Profiel Nikusia Kooijmans

 

 

Nikusia Kooijmans

Business Development Manager

YachtCloud

Wat doet Nikusia?

 

“Op papier ben ik werkzaam als Business Development Manager. In realiteit? Een spin in het web. Werken in een kleiner bedrijf vraagt om flexibiliteit en meebewegen. Mijn primaire focus ligt op het omzetten van marktontwikkelingen tot commerciële kansen. Dit varieert van marktonderzoek doen, salesplannen uitwerken, nieuwe markten selecteren en deze ook daadwerkelijk te gaan bewerken. Ik bouw aan mijn eigen klantenportfolio in zowel bekende, als onbekenden markten. Binnenkomen in een markt waar niemand nog een connectie heeft zien de meesten als een grote uitdaging. Ik zie dit als een onwijs leuke kans om te bewijzen dat niks onmogelijk is. Iets wat ik tot op heden ook daadwerkelijk heb kunnen waarmaken. Naast het genereren van nieuwe klanten, ben ik ook verantwoordelijk voor het relatiebeheer met key-accounts en probeer ik extra omzet te genereren door het bedenken van out-of-the box marketingactiviteiten en het aangaan van unieke samenwerkingen.”

Wie is Nikusia?

 

“Hoi allemaal! Ik ben Nikusia Kooijmans, 25 jaar oud en drie jaar werkzaam als Business Development Manager bij YachtCloud. Daar hou ik mij bezig met het internationaal verkopen van luxury technology products in het superyacht segment. Da’s echt een onwijs leuke en uitdagende werkomgeving. In mij vrije tijd dans ik graag salsa, draai ik als DJ op verschillende feestjes, en win ik graag spelletjes van al mijn vrienden 😉. Die winnersmentaliteit blijft er altijd in zitten! Ik ben een nuchtere, soms een tikje wat gekke, verdwaalde Brabander in Rotterdam, waar ik inmiddels 8 jaar met heel veel plezier woon. Ik kijk er naar uit om jullie komende event te ontmoeten!”

Wat is het salesmotto van Nikusia?

 

Als de kans zich niet voordoet, creëer hem dan!

“Het pad naar sales-succes gaat niet over rozen. Vaak blijft de deur dicht, gaat de deal toch niet door of krijg je te maken met tegenslag in allerlei soorten en maten. Het hoort er allemaal bij en daarom is sales-succes dus eerst en vooral self-management. Je niet uit het veld laten slaan en blijven zoeken naar creatieve oplossingen. Dat is voor mij dé manier om mij staande te houden. Vallen de resultaten tegen, creëer dan nieuwe kansen door out of the box te denken en creatief te durven zijn. Zo neem je zelf de lead en op deze manier val je ik elk geval op en dan word je onthouden.”