“Ik ben commercieel Directeur bij Renewi Commercial Waste Nederland, het meest toonaangevende waste-to-productbedrijf in Nederland. Met circa 3000 medewerkers en 25 locaties service’n we dagelijks bijna 70.000 klanten en transformeren we hun reststromen naar secundaire grondstoffen. Renewi’s ambitie is “afval bestaat niet”. Dit breng ik, samen met mijn collega’s, dagelijks in de praktijk door klanten te helpen hun reststromen om te zetten naar hoogwaardige secundaire grondstoffen. Momenteel lukt ons dat al bij meer dan 60% van de reststromen die wij ontvangen van onze klanten. Als waste-to-productbedrijf spelen we een concrete en belangrijke rol in de circulaire economie. Nadat producten zolang mogelijk zijn gebruikt, sluit recycling de cyclus en komen waardevolle grondstoffen terug in de keten. We zorgen met recycling ervoor dat hulpbronnen zolang mogelijk gebruikt worden waarna ze met herwinning een nuttig doel krijgen als energiebron.
In mijn rol heb ik de leiding over de commerciële teams die alle grote klantenportfolio’s beheren, maar ook de online sales en al onze afval specialisten en product traders. Daarnaast daag ik mijn commerciële collega’s continu uit, in de markt op zoek te gaan naar circulaire partners om het percentage van stromen van een 2e leven steeds weer te verhogen”
Wat heeft de verkiezing mij gebracht?
Meedoen aan, en uiteindelijk winnen van, de verkiezing was voor mij persoonlijk een heel leuk en leerzaam traject waar ik op dit moment nog middenin zit. Ik heb nieuwe inzichten over mezelf gekregen, nieuwe contacten kunnen leggen en super veel leuke reacties gekregen. Dit nieuwe netwerk helpt mij effectiever mijn werk te doen en voor Renewi nieuwe commerciële kansen te creëren.
Naast de impact voor mij ervaar dat dit traject de hele sales community binnen Renewi een extra positieve boost gegeven heeft in het geloof in onze missie en passie van “afval bestaat niet”. En dat is van onschatbare waarde!
Sales Motto van Gijs
“Duurzaamheid is heden ten dage de enige manier om op lange termijn klantrelatie op te bouwen“
“Maatschappelijk verantwoord ondernemen door bedrijven wordt steeds belangrijker. Bedrijven proberen op een winstgevende manier te ondernemen, die zowel voor de omgeving, de wereld als de mensen (intern, maar ook klanten en de omgeving) het beste uitpakt. In de eerste instantie is duurzaamheid natuurlijk nodig voor het behoud van onze planeet. Met smeltende ijskappen, plastic in de zeewateren en verandering in biodiversiteit, kunnen we onmogelijk langer wachten met het nemen van maatregelen. Uiteindelijk is het ook nodig voor de ondernemer om zijn bedrijf bestendig te maken voor de toekomst”
Erelijst binnen SMA
2019 : Winnaar verkiezing Commercieel Directeur van het Jaar
Klik hier voor de pitch van Gijs tijdens het Sales Event 2020