te zijn geweest voor omvangrijke outsourcingsopdrachten bij T-Systems en Atos, heeft hij besloten weer werk te maken van hetgeen hem echt plezier geeft; het samenbrengen en laten excelleren van commerciële professionals. Dit vindt hij in de functie van sales manager binnen Eurofiber.

 

De presentatie van Eddie Clark is op onze website te vinden

.

 

 

Sales motto's

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen

Diana Smith

Business Development Partner

“It takes two to tango”

Meer lezen