Profiel, Niels van den Hoogen

“Als commercieel directeur Athlon Nederland ben ik naast de verkoopstrategie verantwoordelijk voor de sales en marketing afdeling. Samen met mijn 250 salescollega’s zetten we ons iedere dag in op het gebied van operationele autoleasing- en mobiliteitsoplossingen voor bijna 12.000 klanten met meer dan 100.000 contracten. Dit doen we zowel online als offline voor de B2B klant maar zeker ook in toenemende mate voor de consument. Mobiliteit is een buzzwoord wat veel omvattend is. Voor onze klanten maar eigenlijk iedereen is mobiliteit een fundamentele behoefte die in hoge mate bijdraagt aan woon- en leefomstandigheden. Wij willen daar onderdeel van zijn en blijven. De juiste keuzes hierin zijn ook cruciaal voor bereikbaarheid in de toekomst. Het voldoen aan de doelstellingen uit het Klimaatakkoord en het belang van vergroten van de verkeersveiligheid is tevens een hoge prioriteit voor ons. Athlon levert dus veel meer dan leaseauto’s alleen. We zijn er voor iedereen die behoefte heeft aan moderne mobiliteitsoplossingen, bij Athlon draait alles om de mobiliteit van onze klanten. Of je nu met de auto, trein of fiets naar kantoor wilt reizen, Athlon biedt het allemaal. Athlon is rechtstreeks of via partners actief in meer dan 20 landen in Europa en Noord-Amerika, met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland. Athlon maakt deel uit van Daimler AG (Mercedes).”

 

Wat heeft de verkiezing Niels gebracht?

 

“Ik heb ontdekt, tegenover kritisch publiek, waar mijn ontwikkelpunten en krachten liggen. Hierdoor heb ik een betere balans gevonden in alles wat ik doe. Uit het juryrapport kwam naar voren dat ik vernieuwend ben in mijn vak en geen uitdaging uit de weg ga. Ik durf mijn eigen businessmodel te challengen en me kwetsbaar op te stellen. Daar herken ik mezelf wel in en ik vind dit ook een groot compliment.”

 

Sales Motto van Niels

“Deliver what you promise

 

“Een grote valkuil voor salesmensen is te veel beloven wat je uiteindelijk niet waar kan maken. Duurzame relaties kunnen alleen ontstaan door vertrouwen niet te verspelen. In een tijd waarin juist alles transparant is kun je alleen een “trusted advisor” worden en blijven door oprecht te zijn”