Profiel Irene van Gemert – van der Wal

20210311 Kandidaat Verkiezing Senior Sales Irene van Gemert

“Ik ben commercieel verantwoordelijk voor een klantenpakket binnen de branches Overheid en Finance. Deze klanten zijn allemaal aanbestedingsplichtig met alle werkzaamheden die daar uit voortkomen. Daarbij moet je denken aan de beoordeling van klantvraag en commerciële richting, coördineren van de aanpak, vragen voor de nota’s van inlichtingen en de interpretatie op de antwoorden, afstemming met de operatie en de business, tenderboards voor de definitieve besluitvorming. Ik ben de verbindende factor tussen alle betrokken interne stakeholders (controller, operatie, back office, MT) vanuit mijn kennis van de klant. Ik beargumenteer bepaalde keuzes, en hak of zelf knopen door, of bereid de beslissing van de tenderboard voor.


Daarnaast zijn er altijd grote en kleinere dingen die zich voordoen en de aandacht verdienen. Vaak in de sfeer van de actualiteit (momenteel vaak coronagerelateerd) en duurzaamheid, zowel intern als extern vanuit klanten. En er is een bepaalde frequentie van tactische en strategische klantoverleggen. Dat geldt ook voor interne overleggen; maandelijks accountteam overleg met de binnendienst en overleggen met project engineers over optimalisaties bij klanten.

 

Wie is Irene Privé?

 

“Ik ben getrouwd en moeder. Ik loop regelmatig een rondje hard, liefst ’s ochtends vroeg. Ik woon vlakbij een natuurgebied waar het erg mooi is om te lopen. We hebben sinds vorig jaar een boot en zijn in onze vrije tijd het boot-wereldje aan het ontdekken. Verder breng ik graag tijd door met vrienden en kennissen, als het (weer) kan op een terras of festival of gewoon thuis. Nu in de coronatijd is het natuurlijk vooral thuis, maar dat is logisch. Inmiddels ben ik eraan gewend geraakt maar in het begin heb ik wel geworsteld met de spagaat van het volcontinu thuis werken en thuis “lesgeven”.

 

Salesmotto van Irene

“Sales is het resultaat van ”Vertrouwen – Samenwerken – Problemen oplossen”

 

“Dit zijn drie pijlers die elkaar aanvullen en versterken. Met vertrouwen en goede samenwerking bouw ik langdurige klantrelaties op die de basis vormen voor cross- en upselling (als oplossing van de problemen). In deze laatste pijler kan het ook voorkomen dat ik samen met de klant oplossingen ontwikkel (samenwerking) welke later weer als oplossing voor andere klanten toegepast kunnen worden. Sales is daarmee een ongoing, organisch proces.