Profiel Nikusia Kooijmans

 

Huidige functie: Business Development Manager

Huidige werkgever: YachtCloud

Winnaar Young Sales Professional van het Jaar 2021

“Hoi allemaal! Ik ben Nikusia Kooijmans, 25 jaar oud en drie jaar werkzaam als Business Development Manager bij YachtCloud. Daar hou ik mij bezig met het internationaal verkopen van luxury technology products in het superyacht segment. Da’s echt een onwijs leuke en uitdagende werkomgeving. In mij vrije tijd dans ik graag salsa, draai ik als DJ op verschillende feestjes, en win ik graag spelletjes van al mijn vrienden 😉. Die winnersmentaliteit blijft er altijd in zitten! Ik ben een nuchtere, soms een tikje wat gekke, verdwaalde Brabander in Rotterdam, waar ik inmiddels 8 jaar met heel veel plezier woon. Ik kijk er naar uit om jullie komende event te ontmoeten!”

“Op papier ben ik werkzaam als Business Development Manager. In realiteit? Een spin in het web. Werken in een kleiner bedrijf vraagt om flexibiliteit en meebewegen. Mijn primaire focus ligt op het omzetten van marktontwikkelingen tot commerciële kansen. Dit varieert van marktonderzoek doen, salesplannen uitwerken, nieuwe markten selecteren en deze ook daadwerkelijk te gaan bewerken. Ik bouw aan mijn eigen klantenportfolio in zowel bekende, als onbekenden markten. Binnenkomen in een markt waar niemand nog een connectie heeft zien de meesten als een grote uitdaging. Ik zie dit als een onwijs leuke kans om te bewijzen dat niks onmogelijk is. Iets wat ik tot op heden ook daadwerkelijk heb kunnen waarmaken. Naast het genereren van nieuwe klanten, ben ik ook verantwoordelijk voor het relatiebeheer met key-accounts en probeer ik extra omzet te genereren door het bedenken van out-of-the box marketingactiviteiten en het aangaan van unieke samenwerkingen.”

20220525 Young Sales Professional van het Jaar Nikusia Kooijman

Nikusia heeft aan de Young Sales Professional van het Jaar verkiezing van 2021 deelgenomen. Tijdens deze wedstrijd was zij Business Development Manager bij YachtCloud. Het houden van een pitch was één van de onderdelen tijdens deze verkiezing. Bekijk deze pitch.

Wat heeft deelname aan de verkiezing Nikusia opgeleverd?

 

Ik kan iedereen aanraden om zijn/haar collega’s, vrienden, of zelfs leerlingen aan te melden om de beste Young Sales Professional van het jaar te worden. Waarom? – Ten eerste is dit is een ongekend grote kans om veel over jezelf te weten te komen. Als young sales professionals zijn we (heel eerlijk) altijd nog een beetje zoekende. Wie ben ik nou echt, wat wil ik, waarom ben ik goed in wat ik doe en waar kom ik nou eigenlijk elke dag mijn bed voor uit? 😉 De lastige vragen van de jury tijdens de verschillende rondes zetten je aan het denken, en brengen je onwijs veel zowel op persoonlijk als zakelijk vlak. Daarnaast laat de hele reis je zien waar je allemaal wel niet tot toe in staat bent! Durf uit je comfortzone te stappen en laat zien wat je in huis hebt door te pitchen voor zowel klein- als groot publiek (700 man als je in de finale staat! You can do it!). Tot slot ontmoet je ontzettend veel leuke professionals, die net zulke sales enthousiastelingen zijn als jij zelf. Een unieke kans om je netwerk binnen een klap uit te bereiden. Ik kwam binnen als jong meisje die altijd alles perfect wilde doen. Een stoere buitenkant, maar stiekem ook nog best onzeker. Een jaar later sta ik op het podium als zelfverzekerde young sales professional die klaar is om de wereld te laten zien wat ik in huis heb, en niet kan wachten om me verder te ontwikkelen. Gun je jouw young sales professionals om dezelfde reis door te maken? Geef ze dan nu op!

Wat is het salesmotto van Nikusia?

 

Als de kans zich niet voordoet, creëer hem dan!

“Het pad naar sales-succes gaat niet over rozen. Vaak blijft de deur dicht, gaat de deal toch niet door of krijg je te maken met tegenslag in allerlei soorten en maten. Het hoort er allemaal bij en daarom is sales-succes dus eerst en vooral self-management. Je niet uit het veld laten slaan en blijven zoeken naar creatieve oplossingen. Dat is voor mij dé manier om mij staande te houden. Vallen de resultaten tegen, creëer dan nieuwe kansen door out of the box te denken en creatief te durven zijn. Zo neem je zelf de lead en op deze manier val je ik elk geval op en dan word je onthouden.”